Två olika Copy&Paste samtidigt?

Permalänk
Avstängd

Två olika Copy&Paste samtidigt?

Jag undrar om det finns någon redan inbyggd funktionalitet in Windows 10 för CTRL+C och CTRL+V som låter en ha två olika.

Exempelvis vill jag kunna copy&paste två olika slags kommentarer inuti PDF-dokument. Men liknande skulle också kunna tillämpas för texter.

Säg att du vill kunna copy&paste en text med CTRL+V1 på något vänster och sedan copy&paste en annan text med CTRL+V2 utan att behöva hoppa mellan de olika texterna och endast copy&paste en i taget.

Finns denna lösning redan i Win10 eller måste jag tanka hem tredjepartlösning?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Sötast

Tredjepart, men var försiktig. Många av dem är keyloggers som sänder dina pastes till okända servrar.

Permalänk
Medlem

Sök på Urklipp eller Clipboard i windows 10, där står det hur man gör.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbic:

Sök på Urklipp eller Clipboard i windows 10, där står det hur man gör.

Coolt, visste inte att det fanns!

Som sagt, skriv urklipp i Windows sökrutan så hamnar du i inställningar och kan där slå på funktionen Urklippshistorik. Sen kör du Windowsknappen +V (istället för Ctrl +V) och får upp de senast kopierade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag undrar om det finns någon redan inbyggd funktionalitet in Windows 10 för CTRL+C och CTRL+V som låter en ha två olika.

Exempelvis vill jag kunna copy&paste två olika slags kommentarer inuti PDF-dokument. Men liknande skulle också kunna tillämpas för texter.

Säg att du vill kunna copy&paste en text med CTRL+V1 på något vänster och sedan copy&paste en annan text med CTRL+V2 utan att behöva hoppa mellan de olika texterna och endast copy&paste en i taget.

Finns denna lösning redan i Win10 eller måste jag tanka hem tredjepartlösning?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Titta på Beeftext. Open-Source och riktigt bra.
T.ex kan man ha så man skriver §hello så byter den ut det till Hello World! eller hela stora texter går bra också.
Bra också när man programmerar och vill ha in vissa stora avsnitt. t.ex html-grund, meyerreset.

Lite krångligt om ska byta ofta kanske.

Edit: Annars kan man som sagt använda historiken i vanliga urklipp, men då måste man välja emellan hela tiden. (jag har satt Win+V på höger tilt på mushjulet, det är smidigt)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av aweste:

Coolt, visste inte att det fanns!

Som sagt, skriv urklipp i Windows sökrutan så hamnar du i inställningar och kan där slå på funktionen Urklippshistorik. Sen kör du Windowsknappen +V (istället för Ctrl +V) och får upp de senast kopierade.

Eller ännu enklare, tryck windowsknappen + V direkt och du kommer få frågan om du vill aktivera Urklippshistorik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompa89:

Eller ännu enklare, tryck windowsknappen + V direkt och du kommer få frågan om du vill aktivera Urklippshistorik.

Såg det sen!