Trådlösa in-ear hörlurar för löpning

Permalänk
Medlem

Trådlösa in-ear hörlurar för löpning

Hittade ingen tråd som berörde trådlösa lurar för just löpning som ställer högre krav på konstruktion och passformen på hörlurarna för att de inte ska trilla ut.

Min budget är runt 1000kr då jag endast kommer använda dessa till gym och löpning, har ett par Bose QC 35 som jag använder annars men vill inte löka ned dessa och dessutom så sitter de inte så bra på huvudet vid löpning hos mig.

Är främst ute efter ett par true wireless, haft trådlösa lurar som ej varit det tidigare och det är klart störande med att sladden mellan lurarna flyger omkring och gör att det låter när man springer men huvudfokus är att de aldrig trillar ut ur örat. Många tester fokuserar inte på detta vilket gör det knepigare att hitta jämförelser mellan lurar i just detta avseende.

Några kandidater hittils:
JBL Reflect Flow - Ska sitta bra enligt flera tester men har en vikt på 85g vad jag kan se vilket låter mycket (måste vara ink fodralet?)

Jabra Elite Active 65t - Har låg vikt och ska sitta bra enligt tester, dock saknar de en båge som går in i övre örat för att inte trilla ur, vilket JBL-lurarna ovan har.

Vad har ni för erfarenheter?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har gett upp "true wireless"-snäckor för träning eftersom de helt enkelt trillar av så lätt. Kan vara jag som är vanskapt, men hittills har jag inte hittat ett enda par som sitter tillräckligt bra för att inte glida ur vid fysisk aktivitet. Inte kul att tappa bort eller råka trampa på ett par dyra lurar.

Använder istället in-ear med sladd mellan snäckorna och köper "slit och släng"-modeller. Sony C200 är förvånansvärt bra för priset: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5151901

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag har gett upp "true wireless"-snäckor för träning eftersom de helt enkelt trillar av så lätt. Kan vara jag som är vanskapt, men hittills har jag inte hittat ett enda par som sitter tillräckligt bra för att inte glida ur vid fysisk aktivitet. Inte kul att tappa bort eller råka trampa på ett par dyra lurar.

Använder istället in-ear med sladd mellan snäckorna och köper "slit och släng"-modeller. Sony C200 är förvånansvärt bra för priset: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5151901

Det var lite det jag befarade då när jag läst på löparforum så rekommenderas antingen modeller med sladd mellan lurarna eller en tunnare båge.

Sitter de bra trots att de saknar bygel in i övre örat?

Såg att Webhallen har några med sladd på rea som verkar rätt bra för pengarna, kanske får överväga dessa.
Philips ActionFit SN503 för 499: https://www.webhallen.com/se/product/317715-Philips-ActionFit...
och JayBird X4 för 399: https://www.webhallen.com/se/product/290413-JayBird-X4-Black-...

Permalänk
Medlem

Airpods pro, trillar aldrig ur och grymt ljud för pengarna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Airpods pro, trillar aldrig ur och grymt ljud för pengarna.

Ser att rätt många rekommenderar dem, tyvärr använder jag inte produkter från Apple.

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Jabra Elite 65t (ej active) sedan sommaren 2018. Har sprungit väldigt många mil med dessa i öronen och de har aldrig varit nära att trilla ur, sitter ruggigt bra. Älskar att de har riktiga knappar och ingen touch också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Har haft ett par Jabra Elite 65t (ej active) sedan sommaren 2018. Har sprungit väldigt många mil med dessa i öronen och de har aldrig varit nära att trilla ur, sitter ruggigt bra. Älskar att de har riktiga knappar och ingen touch också!

Tack för info, hålls lurarna på plats endast genom silikonproppen eller vilar de i örat lite som en öronsnäcka också?

Permalänk
Medlem

Jaybirds x4 låter helt okej (lite bastunga) sitter rätt bra i örat och det går att spänna åt bandet så att de inte rör sig när man springer, sen har jag råkat köra dom i tvättmaskinen och de överlevde ett helt program :D. Bluetooth kan vara lite kinkigt om du har mobilen i fickan och squattar till exempel, men för 399 är de prisvärda och de har bra support.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Jaybirds x4 låter helt okej (lite bastunga) sitter rätt bra i örat och det går att spänna åt bandet så att de inte rör sig när man springer, sen har jag råkat köra dom i tvättmaskinen och de överlevde ett helt program :D. Bluetooth kan vara lite kinkigt om du har mobilen i fickan och squattar till exempel, men för 399 är de prisvärda och de har bra support.

Låter ju lovande, då behöver man inte oroa sig ifall man springer i regn med andra ord, riktigt överkomligt pris också!
Sett att några klagar på teckningen men bör inte vara ett problem då jag har ett armband för mobilen när jag springer.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett par Jabra Elite Active 75t Wireless Charging, riktigt bra lurar till träning men även till vardags - fylligt ljud med härlig basåtergivning. Jag har svårt att få in-ear att sitta bra, men dessa fungerar kanon. Har inte testat de "enklare" modellerna, men ser ut att vridas in på samma sätt i örat.

Permalänk
Medlem

min dotter hade samma problem när hon löper och tränar, vi testade massa olika innan jag köpte dessa till henne för några månader sedan och dom både låter mycket bra och sitter kanon (ramlar aldrig ur)
https://www.aliexpress.com/item/4000982657945.html?spm=a2g0s....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag använder Jabra Elite Sport. Nästan alla in-ear sitter riktigt dåligt på mig, inklusive airpods. Men dessa sitter perfekt. Ramlar aldrig ur och sitter så bra att jag tror jag har tappat bort dem - men de sitter kvar i örat...

Ljudet är ok tycker jag, nackdel är att du inte kan lyssna med endast vänster hörlur. Knapparna kan upplevas hårda att trycka på i början, men man vänjer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Tack för info, hålls lurarna på plats endast genom silikonproppen eller vilar de i örat lite som en öronsnäcka också?

Jag skulle säga att de hålls på plats av silikonpropparna men de får stöd av den lilla "hyllan" ovanför örsnibben. If that makes any sense

Permalänk
Medlem

Jaybird Vista har jag och de är väldigt bra. Har aldrig ens varit nära att tappa dem. Sitter med vingar och finns tre olika storlekar med. Sen är de ganska billiga och helt ok ljud.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag kör ett par Jabra Elite Active 75t Wireless Charging, riktigt bra lurar till träning men även till vardags - fylligt ljud med härlig basåtergivning. Jag har svårt att få in-ear att sitta bra, men dessa fungerar kanon. Har inte testat de "enklare" modellerna, men ser ut att vridas in på samma sätt i örat.

Tack för info, ja konstruktionen ser ut att vara likadan, låter lovande!

Skrivet av aragon:

min dotter hade samma problem när hon löper och tränar, vi testade massa olika innan jag köpte dessa till henne för några månader sedan och dom både låter mycket bra och sitter kanon (ramlar aldrig ur)
https://www.aliexpress.com/item/4000982657945.html?spm=a2g0s....

Tack för tipset, överkomligt pris också. Hur är kvalitén? Har batteritiden minskat drastiskt över tid t.ex.?

Skrivet av Ashzala:

Jag använder Jabra Elite Sport. Nästan alla in-ear sitter riktigt dåligt på mig, inklusive airpods. Men dessa sitter perfekt. Ramlar aldrig ur och sitter så bra att jag tror jag har tappat bort dem - men de sitter kvar i örat...

Ljudet är ok tycker jag, nackdel är att du inte kan lyssna med endast vänster hörlur. Knapparna kan upplevas hårda att trycka på i början, men man vänjer sig.

Tyvärr en bra bit över budget men Jabra verkar populära överlag så det talar ju för deras andra modeller. Hade nog kunnat betala det priset om jag skulle använda dem oftare än för mitt nuvarande användningsområde.

Skrivet av muddiz:

Jag skulle säga att de hålls på plats av silikonpropparna men de får stöd av den lilla "hyllan" ovanför örsnibben. If that makes any sense

Tack, då lär de sitta bättre än mindre in-ears som inte har den fördelen.l

Skrivet av BooliBoo:

Jaybird Vista har jag och de är väldigt bra. Har aldrig ens varit nära att tappa dem. Sitter med vingar och finns tre olika storlekar med. Sen är de ganska billiga och helt ok ljud.

Också något över budget men såg att de var nere på 990 vid BF, så det är möjligt att de sjunker i pris igen. Andra tester har också sagt att de sitter riktigt bra vilket talar för dem.

---

Blir svårare än jag trott detta då folk verkar ha olika erfarenheter och därmed rekommenderar olika lurar. Får ta och grubbla lite och se vilken modell det till sist landar på, tack för att ni delade med er!

Permalänk
Medlem

Kvaliten är riktigt bra, jämför jag med alla andra vi testat med priser mellan 500-2500 är dessa bättre i ljud och batteri och passform. Har inget att anmärka på batteritiden eller att den ska blivit sämre. (Blev riktigt förvånad när vi fick dom)
Frugan som kör ett par lurar från kjell för ca 2k med kabel för hon tycker passform och ljud varit så dåligt i dom trådlösa alternativen blev helt förälskad i dom, så jag fick köpa ett par till.
(Hon löper med med dessa med, samt kör säckträning)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera JBL Endurance Peak som jag själv använder vid löpning.
Ingen risk att de trillar ur och ljudet duger helt klart för löpning i min mening.
Vet ej hur de presterar i en skränig gym-miljö då jag inte använt mina där.

Finns även en nyare version av dem men de ligger lite över din budget.

Permalänk
Medlem

En liten heads-up, köp endast lurar som är luftiga, öppna och gjorda för träning.

Nu är dessa lurar ett rätt så dåligt exempel men mina tokslutna Shure IEM's gör att man hör varje steg man tar så akta dig för lurar som sitter likt en öronpropp

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Redan nämnts och tyvärr över din budget men jag var jävligt nöjd och imponerade över AirPods Pro

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

PowerBeats finns som både True Wireless och med "rem". Vet att du sa att du inte köpte grejer av Apple, och Beats ägs ju av Apple, men tänker att de åtminstone har en infästningskonstruktion som kanske gör dem aktuella ändå?
https://www.apple.com/se/shop/product/MWNW2ZM/A/powerbeats-tr...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Använder just nu Plantronics Backbeat Fit. Har kört med dem sen något halvår tillbaks för löpning. Klockrena under användning, sitter som en smäck. Batteritiden är schysst, så länge det inte är allt för många minusgrader. Ljudkvalitén lämnar lite att önska. Är inte helt kompis med ladd-boxen, har hänt ett par gånger att jag råkat sätta på en lur när jag sätter den på laddning, vilket resulterar i att den laddar ur boxen till nästa användning och jag får kuta med en lur.

Klart det bästa settet jag provat, även om det inte är 100% in-ear.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Föredetting

Vi var rätt många på forumet som fick ett par Adidas FWD-01 med en prenumeration på någon tidning för 149:-, eller vad det nu var.

Efter några mindre lyckade rundor lyckades jag hitta rätt proppar och är nu rätt nöjd med dem. Det är å andra sidan det enda i segmentet jag testat, men de sitter kvar i öronen även när jag springer en timme. Däremot tenderar sladden att hamna över på ena sidan mer än den andra och tynger således ner ena luren mer, kanske springer jag skevt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Har haft ett par Jabra Elite 65t (ej active) sedan sommaren 2018. Har sprungit väldigt många mil med dessa i öronen och de har aldrig varit nära att trilla ur, sitter ruggigt bra. Älskar att de har riktiga knappar och ingen touch också!

+1

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Kan rekommendera JBL Endurance Peak som jag själv använder vid löpning.
Ingen risk att de trillar ur och ljudet duger helt klart för löpning i min mening.
Vet ej hur de presterar i en skränig gym-miljö då jag inte använt mina där.

Finns även en nyare version av dem men de ligger lite över din budget.

Tack för tipset, något kort batteritid jämför med dem andra som nämnts.

Skrivet av Ürkel:

En liten heads-up, köp endast lurar som är luftiga, öppna och gjorda för träning.

Nu är dessa lurar ett rätt så dåligt exempel men mina tokslutna Shure IEM's gör att man hör varje steg man tar så akta dig för lurar som sitter likt en öronpropp

Ska tänka på det, är bra även när man springer där det finns trafik.

Skrivet av Gorian:

PowerBeats finns som både True Wireless och med "rem". Vet att du sa att du inte köpte grejer av Apple, och Beats ägs ju av Apple, men tänker att de åtminstone har en infästningskonstruktion som kanske gör dem aktuella ändå?
https://www.apple.com/se/shop/product/MWNW2ZM/A/powerbeats-tr...

Måste vara konsekvent och skippa även Beats.

Skrivet av Enk:

Använder just nu Plantronics Backbeat Fit. Har kört med dem sen något halvår tillbaks för löpning. Klockrena under användning, sitter som en smäck. Batteritiden är schysst, så länge det inte är allt för många minusgrader. Ljudkvalitén lämnar lite att önska. Är inte helt kompis med ladd-boxen, har hänt ett par gånger att jag råkat sätta på en lur när jag sätter den på laddning, vilket resulterar i att den laddar ur boxen till nästa användning och jag får kuta med en lur.

Klart det bästa settet jag provat, även om det inte är 100% in-ear.

Tack för tipset!

Skrivet av Meantek:

Vi var rätt många på forumet som fick ett par Adidas FWD-01 med en prenumeration på någon tidning för 149:-, eller vad det nu var.

Efter några mindre lyckade rundor lyckades jag hitta rätt proppar och är nu rätt nöjd med dem. Det är å andra sidan det enda i segmentet jag testat, men de sitter kvar i öronen även när jag springer en timme. Däremot tenderar sladden att hamna över på ena sidan mer än den andra och tynger således ner ena luren mer, kanske springer jag skevt.

Låter som en grym deal, de kostar 690 på webhallens rea för tillfället, skulle du ge det priset för dem?

Permalänk
Medlem

Jabra elite 75t active. Funkar sjukt bra, hade 65T innan och ljudet är markant bättre in 75T. Funkar fint när man löper och väldigt bra när man cyklar, för mig plockar de inte upp någon vind. Hade bose innan och där hörde man inget för det bara ven av vinden.

Permalänk
Medlem

Efter många års löpning med div olika lösningar hittade jag för några år sen 66 audio.
Dom bästa lurar jag någonsin haft.
Ja lite udda, och hänger på öronen.
Men grejen bakom huvudet är inte i vägen för något, mössa funkar glasögon funkar osv osv.
Grymt ljud, folk snackar om jabra in ear osv här och hur bra dom låter
66 Audio är 10ggr bättre. Jag har båda sorter.

40h lyssningstid!

https://www.66audio.com/bts-pro

Helt grymma har sprungit hundratals mil med dom.
Värt varenda krona. Och väntetid/tull från usa. Jag har bara köpt nya efter några år när jag använt ihjäl dom. (Hundratals mil löpning i regn och rusk och svett osv osv.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Jabra elite 75t active. Funkar sjukt bra, hade 65T innan och ljudet är markant bättre in 75T. Funkar fint när man löper och väldigt bra när man cyklar, för mig plockar de inte upp någon vind. Hade bose innan och där hörde man inget för det bara ven av vinden.

Många i tråden som rekommenderat 65T/75T-lurarna så det börjar luta åt dem.

Skrivet av Bowman99:

Efter många års löpning med div olika lösningar hittade jag för några år sen 66 audio.
Dom bästa lurar jag någonsin haft.
Ja lite udda, och hänger på öronen.
Men grejen bakom huvudet är inte i vägen för något, mössa funkar glasögon funkar osv osv.
Grymt ljud, folk snackar om jabra in ear osv här och hur bra dom låter
66 Audio är 10ggr bättre. Jag har båda sorter.

40h lyssningstid!

https://www.66audio.com/bts-pro

Helt grymma har sprungit hundratals mil med dom.
Värt varenda krona. Och väntetid/tull från usa. Jag har bara köpt nya efter några år när jag använt ihjäl dom. (Hundratals mil löpning i regn och rusk och svett osv osv.)

Ja det var verkligen en bra batteritid, tack för tipset!