Webhallen eller Inet datorbyggare

Permalänk

Webhallen eller Inet datorbyggare

Helt ärligt nu sitter jag och velar mellan inet och webhallen nu inför 3060 som släpps idag. ska köpa ett komplett system i datorbyggaren och vill veta nu helt konkret: Är Webhallen eller Inet bäst?

Vill ha datorn så snabbt som möjligt och med bra kundtjänst. Webhallen ligger 1 min bort från där jag bor och Inet 20. Så att hämta i butik är så mycket enklare på webhallen. Måste veta, svart på vit.

Är Inet eller webhallens datorbyggare bättre och i så fall hur mycket?

(Har en build klar och ska bara tycka Köp.)
Bor i Malmö.

Permalänk
Medlem

Inet. Den erfarenheten jag har haft av Webbhallen motsvarar ett oseriöst källarföretag i någon förort. Kommer nog aldrig handla där igen.

Permalänk

För färdigbyggda datorer är det alltid Inet som gäller eftersom deras kundtjänst är helt fantastisk och hjälpsam om du får problem med produkten i framtiden
Webhallen handlar jag endast små-plock på om det visar sig vara billigare där än någon annan försäljare

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Handlar 90% av tiden från Webhallen men det är bara för att jag bor 10 min därifrån och har inget inet nära mig. Har lämnat tillbaka saker hos webhallen förut utan problem utan kvitto dessutom men har ingen erfarenhet av inets kundtjänst så kan inte svara på vilken som är bättre. Jag kan ju såklart bara haft tur med webhallen också.