Permalänk
Medlem

Daft Punk

Sitter här och har fått i mig några GT och lyssnar igenom Random Access Memories. Det är ta mig fan ett top 5 all-time-album och jag har ett sånt jävla lyckorus för tillfället. Vad har ni för favoritlåtar/album med dem?

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

ALIVE 1997 är helt klart bland det bästa jag hört när det kommer till elektronisk live musik, får gåshud av vissa delar.
Sen är nog ändå favoritalbumet Homework, är verkligen en helt egen stil.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

ALIVE 1997 är helt klart bland det bästa jag hört när det kommer till elektronisk live musik, får gåshud av vissa delar.
Sen är nog ändå favoritalbumet Homework, är verkligen en helt egen stil.

Helt klart fantastiska album båda två. Tycker det är väldigt intressant hur albumen skiljer sig ganska markant åt. Hörs verkligen hur de utvecklas och experimenterar. Främst hoppet till Random Access Memories, som är en helt ny stil. Hoppas verkligen att de släpper nytt inom en snar framtid.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Helvete. 😭 Epilogue.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Helvete. 😭 Epilogue.

Om man ska sluta ska man göra det med stil.

Permalänk
Medlem

Glömmer aldrig när Interstella 5555 gick på MTV för jämnan.. Good times

Permalänk

Jag skulle ge min högra fot för att få se dem live. 2017 trodde jag verkligen det skulle ske något, eftersom deras tidigare turnéer hade varit 1997 och 2007.
Sen dess har jag gett upp hoppet och är inte så trumpen över deras separation.

Men jäääävlar vad jag tycker deras låtar är bra. Alive 2007-plattan i synnerhet. När en låt tidigare gav en extas, fick man trippelutlösning på vissa låtar där.
Jag presenterar: Human After All / Together / One More Time / Music Sounds better with you

Sjukt feta. Kommer ha deras vinylalbum uppe på väggen resten av mitt liv tror jag.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

2017 trodde jag verkligen det skulle ske något...

Jag trodde verkligen att vi skulle få ett sista album. Hoppas att de fortsätter med andra soloprojekt åtminstone.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Kul att se marknaden på Discogs har skjutit i höjden efter uppbrottet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Helvete. 😭 Epilogue.

Äsch. Tycker inte Daft Punk gjort något vettigt sedan 2005, RAM vart mainstreamskräp som jag hellre slipper. För mig vart det redan slut för länge sedan. Med det sagt är deras första två album helt fantastiska med en unik stil som jag verkligen uppskattar.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Ser Tron: Legacy om och om igen bara på grund av musiken till Daft Punk. Sen gör det ju ingenting att själva filmen har 10/10 ljud och bildkvalitet. Rakt av referensmaterial. Se den på ordentlig blåstråle, Oled och tryck i ljudet så kommer det både rockfötter och rysningar.

Men ja, musiken av Daft Punk i den är magisk.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Äsch. Tycker inte Daft Punk gjort något vettigt sedan 2005, RAM vart mainstreamskräp som jag hellre slipper. För mig vart det redan slut för länge sedan. Med det sagt är deras första två album helt fantastiska med en unik stil som jag verkligen uppskattar.

Håller med, random access memories är verkligen inte att känna igen för oss som gillar deras tidiga verk. Homework tätt följt av Discovery kommer vara den ordning jag håller albumen. Alive 1997 och 2007 är svårare att kategorisera då åtminstone 1997 är ett rent livealbum...så jäkla synd att det bara håller på i 45min.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kul att se marknaden på Discogs har skjutit i höjden efter uppbrottet

Hahaha såg det också. Verkligen börsen på det där stället och kappa efter vind.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Discovery är nog det albumet jag lyssnat på mest sj, och favoritlåten på plattan måste ju lätt vara

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hahaha såg det också. Verkligen börsen på det där stället och kappa efter vind.

Tur man har dom albumen och 2st utgåvor som är lite svåra att få tag på

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Tur man har dom albumen och 2st utgåvor som är lite svåra att få tag på

Eller vågar vi sälja och tjäna en hacka nu och köpa dem igen om 5 år?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Discovery är nog det albumet jag lyssnat på mest sj, och favoritlåten på plattan måste ju lätt vara https://www.youtube.com/watch?v=L93-7vRfxNs

Jag jobbade på Clas Ohlson för flera år sedan och då skulle jag göra demoexemplar på dörrklockorna. Clarran säljer ju en som du kan ha mp3-filer i, så jag klippte till introt på Aerodynamic så man kunde både få höra klockor och sedan fest.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Eller vågar vi sälja och tjäna en hacka nu och köpa dem igen om 5 år?

Haha, jag njuter hellre av dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Jag jobbade på Clas Ohlson för flera år sedan och då skulle jag göra demoexemplar på dörrklockorna. Clarran säljer ju en som du kan ha mp3-filer i, så jag klippte till introt på Aerodynamic så man kunde både få höra klockor och sedan fest.

Haha klockrent!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv

Inte min musik alls men Around the World och Get Lucky har jag lyssnat en hel del på det senaste halvåret. Blir att botanisera mer i det de producerat vid lämpligt tillfälle.