Nördig legobyggartävling med Komplett

Permalänk
Medlem

Hillbilly Joe och RTX 3090 Ti Platinum Plus Turbo kuppen

Jag och sonen tyckte det passade oss perfekt med en sådan här tävling så vi byggde ihop en liten historia.

Vår historia börjar med att Hillbilly Joe måste vinna nästa veckas Crysis LAN, alla vet att det enda grafikkortet som klara av Crysis på max är ju ett RTX 3090 Ti Platinum Plus Turbo. Som tur är så har Komplett precis fått in dessa med Duplo skeppet (yngsta sonen ville också vara med och bygga).

Men korten är ju redan sålda, då hela årsleveransen landade på endast tre kort. Hillbilly Joe tänkte inte låta detta stå i vägen för honom utan begav sig till Kompletts lager, sågade hål i väggen och rev en bit bergsparti för att komma åt de tre exemplaren av RTX 3090 Ti Platinum Plus Turbo. Korten låg säkra in sina skattkistor (alla som någonsin har beställt något från komplett vet att alla deras paket kommer i skattkistor), så det var inga problem för Hill Billy Joe och hans kusin Moonshine Ted att plocka med sig dessa i deras modifiierade EPA traktor och sticka iväg. Att lura snuten blir inga problem...

Fler bilder går att se här där jag har zoomat in på de olika byggena.
https://photos.app.goo.gl/dSppiYyFbwA8LDMx9

Roman (34), Levi (6) och Noel (4)

Permalänk
Medlem

Kan man inte köpa grafikkort får man bygga ett själv.

Permalänk
Medlem

Jag byggde ett ställ till mina hörlurar. Önskar bara att jag hade haft vitt och svart lego hemma istället för de färgerna jag hittade.

Permalänk
Medlem

LEGO Glados Portal2

Byggde (Digitalt) Glados från Portal2 "specifikt från kapitlet The Escape" I helgen. Spenderade för många timmar för att få formerna och skalan så korrekta som möjligt. Portal1&2 är mina absoluta favoritspel där jag har över 400 timmar på de båda spelen. Storyn är helt fantastisk och Glados är ju lätt en favoritkaraktär.

Permalänk
Medlem

Komplett Lego-grade

Permalänk
Medlem

Bayek of Siwa - Leap of Faith

Här dyker Bayek ner i en vattensamling i en oas för att anfalla de helt oväntade romarna. Bayek var den som startade Hidden Ones som blev Assassins Brotherhood. Leap of faith är en nervkittlande manöver som har funnits igenom spelserien. Alltid lika härlig spelupplevelse. Men det vore ju trevligare att kunna spela på en bra PC….

Det var många år sedan jag byggde mina egna datorer. Sista datorn jag beställde, typ 2006, var från Komplett. Med tiden så kom annat i vägen och andra intressen tog över. PC blev till PSN som jag gameade på hela kvällarna då barnen somnat. Assassins Creed var en av mina favorit spel serier, speciellt Black Flag.

Men 2016 hittade jag Lego… och jag hade inte ens tid för spelandet längre. Jag toknördade in mig på Lego som aldrig förr. Men efter att ha blivit lite less så tog jag upp spelandet igen i december. Så jag började där jag slutade, d.v.s. det AC som hade kommit efter Assassin's Creed Syndicate - Assassin's Creed Origins.

Men såklart så får jag ju inte utnyttja mitt surroundsystem på kvällarna då det skulle väcka barnen. Hur härligt vore det inte med ett par grymma lurar - eller kanske t.o.m. et bidrag till en ny PC. Idag har jag inte ens en dator, endast jobbdator.

Mer bilder finner ni här:
https://flic.kr/s/aHsmUwh7GN

//Z

visste inte hur det funkade
Permalänk
Medlem

LOL. Legofantast joinar Sweclockers för att vara med i tävling ^^ Som inte tävlingarna e nog pain in the ass här =DDD

Permalänk
Medlem

Lego chassi

Byggde det här Lego chassit för några år sedan, har sedan bytt komponenter i det allt eftersom. Men still going strong!

Komponenterna i chassit är självklart köpta på Komplett.se

Permalänk
Medlem

Glöggmys i tomtarnas julhus

Hej

Byggde detta julbygge innan jul förra året men har inte fått för mig att riva det ännu, funderar på att göra en stop-motion av det.
Så då tänkte jag skicka in det hit för att se om det ger någon lycka. Kanske inte så specifik nördighet utan mer AFOL och Lego-nörd i stort.

Fler bilder och mitt lego-äventyr finns på mitt instagramkonto: jonas_the_minifig (https://www.instagram.com/jonas_the_minifig/)

//Jonas - cjadesign