Diablo II med Jacob – nästa anhalt Act V

Permalänk
Melding Plague

Diablo II med Jacob – nästa anhalt Act V

Det blev bara sju timmar när Jacob streamade Diablo II. Nu är det dags för Bamse och hans mercenary Hasse att ta sig an Baal!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att jag har hunnit jobba ikapp tills dess, så att man kan lyxa till det med en mysig stream under arbetspassets sista 90 minuter. 😁

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Till skillnad från wc3-reforged så ser Diablo 2 remaken helt fantastisk ut. Utvecklarna i intervjuer verkar göra spelet helt rätt också. Det kommer garanterat bli fantastiskt :).

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kul!
Detta skall vi kika på! 😄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Till skillnad från wc3-reforged så ser Diablo 2 remaken helt fantastisk ut. Utvecklarna i intervjuer verkar göra spelet helt rätt också. Det kommer garanterat bli fantastiskt :).

Jag håller med. Av det jag sett så det det otroligt lovande ut. Det verkar röra sig om en väldigt konservativ föryngring av spelet där de siktar på att spelmekaniken bakom ska vara i princip oförändrad, men med en ny grafikmotor ovanpå. Sen lite QoL tillägg som shared stash, bättre karaktärs-panel och dessutom mod-stöd gör mig som gammal D2-räv väldigt glad.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte kunna vara med vid 16 ):

Förövrigt håller jag med om det som sagts. VVstudio verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med spelet. Gillade mer eller mindre allt dom sa förutom att det ska komma till konsol (Vilket inte är någon biggie) men de räddade han fint med att säga "PC gaming first experience."

Permalänk
Moderator
Testpilot

Givet, klart man vill se när en stolle spelar ett av de bästa spelen någonsin.

Vi ses där.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

En crt skärm windows 98 och 200hz på rottan så blir det rickigt nostalgisk.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Säg till om du vill ha boost om du ska köra bnet. Har både sorc och summoner 90+ med enigma och bra saker överlag.
Är du snäll kanske jag "råkar" tappa nått 😉

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

När får man rösta vilken klass som skall köras?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Synd att det är så tidigt. Hadeblir själv sugen nu. Diablo 2 bästa spelet genom tiderna. Har nog kört tusentals cow lvls 😎 17 år sedan tror jag

Hur länge tänker du spela? jag röstar på sorc 😎

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Moton:

Kommer nog inte kunna vara med vid 16 ):

Förövrigt håller jag med om det som sagts. VVstudio verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med spelet. Gillade mer eller mindre allt dom sa förutom att det ska komma till konsol (Vilket inte är någon biggie) men de räddade han fint med att säga "PC gaming first experience."

Skrivet av Julia2018:

Synd att det är så tidigt. Hadeblir själv sugen nu. Diablo 2 bästa spelet genom tiderna. Har nog kört tusentals cow lvls 😎 17 år sedan tror jag

Hur länge tänker du spela? jag röstar på sorc 😎

För att ha kontinuitet har vi valt att ha Tisdagshäng klockan 16:00 varje tisdag. Det är orimliga faktorer som arbetstid som spelar in, men hittills har vi alla gått över tiden. Min tanke är att spela så länge jag orkar. Eller till jag kommer till Act III och den obligatoriska ångesten infinner sig.

@Julia2018 tyvärr ingen Sorceress den här gången. Har alltid börjat med den klassen när jag börjar om från scratch och vill testa något nytt den här gången.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Säg till om du vill ha boost om du ska köra bnet. Har både sorc och summoner 90+ med enigma och bra saker överlag.
Är du snäll kanske jag "råkar" tappa nått 😉

Låter faktiskt lockande! Kan bli en annan gång, men ikväll vill jag testa PlugY.

Skrivet av Klorixx:

När får man rösta vilken klass som skall köras?

Absolut! På skendemokratin SweClockers håller vi omröstningar om vilka klasser som ska spelas, sen hävdar man att en annan fick 103% av rösterna.

Jag är faktiskt inne på att spela en Necromancer med fokus på Summoning! Har minst erfarenhet av den klassen, så lär bli roligt både för mig och alla som tittar då jag säkert kommer behöva råd längs vägen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Har faktiskt funderat på att låtsas jobba över, stanna på jobbet och vara med första timmen. Så sugen är jag Frugan kommer aldrig låta mig annars! Ska fundera på det lite till 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

För att ha kontinuitet har vi valt att ha Tisdagshäng klockan 16:00 varje tisdag. Det är orimliga faktorer som arbetstid som spelar in, men hittills har vi alla gått över tiden. Min tanke är att spela så länge jag orkar. Eller till jag kommer till Act III och den obligatoriska ångesten infinner sig.

@Julia2018 tyvärr ingen Sorceress den här gången. Har alltid börjat med den klassen när jag börjar om från scratch och vill testa något nytt den här gången.
Låter faktiskt lockande! Kan bli en annan gång, men ikväll vill jag testa PlugY.
Absolut! På skendemokratin SweClockers håller vi omröstningar om vilka klasser som ska spelas, sen hävdar man att en annan fick 103% av rösterna.

Jag är faktiskt inne på att spela en Necromancer med fokus på Summoning! Har minst erfarenhet av den klassen, så lär bli roligt både för mig och alla som tittar då jag säkert kommer behöva råd längs vägen.

Gött!

Kan själv inte kolla på streamen, men ska kika på videon i efterhand. Jag har alltid spelat på bnet fram tills i våras, då började jag på single player med plugy och har aldrig kollat tillbaka. SP är najs, man har lite andra utmaningar jämfört med bnet men i det stora hela är upplevelsen flera gånger bättre.

Ser verkligen fram emot D2R, håller tummarna att de lyckas göra remastern bra!

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Klorixx:

När får man rösta vilken klass som skall köras?

Är inte du bannlyst?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Testade Diablo I tidigare idag..

Gud vad jobbigt det var..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AxxT:

Testade Diablo I tidigare idag..

Gud vad jobbigt det var..

Vad inte länge sen jag provspelade det igen. Det har till skillnad från Diablo II inte åldrats med värdighet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad inte länge sen jag provspelade det igen. Det har till skillnad från Diablo II inte åldrats med värdighet.

Håller med totalt..
Var så länge jag spelade så behövde testa det, men är alldeles för simpelt jämfört med DII.
Mest är UI och kontroller..

Får installera DII istället

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Är inte du bannlyst?

Bara fysiskt, duvet, lådan och allt det där.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag håller med. Av det jag sett så det det otroligt lovande ut. Det verkar röra sig om en väldigt konservativ föryngring av spelet där de siktar på att spelmekaniken bakom ska vara i princip oförändrad, men med en ny grafikmotor ovanpå. Sen lite QoL tillägg som shared stash, bättre karaktärs-panel och dessutom mod-stöd gör mig som gammal D2-räv väldigt glad.

Ja, i deras Diablo Q&A de hade var det ju en del frågor om just remastered D2 och de vill ju röra det så lite det bara går för att bevara känslan kan vi ju sammanfatta det.

Vid någon fråga kom de in på just detta och hans liknelse var att D2 Remastern fungerar som en marionett som egentligen kontrolleras av vanliga D2 i sina klassiska 25hz eller vad det nu är.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

För att ha kontinuitet har vi valt att ha Tisdagshäng klockan 16:00 varje tisdag. Det är orimliga faktorer som arbetstid som spelar in, men hittills har vi alla gått över tiden. Min tanke är att spela så länge jag orkar. Eller till jag kommer till Act III och den obligatoriska ångesten infinner sig.

@Julia2018 tyvärr ingen Sorceress den här gången. Har alltid börjat med den klassen när jag börjar om från scratch och vill testa något nytt den här gången.
Låter faktiskt lockande! Kan bli en annan gång, men ikväll vill jag testa PlugY.
Absolut! På skendemokratin SweClockers håller vi omröstningar om vilka klasser som ska spelas, sen hävdar man att en annan fick 103% av rösterna.

Jag är faktiskt inne på att spela en Necromancer med fokus på Summoning! Har minst erfarenhet av den klassen, så lär bli roligt både för mig och alla som tittar då jag säkert kommer behöva råd längs vägen.

Ser ut som du spelar i fullscreen och rekommenderar i så fall Svens GLIDE3-to-OpenGL-Wrapper där du kan ändra en hel del mer inställningar för grafiken. Föredrar själv Glide över D3D och blackbars framför att spela i stretched.

http://www.svenswrapper.de/english/index.html

Nu har du redan fått igång PlugY för v1.14, men kan även rekommendera Cactus där du kan ladda in äldre versioner på ett enkelt sätt (vilket behövdes tidigare för PlugY i alla fall).

https://github.com/fearedbliss/Cactus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

För att ha kontinuitet har vi valt att ha Tisdagshäng klockan 16:00 varje tisdag. Det är orimliga faktorer som arbetstid som spelar in, men hittills har vi alla gått över tiden. Min tanke är att spela så länge jag orkar. Eller till jag kommer till Act III och den obligatoriska ångesten infinner sig.

@Julia2018 tyvärr ingen Sorceress den här gången. Har alltid börjat med den klassen när jag börjar om från scratch och vill testa något nytt den här gången.
Låter faktiskt lockande! Kan bli en annan gång, men ikväll vill jag testa PlugY.
Absolut! På skendemokratin SweClockers håller vi omröstningar om vilka klasser som ska spelas, sen hävdar man att en annan fick 103% av rösterna.

Jag är faktiskt inne på att spela en Necromancer med fokus på Summoning! Har minst erfarenhet av den klassen, så lär bli roligt både för mig och alla som tittar då jag säkert kommer behöva råd längs vägen.

Necro är skit kul, gör en fishy. maxa raise skeleton först, sedan skeleton mastery. efter det är det bra att börja pumpa corpse explosion.
efter det kan man gå lite olika vägar men jag brukar maxa golem mastery och göra en iron golem av insight så får mercen bära obedience polearm så kan han hacka ned bossar rätt snabbt. amplify dmg är uppenbart och jag gillar att kasta decrep på bossar, eventuellt life tap för att hålla minios och merc vid liv.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Necro är skit kul, gör en fishy. maxa raise skeleton först, sedan skeleton mastery. efter det är det bra att börja pumpa corpse explosion.
efter det kan man gå lite olika vägar men jag brukar maxa golem mastery och göra en iron golem av insight så får mercen bära obedience polearm så kan han hacka ned bossar rätt snabbt. amplify dmg är uppenbart och jag gillar att kasta decrep på bossar, eventuellt life tap för att hålla minios och merc vid liv.

Haha, låt en som inte är insatt läsa det stycket och det blir: 🤯

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Haha, låt en som inte är insatt läsa det stycket och det blir: 🤯

vadå är inte alla nördar här?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Till skillnad från wc3-reforged så ser Diablo 2 remaken helt fantastisk ut. Utvecklarna i intervjuer verkar göra spelet helt rätt också. Det kommer garanterat bli fantastiskt :).

Warcraft 3 såg dock rätt nice ut med när det visades upp innan det släpptes och man insåg att de skalat bort både det ena och det andra. När spelet ersatte det gamla och samtidigt hade bortskalade funktioner blev det ju klart underkänt. I teorin kan samma sak hända här.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

NO ST AL GI !!

IST IST BER? TUL EL RAL?
Minns ni några Rune Words?
Inte jag... Men saknar fan D2.
Sjukt kul med remaster!

Permalänk
Medlem

Tycker det här va över förväntan! Multires till Diablo 2.
http://www.bilddump.se/bilder/20210223194926-5.150.205.32.png

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Klorixx:

Bara fysiskt, duvet, lådan och allt det där.

Ja det väcker varma minnen till liv. Om du fattar vad jag menar!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Warcraft 3 såg dock rätt nice ut med när det visades upp innan det släpptes och man insåg att de skalat bort både det ena och det andra. När spelet ersatte det gamla och samtidigt hade bortskalade funktioner blev det ju klart underkänt. I teorin kan samma sak hända här.

Håller inte med dock. Reforged såg riktigt illa ut från början och det var anledningen att jag inte förbokade. Det höll inte stilen alls med originalet.

Diablo 2 köper jag redan nu utan att tveka :).

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Aka_The_Barf:

vadå är inte alla nördar här?

Det värsta med Sweclockers är att det är så fyllt med en massa nördar.

/s, obviously.

Alltid kul när man få flexa sina nördkunskaper.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt