Tävling: Hur ska Webhallen utöka sitt utbud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaleman:

Jag skulls villa se en satsning på ordentlig kontorsergonomi istället för ”gaming” stolar. För tillfället finns det ingen aktör i Sverige som mig verkligt erbjuder stolar från Steelcase, och alternativen för Herman Miller är klart begränsade, trots deras nya samarbete med Logitech. För någon som är närmare 2m lång (och dessutom handikappad efter trafikolycka) är alternativen på den Svenska marknaden sorgligt begränsade.

Här håller jag med, även att t.ex herman miller ofta kostar mer än vad "folk" är beredd att betala.
Något mellanting vore gött.
Nej inga racingstolar tack.

Permalänk
Medlem

Gratis retur.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Artisan musmattor. Bästa mattorna på marknaden men finns ingenstans i Sverige.

Permalänk
Medlem

Fixa kundtjänsten till att börja med, det tog över 5 veckor att få svar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att ni återgår till att sälja film. Då kanske inte just titlar som knappt går att sälja för 49kr per blu-ray för, men gärna BFI, Criterion och Arrow Video hade varit hemskt trevligt att kunna klicka hem genom Webhallen.

Permalänk

Som vissa redan sagt trevliga keyboards, men även möss och mattor. Switchar för tangentbord och möss. Fötter till möss. Sånna grejjer. Maxgaming är de enda i Sverige som har något utbud, med undantag för switchar. Att kolla dessa saker på Webhallen/Inet... kan vara lite som att kolla sneakers på Ica maxi.

Permalänk
Medlem

Joystick utbudet i Sverige är skalt, kanske Webhallen vill hjälpa oss som är intresserade av lite mer exotiska varianter som den ryska tillverkaren Virpil som imho gör de mest intressanta joysticks just nu. https://virpil.com/en/
Något som jag tycker ni borde jobba med är era filter som inte alltid är de bästa. Till exempel:
Minnen går inte att sortera på antal moduler i kit eller kitstorlek i GB. Typiskt så letar iaf jag efter till exempel 32 GB 3600 MHz minnen, sen vill jag kunna sortera ut RGB eller ej, samt antal moduler. För chassin så skulle jag gärna vilja kunna sortera på radiatorstorlekar och positioner, till exempel så vill jag montera min radiator i taket och jag vill ha en 360 mm radiator, vilka chassi har ni som klarar det?

Permalänk
Avstängd

*Gaming relaterat merch och liknande bråte att ha i datorhörnan, sånt där folk gömmer innan Tinderdejten kliver innanför dörren för att dom inte ska skämmas. Statyetter, lampor, allt man kan tänka sig.
*Saknas ju en hel uppsjö av gpu tillverkare vars produkter ni inte säljer.
*fler intressanta/mindre mainstream chassin.
*mer inom allt som har med custom tangentbord att göra.
*Musmattor
*Tech relaterad vuxenavdelning. (Gott om leksaker med tillhörande appar, smarta funktioner, RGB och allt mellan himmel och jord) vore kul att ha hos er.
*Pingvinstä..okej kanske inte det, säkert bara lakritssmak ändå.

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

lättare returer, som typ Komplett.se har som är bland det bästa vi har.
Vattenkylnings grejer, inte bara en massa AIO skit. Och nej bara för man har det på hemsidan så räknas inte det. Man ska gärna ha nått i lager också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Kategorier jag allmänt saknar är oftast inredning i sig. Ni har börjat lite med gaming-skrivbord o dilykt men tycker fortfarande detta kan utvecklas avsevärt. Varför inte en sektion med tavlor o affischer som vi kan hänga upp, är ju väldigt inne just nu att beställa schyssta posters. Eller varför inte utöka med smarta möbler anpassade för prylnörden som tv-bänkar, soffor kanske eller mer gamingmöbler (utöver gamingstolar då).

När jag ska köpa något så kollar jag alltid på webhallen först då ni brukar ha ett kvalitetssortiment. Detta saknar jag dock lite i er avdelning för hem & hälsa där jag tycker ni borde se över lite mer. Jag som handlar på webhallen vill gärna kunna välja bland både dyrare versioner och billigare av t.ex en vattenkokare eller hårfön. Men i dessa kategorier har ni istället väldigt mycket i samma prisklass och i vissa fall saknar ni premiumalternativen vilket känns snopet när man tvingas gå till elgiganten eller dilykt. Självklart går det inte att ha allt men det kanske går att diversifiera sig lite i budget-premium segmenten. Exempelvis har ni 12st liknande vattenkokare mellan 279-549kr men inga i premiumsegmentet över 1000kr, ser även liknande ut i flera andra kategorier i just hem & hälsa.

Webhallen är i sig även en institution bland många prylnördar och efter så pass många år tycker jag man kanske bör se över och fortsätta bygga en gemenskapsdel på sidan. Har för mig att ni hade biovisningar och dilykt för medlemmar förut? Det kanske inte funkar riktigt så bra i Covid-tider men när allt återgår till det normala tycker jag absolut ni bör ha en community-del. Där man kanske kan samla meetups, gamingkvällar eller vadsomhelst för gemenskapens skull. Kanske en sektion också där medlemmar kan föreslå varor de önskar kunna köpa hos er där vi alla kan rösta upp det.

Sist men inte minst en personlig produkt jag saknat är Astro A50 headsetet. Ska nämligen köpa nytt snart och ni har typ hela Astro segmentet men saknar just A50 av någon anledning?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Fler och bättre skrivbords/väggfästen för stora skärmar på 40”+ och 9+ Kg.

Jag tror att större skärmar kommer sälja bättre när leveranserna av high end grafikkort börjar möta efterfrågan. Många stora skärmar kommer från fabrik med dåliga lösningar på stativ/fötter.

I och med att många hemarbetat senaste året tror jag många länge funderat på att uppgradera hemmakontoret. Det kan för många innebära mer skärmyta och bättre fästen för skärm.

Permalänk
Medlem

Lycka. Det sägs att det är helt omöjligt att köpa, så skulle ni vara först på bollen vore det grymt. Jag vet inte om den finns i flera olika färger, men lila måste ni ha i alla fall. Se till att säkra leveranser från tillverkaren så vi slipper långa väntelistor också, vissa påstår att han en trappa upp har bästa kvaliteten.

Permalänk
Medlem

Arduino och raspberry pi i all ära men något som saknas i Sverige är en tillgänglig elektronikbutik. Lödning och hemma fix blir allt mer aktuellt för folk men även med Ifixit kiten så behövs delar och kunskap, kunskapen finns online men att få tag i träningskit, små komponenter av bra kvalité i mindre mängd mm är svårt.
Satsningen måste inte vara enorm, bara finnas en möjlighet att slippa vända sig till stora amerikanska kedjor eller ranson skumma saker på ebay när man ska byta en kondensator eller en fläkt på grafikkortet eller lära sina barn att löda.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Lite mer ljud-relaterade grejor såsom högtalarkabelrullar, banankontakter m.m. till ett förmånligt pris. Många butiker som bara är inriktade på hi-fi ljud tar överpris för de enklaste grejorna.

Permalänk
Proffsmoddare

Funktionstestat begagnat?

Skulle kunna funka något i stil med att man samlar poäng till sitt konto genom att skänka fungerande hårdvara. Inte gammalt skit utan saker som andra faktiskt kan vilja ha. Webhallen kan sedan sälja detta vidare med kanske 1 månad money-back garanti.

En rolig twist på det hela vore att ha priser som tidsbaserat sjunker varje dag, hur länge vågar man vänta innan det klickas hem en C2D?

Återbruk och återvinning är något vi bör satsa på idag!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Mer fika och cafeterior inne i butikerna och mer aktiviteter i butikerna för gamers

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

En rockring som bryter webbhallens kryptovaluta när man rockar.

Permalänk
Medlem

Custom keyboards blir ju en större och större grej som dessutom exploderade med videon av tfues $3500 keyboard som en snubbe byggde ihop på en livestream, som sedan ytterligare fått snurr när tech youtube som linustechtips och randomfrankp gjort videos om ämnet och byggt egna keyboards

Finns ju rätt få återförsäljare på komponenterna överlag i världen (PCB, tangenter, switchar, case osv). Hade säkert funnits en marknad för att ta in lite såna prylar?

Edit: efter att faktiskt läst tråden så inser jag att flera andra nämnt det redan. Point proven i guess?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se er börja sälja mer bilrelaterade saker. Exempelvis glödlampor, backkameror, däcktryckstestare och felkodsscanners.

För mig vore det perfekt att kunna köpa sånt från er istället för att söka runt bland olika butiker. Tycker dessa typer av produkter passar perfekt in i ert utbud.

Permalänk
Medlem

Fler Mini itx Chassi i Entusiast klassen som Ncase M1, Formd T1, Slieger etc.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Med anime och mangas växande popularitet, så borde webhallen köpa in filmer, böcker, statyer och merch.

Behöver nödvändigtvis inte börja sälja hentai igen..

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Om du letar efter en sådan affär kan jag rekommendera electrokit.com
(sedan är det absolut ett bra förslag till webhallen också!)

Bra tips, tack!

Permalänk
Medlem

Kompletta elektronikbyggsatser med arduino, Pi mfl. samt utförliga instruktionsfilmer för monteringen.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Utbudet av aktiva högtalare/studiomonitorer är extremt begränsat, eller undermåligt sett till webhallens övriga utbud: https://www.webhallen.com/se/category/3565-Aktiva-hogtalare

Jag tänker mig inte att webhallen ska ha något dyrt premiumsegment i sitt sortiment, men de mest populära serierna från KRK, Yamaha och JBL tänker jag ändå hade passat in i produktutbudet. Det var nästan så att jag förväntade mig att det skulle finnas men såg först nu hur lite som fanns. Det är oavsett mitt tips att webhallen ska fokusera lite mer på.

Update: Ser nu samma gapande hål vad gäller enklare externa ljudkort. Tänker att Focusrite, Motu och ja, de mest populära enklare ljudkort för produktion borde finnas i sortimentet. De ljudkort som finns är lite smått obskyra och känner inte till någon som använder de ljudkort från Roland som finns listade hos er.

Update nr 2: Börjar se ett mönster här. Avsaknaden av XLR-mikrofoner! Här skulle jag vilja se de mest populära mickarna från Røde, Audio Technica och kanske Shure SM7B. Alltså segmentet över "gaming"/streamer för människor som på olika sätt sysslar med musik/medieproduktion.

Personligen beställde jag min SM7B från Dustin men hade antagligen valt webhallen om den hade funnits i sortimentet eftersom jag föredrar att handla från butiker som även finns i fysisk form vid eventuell retur mm. Sen 4sound gick i konkurs finns ett gapande hål av fysiska butiker med den här typen av produktutbud.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Mera robotdamsguare! Den billgiaste på webhallen kostar 3000 och det finns bra mycket billigare budgetvarianter som fungerar helt okej för mindre hem.

Permalänk
Medlem

Webhallen starts swinging.

Golfprylar (elektronik). Som golfklockor, kikare och eventuellt någon typ av Protracer. De dyrare varorna behöver inte finnas i lager utan några dagars extra leveranstid gör inget. (lager hos leverantör).

Då ni redan säljer Garmin klockor för t.ex. löpning så är detta inte allt för stort sidospår.

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska gå back to the roots och erbjuda köp av begagnade spel (för både nya och retrokonsoler).

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Det finns en sak som man fortfarande bara kan hitta hos Amazon, så det vore gött om ni skulle börja ta in sånt så man äntligen kan sluta handla där helt och hållet.
Det handlar om de lite mer obskyra tillbehören - 4x4 usb3-switch, carry case till nintendo pro controller, extrakablar till sennheiser-hörlurar, usb-c laddning och 3.5mm combo-adapter, hörlurskablar med mikrofon på sladden, vinklade toslink, etc.
Det gör inget om det är en leveranstid på en vecka eller två - det är det ändå ofta när man beställer från Amazon.

Permalänk
Medlem

En produkt ni borde ta in är Flesh and Blood TCG, något som ryktas bli nästa Magic the Gathering. Redan nu är det svårt att få tag på produkter, så jag tror att en större spelare som ni i Sverige hade kunnat vara bra

För att övertyga er lite grann:
Den första releasen av Flesh and Blood i Sverige var Crucible of War Booster Box. Det var i höstas, och de är nu värderade till ca 6,000kr st (såldes för ca 800-850kr st av återförsäljare). Nästa release är Monarch som släpps om någon månad, och redan nu är First Edition-boxarna slutsålda runt om i Europa, och ett värde på under 3000kr tror jag är osannolikt.
Jag tror helt enkelt att ni har lätta pengar att tjäna om ni plockar in dessa produkterna

Permalänk
Medlem

Se över nuvarande faktiska utbud

Ni ska inte utöka något utbud så länge ni bara har ca 20% av varorna i utbudet i lager. Vet inte hur många gånger jag beställt något från er och fått tillbaka efter några veckor "varan har utgått". Känns inte alls ärligt att visa upp ett jätteutbud men i verkligheten bara kunna leverera en liten del. Detta är ett "problem" (medveten strategi?) ni har haft långt innan bristen på grafikkort.

Håller även med som någon tidigare påpekade att ni bör prioritera "Hämta beställning" i butiken före de som vandrar in i butiken och bara behöver prata av sig...
Saknar även VIP förmånen när man kunde gå direkt till kassa 1 i butiken och hämta sin beställning. Förstår att det orsakade handgemäng så som det var upplagt men det borde inte vara några problem alls att lösa detta med t.ex. en länk från medlemsidan och en ny nummerserie som visas i butiken, typ V001.