Nvidia dödar brytning av kryptovaluta på Geforce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Hur många g-kort har gått sönder?

Skrivet av Dallebull:

Troligen inte mer än vanliga som skickats på RMA.
Men folk som inte minear gillar att upprepa denna skröna, mest som en ursäkt för att dom inte vet hur man gör om du frågar mig.

Har ju börjat köra med mitt 1080, runt 27-28Mh/s ~90€/mån en bra dag.
Ett 3060ti ger dubbelt så mycket hashrate, så det blir väl nästa investering.
Dock kostar en asic miner 14k för ~430Mh/s. Betalar igen sig på drygt en månad, snabbare om Eth fortsätter stiga...
Enda anledningen till att köra på en Gpu är för att man vill kunna spela, eller att det är billigt/de enda man kommer över, vill man göra nå större pengar är Asic enda vägen att gå.

Den stora anledningen till att många kort dog för några år sedan var väl ändå pga undermåliga fläktar som la av väldigt snabbt?
Inte att kortens komponenter i sig dog pga mining.
Med tanke på att låg effektförbrukning och stabila temperaturer är premierat inom mining så är det snarare så att överklockade spelkort sliter hårdare på komponenterna.

Sett att vissa påstår att lödningarna dör fortare om man minar.

"However, repeated exposure to temperature changes can introduce damage in the bulk solder. Simulation can be used to model how each additional temperature cycle will accumulate damage, leading to cracks and eventual failure."

https://www.ansys.com/blog/thermal-degradation-electronics

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Smart PR-drag av Nvidia, mindre krypto till folket och mer i sina egna och deras kompisars riggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Har ju börjat köra med mitt 1080, runt 27-28Mh/s ~90€/mån en bra dag.
Ett 3060ti ger dubbelt så mycket hashrate, så det blir väl nästa investering.
Dock kostar en asic miner 14k för ~430Mh/s. Betalar igen sig på drygt en månad, snabbare om Eth fortsätter stiga...
Enda anledningen till att köra på en Gpu är för att man vill kunna spela, eller att det är billigt/de enda man kommer över, vill man göra nå större pengar är Asic enda vägen att gå.

Är det brist på ASIC-miners också, eller varför köper folk GPU;er? 14K för ~430Mh/s är ju skitbra - typ 4,5 RTX 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Är det brist på ASIC-miners också, eller varför köper folk GPU;er? 14K för ~430Mh/s är ju skitbra - typ 4,5 RTX 3080.

Lär väl inte gå att få tag på för 14k om du nu kan mina eth på den i 430Mh/s. Folk klipper ju ett 3080 för 14k just för att det är lönsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Lär väl inte gå att få tag på för 14k om du nu kan mina eth på den i 430Mh/s. Folk klipper ju ett 3080 för 14k just för att det är lönsamt.

Jo jag menar det, måste ju vara svårare att få tag i än en oskuld på Reeperbahn. Om inte, så vill jag hemskt gärna veta var jag får tag i en såndär ASIC-miner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jo jag menar det, måste ju vara svårare att få tag i än en oskuld på Reeperbahn. Om inte, så vill jag hemskt gärna veta var jag får tag i en såndär ASIC-miner.

https://www.shop.bitmain.uk.com/A11%20Pro%20ETH%20(2000Mh)

denna hade inte varit helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Scam site dock

Skrivet av DasIch:

Är det brist på ASIC-miners också, eller varför köper folk GPU;er? 14K för ~430Mh/s är ju skitbra - typ 4,5 RTX 3080.

14k POUND

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Är det brist på ASIC-miners också, eller varför köper folk GPU;er?

Skrivet av DasIch:

... så vill jag hemskt gärna veta var jag får tag i en såndär ASIC-miner.

Grejen är att för Bitcoin krävs ASIC, för Etherium (och en del andra) fungerar inte traditionella ASIC. Alltså olika målgrupp, men båda säljer bra just nu när kryptovalutorna är i taket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Grejen är att för Bitcoin krävs ASIC, för Etherium (och en del andra) fungerar inte traditionella ASIC. Alltså olika målgrupp, men båda säljer bra just nu när kryptovalutorna är i taket.

Det finns ASIC-miners för ETH. Bitcoin är å andra sidan värdelöst att bryta.