Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Jag testade den igår, tänkte utsätta Jonas och Kenneth för blindtest idag men är nyfiken på vad ni som hunnit testa tycker också?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

"Ny smak", alltså en ny egen smak eller har coca-cola zero nytt recept?

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Hittar ingen info om att de skulle gjort ny smak (recept)

Senast de bytte var 2017

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av granis:

"Ny smak", alltså en ny egen smak eller har coca-cola zero nytt recept?

Skrivet av Nioreh83:

Hittar ingen info om att de skulle gjort ny smak (recept)

Senast de bytte var 2017

Som jag förstår det har Coca-Cola inte dragit igång kampanjen ännu för nya Zero. Men det rör sig om nytt utseende och recept. Bilden ovan är från @matsiktet på Instagram.

Permalänk
Medlem

Intressant!

Provade för första gången Cola zero - vanilj och måste säga att den var väldigt blaskig och med fadd smak.
Min favorit just nu är pepsi max, cherry coke. Hoppas på att coca cola kommer med någon kontring där, i sverige.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gick och kollade convini-kylen och den "nya" fanns inte där

Min favvo lightläsk just nu är bekvämt nog den sodastreamade Pepsi Maxen. Skönt att slippa släpa hem/panta ~7ggr så mycket vätska också.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Måste se till att ha en gammal smak sparad så att jag kan göra A/B test.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Har de kommit hit än?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Har ej provat och kommer troligen aldrig prova.
Men gissar på att det är odrickbart som alla andra light/sockerfria drickor.

Men troligen inte 100% otjänligt för människoföda/dryck som Dr.Pepper är.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Visade sig att Coca Cola verkar rulla ut det här i form av att de byter hela butikens sortiment.
Så av fem besökta butiker här på östermalm hade ingen av dem nya colan oavsett storlek på förpackning.
Medan hemma hos mig på söder fanns det inget kvar av gamla Zero.

Så blindtest dröjer tills imorgon.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Inte vad jag har sett. Inte hört att det ska komma hit än heller så får försöka importera någon så vi kan testa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Har ej provat och kommer troligen aldrig prova.
Men gissar på att det är odrickbart som alla andra light/sockerfria drickor.

Men troligen inte 100% otjänligt för människoföda/dryck som Dr.Pepper är.

Höll med dig fram till sista meningen. Dr Pepper gillar jag, i små mängder visserligen.

Permalänk
Medlem

Har druckit omåttligt mycket zero sen den kom. Testade denna just nu och efter två glas kan jag påpeka att den nya smaken är mildare / tamare än den gamla smaken ett försök till fylligare smak men som inte faller mig i smaken. Den nya smaken blir man "mätt" på tidigare än den gamla smaken enligt mig.

Blev ingen 100 poängare för mig detta, känns ungefär 80 % av den gamla smaken tyvärr.

Permalänk
Medlem

Dricker ingenting med sötningsmedel längre eftersom det är så äckligt sött jämfört med läsk där riktigt socker används.

Permalänk

Någon som har en bild på innehållsförteckning? Hittade inget online.

Skulle vara kul att se vad de ändrat.

Permalänk
Medlem

Blodapelsin hade jag gärna testat

Permalänk
Medlem

Sett i en butik här att de har Zero med Kanelsmak. Aldrig sett förut men den kanske har funnits länge?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Köpte en ny zero i butiken av misstag.. såg det först när jag kom hem

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Köpte den "nya" idag och tyckte mig, bland annat, skönja en tydligare syrlig smak som lutade åt lime-hållet. Måste ge det några chanser till men fördrar helt klar den gamla cola zero. Favoriten är emellertid Pepsi Max utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Köpte en kartong idag. Känns blaskigare. Lite som Coca Cola Light fast ännu "lättare"?
Något sötare.
Överlag missnöjd fast jag är en Pepsi Max drickare så gör inte mig något. Frugan är mindre nöjd

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har inte heller provat, men ser jag den någonstans ska köpa en flaska och testa. Har i alla år varit Light/Zero drickare till för ett par tre år sedan då jag upptäckte Pepsi Max (kanske då nytt recept?).

Annars dricker jag numera hemmavid sodastreamad ZEROh! konc cola m två Hermesetas per flaska. Inte lika god cola, men inget släpande och pantande. Och billigt, ca 20:- på Hemköp och den räcker till många liter.

Permalänk
Medlem

Men det är ju pant på zeroh! flaskor så den rövaren går inte hem

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ja det ser jag nu. Säkert förlorat en tia under senaste året och mer lär det väl bli...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sett i en butik här att de har Zero med Kanelsmak. Aldrig sett förut men den kanske har funnits länge?

Den låter godare än vad den heter.. Tro mig haha.

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Någon som har en bild på innehållsförteckning? Hittade inget online.

Skulle vara kul att se vad de ändrat.

Själv inte provat än - tänkte göra ett testprov imorgon i mina fina colaglas från Riedel!

Ny:

Gammal:

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Visade sig att Coca Cola verkar rulla ut det här i form av att de byter hela butikens sortiment.
Så av fem besökta butiker här på östermalm hade ingen av dem nya colan oavsett storlek på förpackning.
Medan hemma hos mig på söder fanns det inget kvar av gamla Zero.

Så blindtest dröjer tills imorgon.

Vilka butiker(östermalm)?

Sabis? den lilla ica precis utanför? Samt den nedanför rulltrappan i fältöversten?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AllMessedUp:

Vilka butiker(östermalm)?

Sabis? den lilla ica precis utanför? Samt den nedanför rulltrappan i fältöversten?

Japp. Samt alla kiosker i närheten

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Är det någon med avsmak för aspartam som smakat den nya zero och kan säga om det är någon skillnad mot den gamla i den otäcka aspartam-bismaken? Jag tillhör den grupp med genetisk variation som gör att aspartam-sötade drycker ger en obehaglig bismak och undrar om det har förbättrats i senaste receptet. Om man tycker att den tidigare cola zero var OK så tillhör man inte den gruppen.

Permalänk
Medlem

Jaså det var ny smak, såg ny förpackning på 10pack cola zero i måndags på maxi.

Dricker dock inte sötningsmedelsskräp så yeah.