Remaster av System Shock lanseras i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tycker personligen att det de visat är riktigt snyggt, en läcker blandning av gammalt och nytt. Det jag gillar med just Valheim. Relativt low poly kan bli rätt snyggt.

Low poly kan absolut vara läckert. Problemet här är väl att allt på avstånd ser ut att ha normala texturer och ser ut som ett modernt spel men på nära håll med relativt high poly och lågupplösta texturer upplever jag en känsla av mismatch. Alla effekter är högupplösta och klara vilket också känns lite off mot resten då.
Jag gillar det fortfarande men hade det varit valbart i spelet med mer detaljerade texturer hade jag nog valt det.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Videoapan:

Low poly kan absolut vara läckert. Problemet här är väl att allt på avstånd ser ut att ha normala texturer och ser ut som ett modernt spel men på nära håll med relativt high poly och lågupplösta texturer upplever jag en känsla av mismatch. Alla effekter är högupplösta och klara vilket också känns lite off mot resten då.
Jag gillar det fortfarande men hade det varit valbart i spelet med mer detaljerade texturer hade jag nog valt det.

Håller med dig helt faktiskt. Snubblade över en youtuber som gjort en rätt bra genomgång av demot och typ det första han kritiserade var just det du nämner. Började strax innan lunch men ja, något borde nog göras åt detta. Antingen alternativ lösning eller låta moddare göra det som de vill ha det efter lanseringen.

Ganska sevärd faktiskt, iallafall halvvägs in:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir nog inget köp för min del, mer intresserad av 2an. VR-läget till denna skulle nog kunna ordineras till folk med förstoppning. Likaså VR-modden till tidigare nämnda Alien-spelet: https://www.vrfocus.com/2021/02/system-shock-2-enhanced-editi...

DOOM 3 ja... Jag spelade detta på en bärbar laptop i 30 000kr-klassen vid lanseringen och ett par hörlurar. En bit in i spelet hämtar man upp ett vapen, eller något, i ett trångt rum. Är 16-17 år sedan så minnet är lite därefter, men medans det händer tar jag en klunk Cola, ska precis ställa ner glaset när ett monster med motorsåg attackerar mig bakifrån. Missar precis datorn med Colan...

Hade efter detta en längre period där jag undvek att dricka vid datorn. Men sedan väldigt lång tid tillbaks, 10-15 år eller så, har jag oftast minst ett glas (tidigare läsk, idag vatten) samt ofta även kaffe eller ibland te bredvid. Är lite försiktigare när jag dricker, framförallt när jag spelar.

Ja vätska nära datorn är inget bra recept där man spelar spel där man kan bli skrämd :).

VR verkar inte helt moget än känns det som. jag har enbart testat galaxy vr med telefonen. man tröttnade snabbt då det inte då(kanske 4-5 år sedan) knappt fanns något spel och mest olika "film liknade" upplevelser. fast o andra sidan skulle jag skita ned mig om jag spelade något läskigt med vr

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Tycker nog bättre om 2:an, men det var så länge sen jag spelade ettan så jag ser fram emot det. Tvåan har man ju spelat om x antal gånger, samt moddat det så man har sett grafiken osv så mycket att man är lite trött på det.
Stephen Kick på Nightdive kontaktade mig och ville ha med mina moddar i nysläppet av SS2, lite kul ändå (+ får båda spelen gratis, alltid trevligt!).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Tycker nog bättre om 2:an, men det var så länge sen jag spelade ettan så jag ser fram emot det. Tvåan har man ju spelat om x antal gånger, samt moddat det så man har sett grafiken osv så mycket att man är lite trött på det.
Stephen Kick på Nightdive kontaktade mig och ville ha med mina moddar i nysläppet av SS2, lite kul ändå (+ får båda spelen gratis, alltid trevligt!).

Kul!

Länkar till dina mods då?

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Kul!

Länkar till dina mods då?

https://www.nexusmods.com/systemshock2/mods/5

De som kommer finnas med är:

Hi-Res Space Textures, Flora Overhaul, Hi-Res Water, Organics/Goo packs

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Doom 3 var väll rätt läskigt tycker jag. när man helt fredligt gick runt i mörkret på en måste som var infesterad av demoner, så från ingenstans raglar en zombie fram bakom en och ger en ett slag. var ett par gånger man sket ned sig innan man började kolla alla vrår, tills man sa nope och la ned :).
Jag kan till och med vänta i open world games tills det blir dag för att det är mindre läskigt då :). AI följeslagare är guld värda då dom brukar vara snabbare än mig på att upptäcka saker som smyger i skuggorna. dom ser även ibland igenom väggar som i tex fallout 4 där dom siktar mot taket. då vet man att något är på nästa våning.
men jag lyckades ta mig igenom ravenholm i hl2 minns jag, nästan lite stolt.

Får se om jag kollar på playthrough på system shock sen när det kommer då jag nog inte kommer spela det själv.

Du ska vara stolt över att du klarade Ravensholm! Tog mig många försök xD

Kommer ni ihåg en kille som kallade sig "Gerd" (av dialekten att dömma Norr ifrån?) på Steam och som streamade när han spelade skräckspel? Han måste ha varit den mest lättskrämda personen någonsin xD Han hade dessutom lagt in ett jättevrål som avisering när någon donerade, vet att han slutade streama vilket jag förstår, tänk er själv sitta där livrädd i något suspense spel och så är det nån "jävel" som donerar typ en femma för att skrämma ihjäl dig 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Du ska vara stolt över att du klarade Ravensholm! Tog mig många försök xD

Kommer ni ihåg en kille som kallade sig "Gerd" (av dialekten att dömma Norr ifrån?) på Steam och som streamade när han spelade skräckspel? Han måste ha varit den mest lättskrämda personen någonsin xD Han hade dessutom lagt in ett jättevrål som avisering när någon donerade, vet att han slutade streama vilket jag förstår, tänk er själv sitta där livrädd i något suspense spel och så är det nån "jävel" som donerar typ en femma för att skrämma ihjäl dig 😂

Lite fusk med ravenholm då jag hade rätt hög feber 🤣

Kan tänka mig att många väntade till exakt rätt tillfälle att donera, rätt smart då tittarna kan känna sig ännu mer delaktiga i streamen.
Fattar att han slutade, jag hade dött vi första vrålet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

"Lanseras i sommar".
Sommaren kom och gick, men inget System Shock remaster.
Nedlagt?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]