Permalänk
Medlem

Köpes 3080, ev 3070

Hej

Då jag blev blåst för mitt försök till att köpa ett 3080 på blocket försöker jag här.

Söker ett 3080 eventuellt ett 3070, inga fantasi priser, bör kunna skickas

Mvh
Nixxxx

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur blev du blåst? Förlorade du några pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Hur blev du blåst? Förlorade du några pengar?

vi använde Paypal och säljaren lovade att skicka men nu har det gått över 3 veckor och han har troligen inte skickat, jag har fått ett falskt telefonnummer samt ett falskt "kollid" nummer, jag har tagit hjälp av Blocket och kommer polisanmäla

Permalänk
Medlem
Skrivet av nixxxx:

vi använde Paypal och säljaren lovade att skicka men nu har det gått över 3 veckor och han har troligen inte skickat, jag har fått ett falskt telefonnummer samt ett falskt "kollid" nummer, jag har tagit hjälp av Blocket och kommer polisanmäla

Fy vad hemskt tråkigt att höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av nixxxx:

vi använde Paypal och säljaren lovade att skicka men nu har det gått över 3 veckor och han har troligen inte skickat, jag har fått ett falskt telefonnummer samt ett falskt "kollid" nummer, jag har tagit hjälp av Blocket och kommer polisanmäla

det ska vara ganska enkelt att kräva tillbaka pengarna i Paypal

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

finns ett 3080 asus oc på blocket nu för 6900:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

det ska vara ganska enkelt att kräva tillbaka pengarna i Paypal

Inte om man ger pengarna som en gåva vilket jag gissar på att op gjorde. Men om de använde sig av tjänsten varor och tjänster eller vad den nu heter så borde det gå om man försöket

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb