Postnord introducerar live-spårning av hemleveranser

Permalänk
Melding Plague

Postnord introducerar live-spårning av hemleveranser

Inga fler "adressaten kunde inte anträffas" – åtminstone inte i de 37 orter som tjänsten lanseras till en början.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så nu kan jag se i realtid när PostMord inte orkar köra hem paketet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

ITT: Folk klagar på PostNord.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Bring har denna tjänst, fungerar mycket bra.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Vad kul! Postnord har råkat tappa bort ett av mina paket nu i dagarna så hade varit kul att se live vart de tappar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Vad kul! Postnord har råkat tappa bort ett av mina paket nu i dagarna så hade varit kul att se live vart de tappar det.

tänk på att denna funktion funkar BARA när paketet har lastats för utkörning till dig. så tyvärr inte så troligt att denna funktion hade räddat ditt paket. hamnar det väl i bilen för utkörning så är de nog inte ofta dom försvinner utan det gör dom på lagret/mellan olika lager.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Händer fortfarande med de företagen som har denna tjänst att paketen inte kan levereras på rätt dag.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Att man inte nämner vilka 37 städer som ingår just nu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Budbee har det här. Fick ett paket från dem häromdan. En timme innan det skulle komma kolla jag upp statusen. Då var bilen kanske 50 meter bort, men den hade 10 leveranser för min, så de räknade med att det skulle komma om en timme. De har fullt upp just nu, bolagen som kör hemleveranser.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

tänk på att denna funktion funkar BARA när paketet har lastats för utkörning till dig. så tyvärr inte så troligt att denna funktion hade räddat ditt paket. hamnar det väl i bilen för utkörning så är de nog inte ofta dom försvinner utan det gör dom på lagret/mellan olika lager.

Jag var lite sarkastisk också, svårt att förmedla det via en kommentar! Men jag har aldrig haft problem med Postnord förrän nu, så jävla tråkigt att paketet bara verkar ha försvunnit vid inlämning.

Permalänk
Medlem

Var väl på tiden 👍😁
Otroligt nöjd med postnord till skillnad från en del andra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Var väl på tiden 👍😁
Otroligt nöjd med postnord till skillnad från en del andra.

Jag håller med. Till 98% har mina paket kommit dagen efter beställning som det ska utan problem.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag var lite sarkastisk också, svårt att förmedla det via en kommentar! Men jag har aldrig haft problem med Postnord förrän nu, så jävla tråkigt att paketet bara verkar ha försvunnit vid inlämning.

ja jo det förstår jag, men se det från den ljusa sidan. finns en chans att den faktiskt dyker upp haft flera paket som bara försvunnit sen efter 2 veckor så knackar någon på dörren och där är paketet.

Sen är det många som klagar på postnord men kan säga som så att dom ändå är mycket bättre än tillexempel DHL och UPS (iallafall här i Västerås)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag har haft tur, men jag har fått dussintals paket från postnord de senaste åren och skickat några stycken och aldrig haft problem. Med tanke på hur många som klagar i olika forum så verkar det helt klart som att de blivit mindre pålitliga, men det hade varit intressant om någon studerade det lite noggrannare och visade mer exakt hur illa eller bra det faktiskt är. Jag hade garanterat öst galla över postnord i flera år själv om de slarvade bort ett eftertraktat paket, så jag förstår absolut de som är arga!

Permalänk
Samsung Sverige

Om orter med 5 personer stämmer så borde jag kunna livespåra snart, men jag misstänker att det är 5 000 som avses .
Hur som helst ett bra initiativ!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Postnord har jag lämnat för länge sen, dom ansvarar inte för borttappade paket även om man köper tjänsten "spårbart", dom kan helt plötsligt lämna paket utanför dörren om paketet/brevet inte får plats i brevlådan, glömma låsa sin leveransbil/moped och hela flaket är vidöppet når dom går in i en trapp för att dela ut brev, dom kan lämna brev/paket hos grannen, paket/brev försvinner plötsligt och dom tar inget ansvar. Även om man beställer tjänsten leverans till ombudet/post-lokal för att mottageren ska kunna hämta ut det så kan paketet/brevet ändå åka ut med brevbäraren för tvångsutdelning och äventyras av ev. förlust.
Nej, det går inte POSTMORD, jag har gått över helt till Schenker, där har man spårbart och leverans till ombud där man kan hämta ut sina paket, och paketen äventyras inte i det vilda med slarviga brevbärare.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av mpat:

Budbee har det här. Fick ett paket från dem häromdan. En timme innan det skulle komma kolla jag upp statusen. Då var bilen kanske 50 meter bort, men den hade 10 leveranser för min, så de räknade med att det skulle komma om en timme. De har fullt upp just nu, bolagen som kör hemleveranser.

Budbee är mitt favoritföretag och försöker alltid få levererat med dom, perfekt att dom lämnar det utanför dörren
Postnord är total katastrof och jag har noll förtroende för dom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hittar ingen lista över orter...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jag håller med. Till 98% har mina paket kommit dagen efter beställning som det ska utan problem.

Instämmer i kören, det är det fraktbolag som fungerat bäst och snabbast för mig i alla år. Det enda de inte gör bra är utkörning, men det kör jag sällan. Beställar jag dock till ombud så är Postnord markant snabbare än DHL och Schenker.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Så nu kan jag se i realtid när PostMord inte orkar köra hem paketet.

Den nya svarta bettingmarknaden - "Vem får och vem får INTE sitt PostMordpaket utkört?"

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har nyttjat PostNord för alla former av leveranser senaste åren och det har bara strulat en gång (då var det att en pall levererats till fel ställe på lagret), så snackar om hundratals ärenden med leverans till servicekontor och hemleveranser. Antal klagomål på nätet över PostNord ger ju inte direkt någon indikation på hur bra eller dålig Postnord är sitt utövande, särskilt då de verkar hantera uppemot 100-130 miljoner försändelser i månaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att se när postbilen snurrar runt på våra enkelriktade gatorna. Ser ut som yra höns, och trots att de bara är några få meter bort så måste de alltid åka runt kvarteret för att komma rätt. Blir underhållande detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Alltid lika kul att se när postbilen snurrar runt på våra enkelriktade gatorna. Ser ut som yra höns, och trots att de bara är några få meter bort så måste de alltid åka runt kvarteret för att komma rätt. Blir underhållande detta!

Kanske fel på GPSen eller nåt. Märks för övrigt att chaufförer ibland följer den slaviskt, exempelvis BEST (som har samma tjänst), då de ofta tar stora omvägar, när de börjar närma sig destinationen. Exempelvis svänger in på annan väg när de hade kunnat tjäna ett par minuter genom att köra rakt fram.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd

När jag delar ut paket från ett annat företag så kunde dom se mig i live spårning, visa vara extra snälla mot mig och kom ut och möte mig.

Bilen gick inte att göra fort över guppen då flyg alla paket upp till taket och sen ner på golvet igen.

Skrivet av infigo:

Så nu kan jag se i realtid när PostMord inte orkar köra hem paketet.

Ibland kan dom var extra hjälpsamma, när jag beställde hem en rackskåp på 2 meter och bara 160 KG, så hjälpte han mig från gatan till porten.

Dock tog det över 1 timme att få upp den i lgh.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Budbee har det här. Fick ett paket från dem häromdan. En timme innan det skulle komma kolla jag upp statusen. Då var bilen kanske 50 meter bort, men den hade 10 leveranser för min, så de räknade med att det skulle komma om en timme. De har fullt upp just nu, bolagen som kör hemleveranser.

Varit full upp sen februari/mars 2020, jobbade inom det då och vi hade 100% ökning i mars, 100% igen i april, 100% till i maj.
Och då hade vi redan haft 300% ökning över 2019.

Det är så jääääääävla många paket som ska ut till folk sen covid19 tog fart.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Detta är väl ingen nyhet? Jag har kunnat följa mina paket "live" via appen sedan flera månader tillbaka.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Jaja vi får väl inte det här uppe på bra länge 😔

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vet att man driver med Postnord och läst många skräckberättelser. Men jag har faktiskt aldrig haft något som helst problem med dem. *knackar på bordet *

Det mesta jag köper levereras dock av DHL eller Schenker och de har aldrig heller gett mig problem.

Så jag ser inte riktigt vitsen med en sån här tjänst men de finns säkert många som tvärt om värdesätter det högt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

När jag delar ut paket från ett annat företag så kunde dom se mig i live spårning, visa vara extra snälla mot mig och kom ut och möte mig.

Bilen gick inte att göra fort över guppen då flyg alla paket upp till taket och sen ner på golvet igen.

Ibland kan dom var extra hjälpsamma, när jag beställde hem en rackskåp på 2 meter och bara 160 KG, så hjälpte han mig från gatan till porten.

Dock tog det över 1 timme att få upp den i lgh.

Postnord DPD har jag haft bättre erfaranhet av. De ringde och frågade vilket lägenhetshus, sen bar de in den tunga lådan in i förrådet.
Annars har jag mest varit med om att man väntar och i slutändan så behöver jag ändå åka till ombud eller landvetters flygplats med bil för att hämta det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv

Blir roligt när Postnord säger att det inte gick att leverera och man ser bilen stå längre ner på gatan i appen. 😂