Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition sökes

Permalänk
Medlem

Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition sökes

Söker en bra CPU-kylare som ska sättas på ett ASUS Strix B550i-moderkort och användas i mitt Ghost S1-chassi! Huvudsakligen en Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

Söker en bra CPU-kylare som ska sättas på ett ASUS Strix B550i-moderkort och användas i mitt Ghost S1-chassi! Huvudsakligen en Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition!

Läs hela annonsen här

Om du inte får tag i någon så säljer ju Amazon.se den: (Jag köpte där)

Amazon.se

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Tips!

Alternativt kan du köra med en be quiet! Shadow Rock LP med en noctua NF A12x15.
Jag har exakt samma moderkort i ett Louqe Ghost och har denna setup. Fördelen med detta är att man kan ha fullhöjds RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davenco:

Tips!

Alternativt kan du köra med en be quiet! Shadow Rock LP med en noctua NF A12x15.
Jag har exakt samma moderkort i ett Louqe Ghost och har denna setup. Fördelen med detta är att man kan ha fullhöjds RAM.

Tack för tipset! Upplever du turbulens från fläkten (med tanke på att den sitter så nära sidpanelen). Lite därför jag har riktat in mig på L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

Tack för tipset! Upplever du turbulens från fläkten (med tanke på att den sitter så nära sidpanelen). Lite därför jag har riktat in mig på L12

L12 är garanterat svår att konkurrera med gällande ljud och turbulens då fläkten sitter en bit från sidopanelen. Men jag tycker faktiskt det fungerar förvånandsvärt bra med Shadow Rock LP. Det är någon mm till godo mellan panel och fläkt vilket jag inbillar mig gör det hela tystare. Större problem med chassifläktarna.

Dock skall noteras att jag har haft som mål att få datorn så tyst som möjligt. Med undervolt och max tillåten CPU-temp à 70C håller sig ljudet lågt.