Intressant problem med aktivitetshanteraren

Permalänk

Intressant problem med aktivitetshanteraren

Jag har rätt nyligen börjat få lite småstrul med min jobbdator, det har inte varit mer än att den blivit lite småseg vid tillfällen men inte så att det stört arbetet. Det har dock börjat trappa upp med lite mer markanta problem och program som hänger sig, Chrome slutar ladda osv.

Det som gör det hela intressant dock, och som jag inte har lyckats Googla fram en lösning till är att Aktivitetshanteraren inte uppdaterar sig. När jag öppnar rutan så visar processer just då, men dom uppdateras inte. Jag kan trycka på olika processer, stänga ner dem osv. Men % användningen står helt stilla.

I resursövervakaren så uppdateras användning som den ska, men inte i aktivitetshanteraren. Dock om jag stänger aktivitetshanteraren, och öppnar den igen, så har den uppdaterats en gång men står sedan stilla igen.

Någon som kan ha en aning om vad som orsakar detta?

Windows 10, senaste uppdateringarna är installerade och problemet har funnits någon månad eller längre.
Microsoft Surface Book 2 i7 8GB 256GB SSD GTX 1050

Permalänk
Hedersmedlem

Visa > Uppdateringshastighet. Se till att den inte är pausad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det är inte så att uppdateringen är pausad i aktivitetshanteraren?

Visa -> Uppdateringshastighet -> Normal/Hög

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Visa > Uppdateringshastighet. Se till att den inte är pausad.

Skrivet av Pamudas:

Det är inte så att uppdateringen är pausad i aktivitetshanteraren?

Visa -> Uppdateringshastighet -> Normal/Hög

Nu känner man ju sig lite dum, det var ju givetvist detta. Ibland är det enklare än vad man tror...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommytola:

Nu känner man ju sig lite dum, det var ju givetvist detta. Ibland är det enklare än vad man tror...

Har själv råkat ut för detta, det verkar ibland gå på av sig själv (eller snarare av), och även när man vet varför så kan det ta lite tid att komma på det