Var är alla Radeon Grafikkort / Hur får man tag i ett till rimligt pris?

Permalänk
Medlem

ett 5700X ger ju runt 1600-2000:- i månaden efter elen är betald, varför skulle någon då sälja det för 2-3000?

Stämmer att 4gb kort inte går så bra att minea eth med, fungerar bara på linux nu (windows stjäl lite vram) och lär inte göra det länge till. Dock kan man ju mine'a mycket annat med dem, men inte samma profit

edit: kollade igen och var lite lägre nu än när jag sista tittade för 3 dagar sen, så snarare 1200-1500 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

De som säljer sina grafikkort säljer dem oftast till miners. Jag tex. sålde mitt Radeon 7 för 9000 kronor i Fredags till en miner. Jag köpte det för 2 år sedan för 7200 kr.

Så om man har ett kort över så säljs det antingen till överpris eller så sitter man på det. Jag passade på att sälja alla mina kort jag hade över, och folk sätter verkligen ihop begagnade riggar sim aldrig förr.

Och idag såldes ett Radeon VII på tradera för 15000kr.
Och Vega 56 för 5100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Och Vega 56 för 5100kr.

För ett tag sen sålde jag mitt vega 56 för 3000ish på Tradera ( gav 3999:- för de nytt), blev helt chockad nästan, hade räknat med en tusing kanske... Men nu är de ju helt galet, skulle kanske behållit de ändå 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Och Vega 56 för 5100kr.

Haha sjukt, har ett Vega 64 kvar, kanske borde försöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Jodå, nog tycker jag det kommer ut lite då och då. Köpte själv ett XFX 6800 xt förra veckan från komplett.

Proshop snackades det väl om att de skulle få in kort inom kort. Såg inte ut att vara speciellt långa köer där heller.

Ska jag behöva jaga företag för att få göra affär med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ja med rådande marknadsläge så tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jaga och jaga vet jag inte, men korten som kommer in tar ju ofta slut på någon timme. Kan ju vara bra att kolla SweClockers någon gång per dag då det brukar tipsas när något finns i lager.

Annars är ju alternativet att köpa med premium på Tradera/blocket.

Själv skulle jag kollat proshop och deras lista på förväntade inkommande kort och beställa ett som verkar kunna komma inom rimlig tid.

https://www.proshop.se/AMD-Radeon-RX-6000-Series-overview

Om du beställer med faktura/klarna så behöver du ju inte ligga ute med några pengar om du skulle fått tag på ett på annat håll och vill avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

6800 xt i lager just nu.

https://www.inet.se/produkt/5411929/gigabyte-radeon-rx-6800-x....

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/fyndhornan?filters=%7B%22-11%22:%7B%22typ...

Finns 7 st 6800/6800 XT i Fyndhörnan hos Inet.^

Edit 15:40: Då var alla dammsugna

Permalänk
Medlem

Galet

Permalänk
Medlem