Permalänk
Medlem

Hur vet jag om min tv är en HD.tv

Hej

Funderar att byta från Boxer till Comhem på grund av priset. Men Comhem verkar sända de flesta kanaler i HD-format. Vet inte om min tv är en HD-tv. Så hur kollar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marial:

Hej

Funderar att byta från Boxer till Comhem på grund av priset. Men Comhem verkar sända de flesta kanaler i HD-format. Vet inte om min tv är en HD-tv. Så hur kollar jag det?

Kolla upp artikelnummer och googla, annars brukar det finnas i menyn under bildinställningar. Oavsett så kommer TVn att visa bild ändå

Permalänk
Avstängd

Kvitto, eller modellnummer på TVn kanske?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har den HDMI portar på baksidan? då är den till 99,9% chans HD-Ready iallafall, nästan alla tv apparater sålda efter 2008 har stöd för "HD".

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det beror på vilken tv du har...tjock Tv...inte...någorlunda ny platt Tv kanske

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Är TVn köpt de senaste 15 åren är den till 99,9% HD. Den måste dock ha stöd för DVB-C-tuner för att ta emot TV kanalerna vilket blev typ standard för 10 år sedan. Annars behöver du en separat box från ComHem.

Permalänk
Medlem

Tv:n är en Samsung inköpt 2014 eller 2015. Det var en billig modell som jag köpte på Ica Maxi. På framsidan av bruksanvisningen står det series 3 TD 390 TD 391 series 5 TD 590.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldDog:

Är TVn köpt de senaste 15 åren är den till 99,9% HD. Den måste dock ha stöd för DVB-C-tuner för att ta emot TV kanalerna vilket blev typ standard för 10 år sedan. Annars behöver du en separat box från ComHem.

Om man inte kör med en extern box och kopplar in den via HDMI, vill säga. Då räcker det med att den har HDMI. I vissa fall kan det ju krävas rätt versioner o dyl för höga upplösningar och att prylarna lyckas prata med varandra. Höll på och stångades med en Viasat(an)-box som innan uppdateringen inte ville prata särskilt mycket alls och efter uppdatering antingen ville visa 4K och inte resten eller resten, men inte 4K. Eftersom det bara var någon enstaka kanal med 4K så slutade det med att jag ställde prylarna så att allt utom 4K fungerade.

Tillägg: Ska man köra kodade kanaler med DVB-C-mottagare inbyggd i TV:n måste man ha en för leverantören relevant CA-modul i en ledig CI(+)-plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marial:

Tv:n är en Samsung inköpt 2014 eller 2015. Det var en billig modell som jag köpte på Ica Maxi. På framsidan av bruksanvisningen står det series 3 TD 390 TD 391 series 5 TD 590.

1920 x 1080 så full HD monitors

https://www.samsung.com/hk_en/monitors/flat/led-monitor-24-in...

Permalänk
Medlem

Stort tack för hjälpen till alla. Kommer att använda extern digitalbox vid byte till comhem. Verkar som det kommer att funka.