Permalänk
Medlem

Problem med surfplatta

Hej tänkte ställa en fråga till er och hoppas att ni har ett svar. Jo det är så att jag kopplar upp min surfplatta på jobbet. Vi har telia som wifi och när man sätter igång wifi på surfplattan kommer det fram en notis där det står logga in
och när man trycker på den kommer man in på en hemsida där man får trycka på free access och det funkar bra men ibland så händer det att när man går in på den hemsidan så står det att sidan inte kunde hittas. Provar ibland att starta om surfplattan funkar inte endå provar gå runt och se om den hittar wifi nej inget händer. Men när man provar med telefonen på samma sätt då funkar det klock rent då hittar den Telia wifi och allt fungerar och både surfplattan och telefon är android baserade. Även en äldre iPad som vi har på jobbet från typ 2014 den funkar också perfekt att koppla upp sig på Telia. Vad kan felet vara på surfplattan egentligen. Surfplattan är en Huawei

Permalänk
Samsung Sverige

Har du testat att rensa cacheminnet och cookies på surfplattan? Det kan hända att det är något sådant som ligger kvar. Du bör kunna komma åt det via inställningar och appar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Har provat olika webbläsare men samma problem. För ofast när surfplattan inte funkar att koppla upp sig så funkar telefonen utan problem och det är samma webbläsare. Surfplattan känner av att det är wifi men när man ska öppna den sidan för att få free access så blir den bara vit och så kan den då vara hela dagen men telefonen utan problem funkar alltid. Ibland funkar surfplattan också utan problem men ibland inte alls