Ms flightsimulator 2020 installation

Permalänk

Ms flightsimulator 2020 installation

Jag köpte MS flightsimulator 2020, 10 DVD-skivor. Min ordinarie dator var lite för klen, Det gick men hackade.
Då köpte jag en begagnad dator med bättre prestanda.
När jag åter hade läst in de 10 skivorna och knappat in den 25 ställiga koden fick jag till svar att
koden redan var inlöst (Redeemd).
Vad gör jag nu? Det skall gå att ha spelet på mer än en dator enligt microsofts hemsida om det är samma
microsoftkonto. Kan den köras från microsoft store eller Steam.
Jag är väldigt ovan i den här spelvärlden så jag behöver verkligen stöd från dem som kan bättre.

Permalänk
Medlem

Du har aktiverat koden i Microsoft Store troligtvis. Så spelet är kopplat till ditt Microsoft konto, du behöver inte koden längre.
Du loggar in i Microsoft Store på den nya datorn och går till ditt Microsoft Store bibliotek. Spelet borde vara där, tillgänglig att ladda ner och installera. Vet inte riktigt hur det fungerar med en DVD installation dock.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk

ja troligen så ligger spelet under biblioteket i microsoft store om du loggar in med ditt windows konto.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ja, jag var i kontakt med X-box support och fick instruktioner per mail.
Man skall klicka på de tre prickarna uppe till höger. Sedan nedladdningar och uppdateringar, sedan äger alla.
Då får man upp en lista med spel, bla fligthsimulator. Man får två av någon anledning fligthsimulator och fligthsimulator standard preorder. Det ser ju lovande ut. Sedan kan man välja hantera. Installera spelet på någon av dina enheter.
"Du verkar inte ha någon lämplig enhet länkad till ditt microsoftkonto".
Ändå så har jag ju loggat in med microsofts kontos lösenord för att komma in i windows.
Dinns det någon annan login?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnJEJohansson:

Ja, jag var i kontakt med X-box support och fick instruktioner per mail.
Man skall klicka på de tre prickarna uppe till höger. Sedan nedladdningar och uppdateringar, sedan äger alla.
Då får man upp en lista med spel, bla fligthsimulator. Man får två av någon anledning fligthsimulator och fligthsimulator standard preorder. Det ser ju lovande ut. Sedan kan man välja hantera. Installera spelet på någon av dina enheter.
"Du verkar inte ha någon lämplig enhet länkad till ditt microsoftkonto".
Ändå så har jag ju loggat in med microsofts kontos lösenord för att komma in i windows.
Dinns det någon annan login?

Nej, det är korrekt login då spelet visas upp i biblioteket. Windows Store känner inte igen din dator som kompatibel enhet för spelet, det kan vara av olika anledningar. Klarar din nya dator systemkrav? Har du alla drivrutiner, speciellt till grafikkortet installerade? Använder du Windows 10 x64 build 1903 eller senare?

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk

Felet verkar vara att operativsystemet är av typ windows 10 enterprice.
Det är en version som verka ha många begränsningar.
bla inget ms store och kan inte heller uppdateras till nyare version.
Blir nog att skaffa en helt ny windows 10 för många pengar.

Permalänk

kan inte gå till
https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/windows

logga in där och installera det från den sidan direkt?

vet inte om man ändå behöver appen men värt ett försök iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Nej det funkade inte.
Men en annan fråga.
Om man vill göra en nyinstallation av windows 10 så påstås det
på flera håll bla microsofts hemsida att man skall kunna ladda hem och installera en ISO file
eller installationsfiler utan produktnyckel.
Jag har försökt det, men ganska snart så krävs man på produktnyckel.
Alternativen "hoppa över" eller jag saknar produktnyckel syns inte.
Kan det bero på att Windows 10 Enterprice ligger på datorn just nu.
Måste man i så fall formatera hela hårddisken först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnJEJohansson:

Nej det funkade inte.
Men en annan fråga.
Om man vill göra en nyinstallation av windows 10 så påstås det
på flera håll bla microsofts hemsida att man skall kunna ladda hem och installera en ISO file
eller installationsfiler utan produktnyckel.
Jag har försökt det, men ganska snart så krävs man på produktnyckel.
Alternativen "hoppa över" eller jag saknar produktnyckel syns inte.
Kan det bero på att Windows 10 Enterprice ligger på datorn just nu.
Måste man i så fall formatera hela hårddisken först?

Du kan inte uppgradera Enterprise till standard edition. Dock borde FlightSimulator fungerar utmärkt på Enterprise edition så länge den är version 1903 eller högre. Just nu är den senaste tillgängliga versionen 20H2. Prova att använda uppgraderingsassistenten som finns att ladda ner här (Oktober 2020-uppdatering)

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk

Uppgradera Enterprice går inte som det verkar men går det inte att installera standard edition om Enterprice är
helt utrensad från datorn, eller är datorn för evigt låst till Enterprice?

Skulle Enterprice ver 1903 kunna länka till microsoft store till skillnad från Enterprice ver 1607?

Permalänk

Uppdateringsassistenten som föreslås funkar tyvärr inte som redan provats.
Cpu, Minne och Disk ok. Operativsystem inte ok.
Kontakta systemadministratören om du vill uppgradera
Server eller Enterprise system.