SweClockers gästar Webhallen Festival den 3 mars 18:00

Permalänk
Melding Plague

SweClockers gästar Webhallen Festival den 3 mars 18:00

Webhallen ska summera komponentåret och blicka framåt i sin stream den 3 mars – experthjälp i form av Kenneth och Jonas har inkallats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har ni frågor ni vill ställa till Kenneth och Jonas eller Webhallen som ni tycker bör tas upp i streamen får ni gärna skriva dem här i kommentarstråden

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Känns som att många frågor kommer att handla om de otillgängliga komponenterna. Med det sagt, när tror ni att marknaden och tillgången på senaste generationens grafikkort har kommit ikapp?

Permalänk

Vilken är den hetaste spelskärmen just nu? Någon på väg in?

Permalänk
Medlem

Jonas får ju spana in deras badrum/dusch som han brukar göra vid hotellbesök 😁

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för även Webbhallen att säljstarta 11-serien snart?

Permalänk
Avstängd

När kommer nästa våg av 3000 serie? Känns som allt går bakom kulisserna, fråga de!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Nu när streamen drar igång om någon minut får ni gärna ställa fler frågor direkt i chatten!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

göttmos, sitter å spanar nu

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mig gammal och gnällig, men att ha strömmen med autoplay inbäddad på förstasidan är säkert fint för att farma tittare, men känns som ett redigt nerköp för oss som inte är intresserade.

Opt-in, inte opt-out.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tror inte mina ögon när man får se en autospelande livestream på SWC's framsida O.o
Nu redigeras genvägen så att den går direkt till forumet.......

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av twit:

Nu känner jag mig gammal och gnällig, men att ha strömmen med autoplay inbäddad på förstasidan är säkert fint för att farma tittare, men känns som ett redigt nerköp för oss som inte är intresserade.

Opt-in, inte opt-out.

Vi tänker oss att autoplay på desktop utan ljud, och ingen autoplay på mobilen blev en ok avvägning då det är en begränsad stund streamen är igång bara.

Men vi förstår förstås också att det inte var något som alla skulle uppskatta heller. Vi körde samma sak med vårt eget SweClockers Live i höstas och fick ingen nämnvärd feedback på fenomenet då och tänkte att eftersom vi är tongivande gäster i sändningen med ett innehåll som är relevant så kör vi på samma koncept igen.

Men med det sagt så är vi inte döva för feedback heller såklart!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi tänker oss att autoplay på desktop utan ljud, och ingen autoplay på mobilen blev en ok avvägning då det är en begränsad stund streamen är igång bara.

Autoplay är aldrig en bra lösning. Aldrig!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi körde samma sak med vårt eget SweClockers Live i höstas och fick ingen nämnvärd feedback på fenomenet då och tänkte att eftersom vi är tongivande gäster i sändningen med ett innehåll som är relevant så kör vi på samma koncept igen.

SweC Live var underbyggt under flera veckors tid bland nyheterna och i forumet, var utpräglat inkluderande för både aktiva medlemmar och panelhönor och utmålat som en sällsynt happening. Till och med jag som aldrig skulle komma på tanken att kika på något sådant annars lurades att titta några minuter i efterhand

Att Webhallen har jippo varav en dag tillsammans med SweC känns inte tillnärmelsevis lika engagerande i det här sammanhanget. Då blir det lite billigt att det allra första man möts av är en automagiskt (vilket i sig är ett otyg) spelande videoström från deras event.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

ddr 5, alder lake, sapphire lake & M1 fast med 12 kärnor eller andra versioner missades på 2021

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av twit:

SweC Live var underbyggt under flera veckors tid bland nyheterna och i forumet, var utpräglat inkluderande för både aktiva medlemmar och panelhönor och utmålat som en sällsynt happening. Till och med jag som aldrig skulle komma på tanken att kika på något sådant annars lurades att titta några minuter i efterhand

Att Webhallen har jippo varav en dag tillsammans med SweC känns inte tillnärmelsevis lika engagerande i det här sammanhanget. Då blir det lite billigt att det allra första man möts av är en automagiskt (vilket i sig är ett otyg) spelande videoström från deras event.

Ok, stort tack för att du förtydligade feedbacken så!
Guld värt för vidare arbete när vi ska utvärdera

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Autospelande videos är inte coolt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

SweC Live var underbyggt under flera veckors tid bland nyheterna och i forumet, var utpräglat inkluderande för både aktiva medlemmar och panelhönor och utmålat som en sällsynt happening. Till och med jag som aldrig skulle komma på tanken att kika på något sådant annars lurades att titta några minuter i efterhand

Att Webhallen har jippo varav en dag tillsammans med SweC känns inte tillnärmelsevis lika engagerande i det här sammanhanget. Då blir det lite billigt att det allra första man möts av är en automagiskt (vilket i sig är ett otyg) spelande videoström från deras event.

Ja det är fruktansvärt störande, blev man bara på dåligt humör när man såg.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi tänker oss att autoplay på desktop utan ljud, och ingen autoplay på mobilen blev en ok avvägning då det är en begränsad stund streamen är igång bara.

Men vi förstår förstås också att det inte var något som alla skulle uppskatta heller. Vi körde samma sak med vårt eget SweClockers Live i höstas och fick ingen nämnvärd feedback på fenomenet då och tänkte att eftersom vi är tongivande gäster i sändningen med ett innehåll som är relevant så kör vi på samma koncept igen.

Men med det sagt så är vi inte döva för feedback heller såklart!

Jag tycker det är okej, det är ju ändå ett event som är relevant för oss som SweClockar, så inget att skämmas för. Folk har suttit hemma för länge och söker saker att haka upp sig på

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag missade lite, vem vann tävlingen?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Marlil:

Jag missade lite, vem vann tävlingen?

IKEA Billy Bokhylla

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

IKEA Billy Bokhylla

Wow! Det var en välkommen överraskning. Trodde inte jag hade en chans men där ser man. Piggade upp mig rejält.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Jag missade lite, vem vann tävlingen?

Skrivet av UndaC:

IKEA Billy Bokhylla

Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Wow! Det var en välkommen överraskning. Trodde inte jag hade en chans men där ser man. Piggade upp mig rejält.

Trodde jag hade blivit galen, för jag fattade ingenting... hur är en bokhylla svaret på ’vem’

Börjar klarna nu!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Trodde jag hade blivit galen, för jag fattade ingenting... hur är en bokhylla svaret på ’vem’

Börjar klarna nu!

Haha. Ett av vårt forums mest minnesvärda nicks ju

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trodde jag hade blivit galen, för jag fattade ingenting... hur är en bokhylla svaret på ’vem’

Börjar klarna nu!

Jag trodde det var tävlingsbidraget först. 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Haha. Ett av vårt forums mest minnesvärda nicks ju

Jo, visst, men om man missade streamen (som jag) så hade det lika gärna kunnat vara tävlingen, svaret eller bidraget

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Jo, visst, men om man missade streamen (som jag) så hade det lika gärna kunnat vara tävlingen, svaret eller bidraget

Men nu var det ett användarnamn. Sitt ned i bussen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Men nu var det ett användarnamn. Sitt ned i bussen!

Vem är ’Sitt ned i bussen’?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Vem är ’Sitt ned i bussen’?

Inte ett av vårt forums med minnesvärda nicks!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner