Sony kan komma att låsa upp expansion av Playstation 5-lagring till sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Problems med microsofts lösning är däremot att det är en propriatary format som är svin dyrt och kosta nästan lika mycket som series s.

Ja det kostar pengar, det är därför det är är bättre att köpa Series X med en gång istället för snåla och köpa Series S som har halva minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

vilken tur att man slutat köpa konsoler, min sista var nintendo switch, håller mig till retro nintendo konsoler + pc

Så du har slutat köpa konsoler för att man inte kan installera 300 spel på hårddisken samtidigt? Why?

Permalänk
Medlem

Kul att låsa upp saker på konsoler som inte finns i verkligheten 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Kul att låsa upp saker på konsoler som inte finns i verkligheten 👍

Nu hänger jag inte med. ps5 har en extra tom expansionsplats. Så har lite svårt att fatta vad du syfta på.

Nevermind. First nu efter jag skrev inlägget fatta jag att du syfta på att det är fortfarande lågt tillgång.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Jag använder typ 140gb på min ps5 än så länge så går ingen nöd. Tycker det är mer bråttom att lägga till stöd för 1440p och VRR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Så du har slutat köpa konsoler för att man inte kan installera 300 spel på hårddisken samtidigt? Why?

Exakt, fick bara plats med 299st.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Hur många spel spelar folk samtidigt? =/ Hoppar i mellan ett singeplayer och ett multiplayer. Kan förstå folk med slöa internetuppkopplingar

3 till 4 spel gissar jag på.
Mer än så pekar sannolikt på ADHD eller generellt uttråkad.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Hade Sony sagt att de satt en 512 GB lagring i ps5 och det sen framkommit att den var 825GB med 667GB ledigt...Då hade de fått många fler positiva reaktioner.
Men visst 825GB låter ju närmare 1TB och sen får konsumenterna bli besvikna istället.

Tror dock att spelen kommer minska i storlek pga minneshastigheten. Behöver inte duplicera assets osv.

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Det är ju som det alltid varit sedan PS3, första revisionen kommer med barnsjukdomar som exempelvis temperaturproblem och så revideras den och/eller en slim modell släpps där problemen åtgärdats.

Jag funderar på vad fasiken ni snackar om? Jag har inte haft 1 endaste fel på min PS5. Kuksnabb, tyst och helt underbar.
Har ni ens en ps5 själva?

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag funderar på vad fasiken ni snackar om? Jag har inte haft 1 endaste fel på min PS5. Kuksnabb, tyst och helt underbar.
Har ni ens en ps5 själva?

Konstig enhet att mäta hastighet i må jag säga. I vilket fall säger GamersNexus och en hel del andra emot din personliga anekdot som inte är universialiserbar, jag tror vi kan lämna det där. Och nej, jag har inte en PS5 vilket nog går att utläsa från mitt inlägg där jag främst pratar om vad som hänt med föregående modeller.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮