Erfarenhet av Xiaomi MI 10t pro?

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av Xiaomi MI 10t pro?

Då var det dags att prova på något nytt.

Har nu Huawei p30 pro och jag är nöjd, men nu när abonnemanget är slut kan man försöka få till ett bra pris på en ny telefon.

Xiaomi mi 10t pro var fin när jag testade den i en butik, men det beror på 90hz skärm.

Går jag ner i kvalitet eller upp ifall jag väljer denna?

Min budget är 425kr/mån med surf+mobil.

Permalänk
Medlem

Är helt ärligt extremt liten skillnad i prestanda mellan mobilerna. Kan vara värt att vänta in någon nyare modell istället. Typ mi 11 beroende på vad den kommer kosta i sverige.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Då var det dags att prova på något nytt.

Har nu Huawei p30 pro och jag är nöjd, men nu när abonnemanget är slut kan man försöka få till ett bra pris på en ny telefon.

Xiaomi mi 10t pro var fin när jag testade den i en butik, men det beror på 90hz skärm.

Går jag ner i kvalitet eller upp ifall jag väljer denna?

Min budget är 425kr/mån med surf+mobil.

Om man kan tänka sig Comviq så är Mi 10T Pro månadens mobil, 275:- inkluderar 8 gb surf.

https://webbutik.comviq.se/xiaomi-mi-10t-pro.html

Permalänk
Medlem

Kan man tänka sig bildskärm med LCD så är den väl helt okej

Permalänk
Medlem

Jag kör en 10t pro from comviq, är extremt nöjd men som nämns ovan är det nog inte super uppgradering för dig. Det är en 144hz skärm med async men det är en IPS, för mig är det vilket som men bra att veta. Jag har inte haft några större problem med den, dock är xiaomis energibesparing på gott och ont ganska aggressiv, jätte bra för batteriet men ibland blir det lite muppat så som chrome låser sig och måste tas ner för att sedan plockas upp, tar 2 sekunder och inte jätte vanligt men ibland är det irriterande när man skriver något på exempelvis forum.

För totalpriset på 2400 kr för mobilen (hade ändå samma typ av abonnemang hos comviq så räknar bort den kostnaden) så är det dock svårt att klaga ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Funkar alldeles utmärkt, störs inte av batterisparfunktionen nämnvärt men man får ändå ha i bakhuvudet att inaktivera den på de appar en vill ha direkta notifikationer ifrån, annars ganska skönt att slippa just det att alla appar hela tiden ska notifiera om minsta lilla grej..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Om man kan tänka sig Comviq så är Mi 10T Pro månadens mobil, 275:- inkluderar 8 gb surf.

https://webbutik.comviq.se/xiaomi-mi-10t-pro.html

Har comviq nu, såg att de hade denna billigt nu. Tror jag slår till på en sådan!

Skrivet av stelex:

Kan man tänka sig bildskärm med LCD så är den väl helt okej

Detta är det jag kommer sakna med always on display.

Skrivet av Ferrat:

Jag kör en 10t pro from comviq, är extremt nöjd men som nämns ovan är det nog inte super uppgradering för dig. Det är en 144hz skärm med async men det är en IPS, för mig är det vilket som men bra att veta. Jag har inte haft några större problem med den, dock är xiaomis energibesparing på gott och ont ganska aggressiv, jätte bra för batteriet men ibland blir det lite muppat så som chrome låser sig och måste tas ner för att sedan plockas upp, tar 2 sekunder och inte jätte vanligt men ibland är det irriterande när man skriver något på exempelvis forum.

För totalpriset på 2400 kr för mobilen (hade ändå samma typ av abonnemang hos comviq så räknar bort den kostnaden) så är det dock svårt att klaga ^^

2400 kr är ju inget, kommer säkert kunna sälja min p30 pro för detta priset, då blir ju telefonen som gratis.
Kanske bättre att sikta på nyare saker 2023. Känns att marknaden inte har ändrats mycket på många år. Helst vill jag ha en Huawei Mate 40 eller Note 20, men det är saftigt med 600 kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

2400 kr är ju inget, kommer säkert kunna sälja min p30 pro för detta priset, då blir ju telefonen som gratis.
Kanske bättre att sikta på nyare saker 2023. Känns att marknaden inte har ändrats mycket på många år. Helst vill jag ha en Huawei Mate 40 eller Note 20, men det är saftigt med 600 kr/mån

Jo det priset förutsätter ju att du inte räknar abonnemangskostnaden men under 200 kr för ett enligt mig helt ok abonnemang (kör mest Wifi iaf m.m.) gör att mobilen blir väldigt billig, 100kr extra i 24 månader. Det är för mig helt absurt egentligen iom att i helhet är telefonen ganska högt upp på brädet med vissa mindre åtstramingar som sällan påverkar om du inte har något specifikt användsningområde som kräver amoled eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jo det priset förutsätter ju att du inte räknar abonnemangskostnaden men under 200 kr för ett enligt mig helt ok abonnemang (kör mest Wifi iaf m.m.) gör att mobilen blir väldigt billig, 100kr extra i 24 månader. Det är för mig helt absurt egentligen iom att i helhet är telefonen ganska högt upp på brädet med vissa mindre åtstramingar som sällan påverkar om du inte har något specifikt användsningområde som kräver amoled eller så.

Precis, köpte min Huawei P30 pro under deras "månadens mobil" Betalade 180kr/mån för den som blir 4300 kr. Abonnemanget kommer man ju inte undan ändå

Telefonen kostar 5 690 som billigast. Så detta är ett klipp!

Permalänk
Medlem

Jag har gått från Huawei P20 Pro till Xiaomi mi 10T och telefonen är bra, dock tappar kameran lite samt att UI är i underkant mot Huaweis.. Jag saknar nästan den lilla rackarn.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Köpte nu en 10t pro och kommer få den i början av nästa vecka, jag kör med den i 2 år sen får jag se ifall jag stannar med Xiaomi eller inte.

Tänkte på skal, jag ser dessa "smart Case" skal hela tiden för 10t modellen, men det har inte stöd för detta? Är ju LCD
https://www.aliexpress.com/i/1005002134135936.html