Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Avengers - Bra superhjältefilm. 7/10

Iron man 3 - Ok Superhjältefilm. 6/10

Thor the dark world - Bra superhjältefilm. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Monster Hunter med bla: Milla Jovovich, Tony Jaa, Ron Perlman. Gillar de 2 första skådisarna så jag såg den enbart för att se båda i samma film. Helt ok tidsfördriv en lördagkväll med några öl som sällskap.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Red Dot.

Svensk film när den är som sämst...
manus och storyn är helt befängd och får noll sympati med huvudrollsinnehavarna.
Alice Bahs man är väl den ända som kan agera i filmen.

2/10 holographic sights...

Tunna blå linjen, serie.
9/10
länge sedan jag såg något bra som sverige producerat.
Ju mer jag ser den, desto mer tycker jag synd om våra poliser och deras dåliga löner.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Becky (2020)
https://www.imdb.com/title/tt10314450/
En familj blir överfallna och tillfångatagna av en grupp fångar som rymt. Den unga tonårsflickan i familjen var på en annan plats och kämpar sen mot de fysiskt övermäktiga fångarna genom att förvandlas till en slags Rambo. Precis som i de senare Rambo-filmerna är det en hel del våld och gore, vilket är ett plus från mig. Men filmen är väldigt overklig. Vilket jag ibland kan köpa om det är en bra film. Men den är inte speciellt bra. 4/10

The Hunt (2020)
https://www.imdb.com/title/tt8244784/
En film där en grupp människor (politiskt till höger) tas till fånga och jagas av en grupp människor (politiskt till vänster). Filmen driver med båda sidorna genom överdrivna och skruvade karaktärer, men det är sällan speciellt roligt. En hel del blod och gore, vilket är ett plus från mig. En strid i filmen är också väldigt bra gjord. Men tyckte ändå filmen var "meh". 6/10

Ska man se en bra rolig film med blod och gore rekommenderar jag Tucker and Dale vs Evil.

Permalänk

Såg
Mad Max: Fury Road såg den för kanske 4 år sen och gillade den inte direkt men tyckte denna gång att den var betydligt bättre 8/10

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd

Skulle inte säga en 10 men iallafall 6,5 är den värd. En blandning mellan Ensam hemma för vuxna och Braindead.

Becky 6,5/10

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Wind River (Netflix)
Hawkeye och Wanda löser ett mord i ett indianreservat.

Riktigt bra, försvinner från Netflix imorgon så passa på om ni inte sett den

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nya Jönssonligan. Vilken skit!? Så märkligt uppbygd story som inte förklaras förrän framåt slutet. Massa konstiga klipp och plot holes. Värdelös på alla sätt o vis. Hur svårt kan de vara att hitta på en intressant kupp? Nä, låt 2/3 av filmen gå åt till helt random skit som inte för nån historia framåt. 0/5 från mig. Undvik! Se om en gammal jönssonligafilm istället.

AMEN! Sen på bollen med quote men jisses så dålig den var. Klarar inte svenska filmer och serier. Ok, en del serier duger men....

Håller på med https://www.svtplay.se/video/29661722/jakten-pa-adolf-eichman... Inte sett den klar, fick pausa igår men så här långt så är den hyfsad. Med ca 20 minuter kvar så är den på 2.9/5.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Wind River (Netflix)
Hawkeye och Wanda löser ett mord i ett indianreservat.

Riktigt bra, försvinner från Netflix imorgon så passa på om ni inte sett den

Framför allt bra soundtrack av Nick Cave / Warren Ellis

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Captain america the winter soldier - Bra superhjältefilm. Heil Hydra! 8/10

Guardians of the galaxy - Riktigt bra superhjältefilm. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Skulle inte säga en 10 men iallafall 6,5 är den värd. En blandning mellan Ensam hemma för vuxna och Braindead.

Becky 6,5/10

Jag ger alla filmer som jag har sett 10...de som jag inte tittar färdigt på Får 0
Lättare att kolla om man har sett filmen på IMDB...men den var bra...jag har låga krav

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Framför allt bra soundtrack av Nick Cave / Warren Ellis

Hur är det om man laddar ner för att se offline kan man se den senare?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Jag ger alla filmer som jag har sett 10...de som jag inte tittar färdigt på Får 0
Lättare att kolla om man har sett filmen på IMDB...men den var bra...jag har låga krav

Är också ett sätt att lösa det på.
Har funderat på samma hur man ska hålla koll på allt man sett men du kanske har lösningen. 😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Hur är det om man laddar ner för att se offline kan man se den senare?

Alla filmer går väl inte att ladda ner i offlinemode? Eller kanske är något de ändrat

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

AMEN! Sen på bollen med quote men jisses så dålig den var. Klarar inte svenska filmer och serier. Ok, en del serier duger men....

Håller på med https://www.svtplay.se/video/29661722/jakten-pa-adolf-eichman... Inte sett den klar, fick pausa igår men så här långt så är den hyfsad. Med ca 20 minuter kvar så är den på 2.9/5.

Bra film! När du sett klart den så rekommenderar jag att du kollar in "Operation Finale" som skildrar jakten på honom från Mossad sida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Wind River (Netflix)
Hawkeye och Wanda löser ett mord i ett indianreservat.

Riktigt bra, försvinner från Netflix imorgon så passa på om ni inte sett den

Det var pga den filmen som jag fick ett kravbrev ifrån Njord Lawfirm, dom tyckte att jag hade laddat ner den olagligt Grym film som jag måste ha sett mer än 5 gånger sen den släpptes.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är också ett sätt att lösa det på.
Har funderat på samma hur man ska hålla koll på allt man sett men du kanske har lösningen. 😀

Ja man kan ju ge andra poäng också men IMDB är bra om man vill se om filmen är ok...men sen är det filmer som får runt 6, som jag tycker är bra & andra som får 8-9 som är värdelösa...
Jag har alltid den sidan framme när jag ser en film...jättemycket info om filmen & skådespelare.
Om en film är bra kan man söka på tex. regissören & få ett tips till nästa film...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Det var pga den filmen som jag fick ett kravbrev ifrån Njord Lawfirm, dom tyckte att jag hade laddat ner den olagligt Grym film som jag måste ha sett mer än 5 gånger sen den släpptes.

Blev besviken efter all hype. Är det soundtracket man vill åt om man ska se om denna fem gånger?

Sköna naturbilder och .45-70 goverment lät ungefär som jag minns den från the Hunter men 6/10 totalt sett. Lite mer kreativt whodunnit hade gett högre betyg.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

National Treasure: Book of secrets

har sett den förut, för typ 15 år sedan.

Insåg att under en del mot slutet av filmen så delar Nic Cage, Ed Harris, Jon Voight och Helen Mirren scen tillsammans. Nog för att de senaste 20 åren inte har varit vänliga mot Nic cages karriär, men mannen är ändå oscarvinnare.

inte många filmer man ser så mycket skärmlegend i bild samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Blev besviken efter all hype. Är det soundtracket man vill åt om man ska se om denna fem gånger?

Sköna naturbilder och .45-70 goverment lät ungefär som jag minns den från the Hunter men 6/10 totalt sett. Lite mer kreativt whodunnit hade gett högre betyg.

Vet faktiskt inte exakt vad det är som gör att jag återkommer till den. Jag gillar stämningen och tempot. Jag gillar också tungt laddad .45-70, men det är inte enbart därför

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Awakenings med De Niro o Williams.
Kanske en av de bästa rullarna jag någonsin sett, definitivt topp fem iaf!
+10/10

Permalänk
Medlem

Monster hunter - Flashig sci-fi med stora monster. Rätt dum men ok en lördagskväll med lite chips och cola. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

SPY på Disney+ riktigt jävla kul 😁👏

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Såg Tenet igår.

Var ganska förvirrad i början, och filmen gjorde (med avsikt) inte ett bra försök att förklara först.
När jag väl började förstå premissen så uppskattade jag filmen mer.
Ovanlig sci-fi med många bra effekter och väldigt coolt koncept, men samtidigt håller jag med Filmento (nedan) att filmen ganska "själlös", och det gör att filmen inte alls är så bra som den kunde varit.

Ger den en svag 7:a. Ångrar inte att jag såg den, men kommer inte se om den.
Med lite ändringar kunde det lätt varit en 9:a, men nu faller den platt mot t.ex. Inception.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Sett denna vecka:

The Mortuary Collection 6.7/10
The Imposter 6/10
Blood Punch 6.9/10
Tin Cup 6.2/10
Moneyball 7/10
Hounds of love 6.8/10
Lowlife 7/10
Anything for Jackson 7.1/10
Impetigore 7.1/10
Griff the invisible 6.1/10
A river runs through it 7/10
Company of wolves 5.1/10
Captain Philips 7.3/10
Space Sweepers 6.6/10
Blood Quantum 6.6/10
Black Box 6.7/10
The Postcard Killings 7/10
Willys Wonderland 6/10
The Swordsman 6/10
Breakdown(1997) 7/10
Red Dawn(2012) 6.2/10

Permalänk
Medlem

TED 2.

Har inte så mkt. tid till att titta på film, mycket IT arbete på jobbet gör att man blir ganska trött när man är hemma - även om jag jobbar hemifrån.

Permalänk

Tenet - 5/10

Inside man (2006) Var inte alls så bra som jag trodde. 5/10

Man on fire - Älskar Denzel. Sett den innan. Gillar den långa uppbyggnaden. Något t.ex. Tenet saknar 8,5/10

Pusher Trilogin - 8/10 Franke min vän

News of the world 5/10

Shorta 8/10 DANSKT!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Avengers - Age of Ultron - Lite för många robotar. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Bra film! När du sett klart den så rekommenderar jag att du kollar in "Operation Finale" som skildrar jakten på honom från Mossad sida!

Tack för tips. Såg den i höstas. Också bra film!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Raya och den sista draken

Disneys senaste storfilm.
Lånar mycket från andra Disneyfilmer, främst Mulan och Moana, men Raya är samtidigt sin egen grej; en äventyrlig film som utspelar sig i en ny värld och som stundtals är väldigt mörk och inte helt utan twists och verkligen inte utan humor.
Konceptet må kännas igen, men det är inte uttjatat - än.

Yngre personer samt vuxna med barnasinnet kvar kommer gilla den.
Jag tillhör den kategorin och ger den 8/10.

My Little Pony-fans och furries kommer nog ge den ytterliggare poäng.

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.