Diablo II: Resurrected stödjer sparfiler från originaltiteln

Permalänk
Melding Plague

Diablo II: Resurrected stödjer sparfiler från originaltiteln

Blizzards kommande remaster tar bakåtkompatibilitet och originaltrogenhet på allvar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om de gör allt rätt för en remaster av en klassiker.

Vi får hoppas att spelkänslan är där också bara!

Permalänk
Medlem

Så gamla uber-fuskade karaktärer kanske också går att få igång? Hehe

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Crossplay är bara att man delar på ladder dock, man kan inte aktivt spela med någon på ett annat system än en själv.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Undrar hur många gamers i dvala på 40-strecket som kommer drabbas av extrem nostalgi pga detta. Tom jag blev nostalgisk och då har jag inte ens spelat tvåan 😁

Permalänk

Har alla redan glömt bort Warcraft 3 Remastered?
Jag ser framemot spelar recensioner vi spelsläpp 😃

Visa signatur

zidewinder

Permalänk
Medlem

Är crossplay och crossprogress verkligen samma sak? För mig är crossplay att man kan lira ihop med olika plattformar samtidigt. Crossprogress är lite som Destiny 2. Du kan spela samma karaktär oavsett plattform, men du kan t.ex. inte spela på PC medan din kompis spelar med dig på PS4.

Edit:
https://support.ubisoft.com/en-US/Article/000061177/CrossPlay...

Ubisoft håller med mig.
Diablo II är INTE crossplay om jag förstått det rätt utan crossprogression. Viktigt att hålla isär termerna då det kan skapa en del problem för vissa.
Källa på det:
https://www.cbr.com/diablo-ii-resurrected-crossplay/

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Så gamla uber-fuskade karaktärer kanske också går att få igång? Hehe

Det borde gå, men det gäller ju bara lokalt sparade filer, och dessa går väl inte att köra med på Battle.net? (eller det kanske fanns ett "open"-alternativ, men då får man räkna med manipulerade karaktärer/items).
Hade varit spännande om ens gamla online-karaktärer fanns kvar!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av zidewinder:

Har alla redan glömt bort Warcraft 3 Remastered?
Jag ser framemot spelar recensioner vi spelsläpp 😃

Har du glömt att det är helt andra som gör denna remaster och att gamla diablo 2 lämnas kvar helt orörd för dom som inte gillar remastern.
Dessa har gjort flera andra remasters där alla varit lyckade.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det här var minst sagt en trevlig överraskning! Hade inga som förhoppningar om detta när jag började spela igen, utan räknade iskallt med att få börja om från scratch igen. Då är den stora frågan om modden PlugY kommer till Resurrected?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det verkar som om de gör allt rätt för en remaster av en klassiker.

Vi får hoppas att spelkänslan är där också bara!

Devsen är ju dem som gjort Crash bandicoot remaster tex. De vet hur man gör. Blizzard/activision insåg hur fucked de var med WC3 och vill inte göra om det.
Jag kommer dock aldrig förlåta dem för det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Trevlig överraskning även om mina filer är förlorade sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zidewinder:

Har alla redan glömt bort Warcraft 3 Remastered?
Jag ser framemot spelar recensioner vi spelsläpp 😃

Vad får alla som hela tiden skriker om WC3 Reforged att tro att vi som är intresserade av D2:R skulle ha varit automatiskt intresserade av WC3:R? Jag bryr mig inte alls, det är inte ens samma studio som har utvecklat D2:R.
Visst, såvitt jag har läst när jag ögnat igenom vad som orsakade WC3:R-problemet så berodde det kanske mer på hur Blizzard stressade på utvecklarna, än utvecklarna själva (Cyberpunk'ed?), så det kan kanske drabba D2:R också.
Dock så verkar ju dessa projekt väldigt olika och det finns inte nog korrelation för att koppla ihop detta med WC3:R över huvud taget.

Skrivet av Youjimbo:

Är crossplay och crossprogress verkligen samma sak? För mig är crossplay att man kan lira ihop med olika plattformar samtidigt. Crossprogress är lite som Destiny 2. Du kan spela samma karaktär oavsett plattform, men du kan t.ex. inte spela på PC medan din kompis spelar med dig på PS4.

Edit:
https://support.ubisoft.com/en-US/Article/000061177/CrossPlay...

Ubisoft håller med mig.
Diablo II är INTE crossplay om jag förstått det rätt utan crossprogression. Viktigt att hålla isär termerna då det kan skapa en del problem för vissa.
Källa på det:
https://www.cbr.com/diablo-ii-resurrected-crossplay/

Precis, utvecklarna har varit väldigt tydliga med att det är Cross Progression, inte Crossplay.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det här var minst sagt en trevlig överraskning! Hade inga som förhoppningar om detta när jag började spela igen, utan räknade iskallt med att få börja om från scratch igen. Då är den stora frågan om modden PlugY kommer till Resurrected?

plugy funkar väl inte på 1,14 ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

plugy funkar väl inte på 1,14 ?

Jo

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Det borde gå, men det gäller ju bara lokalt sparade filer, och dessa går väl inte att köra med på Battle.net? (eller det kanske fanns ett "open"-alternativ, men då får man räkna med manipulerade karaktärer/items).

Det finns Open Battlenet i nuvarande D2 och i det så spelar man med sina singleplayer karaktärer, i Open Battlenet så är det dock spelare som hostar, vilket har sina nackdelar som om te.x hosten lämnar så blir man utkastad, samt som du skriver att man får räkna med manipulerade karaktärer/items.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Det verkar som om de gör allt rätt för en remaster av en klassiker.

Vi får hoppas att spelkänslan är där också bara!

av det gampley materialet man har sätt hittills ser den bättre ut än originalet, just spelkänslan var det jag var besviken på i diablo 2 då jag tyckte att den var bättre i diablo 1. Med diablo 2 och sedan wow gick blizzard mot mer tecknad grafik och mindre "läskig" atmosfär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Hade varit spännande om ens gamla online-karaktärer fanns kvar!

Jag är nog mer mot än för det.
Det finns så många dupade, hackade och äldre versioner av items kvar på battlenet att det imo hade varit bättre att börja om på ny kula.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Jag är nog mer mot än för det.
Det finns så många dupade, hackade och äldre versioner av items kvar på battlenet att det imo hade varit bättre att börja om på ny kula.

Ja, det är en bra poäng. Kanske ha en separat instans för gamla karaktärer, bara för nostalgin. Men jag vill nog också ha en total nystart utan gammalt fusk. Blir lite kul att börja helt från scratch också!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Det borde gå, men det gäller ju bara lokalt sparade filer, och dessa går väl inte att köra med på Battle.net? (eller det kanske fanns ett "open"-alternativ, men då får man räkna med manipulerade karaktärer/items).
Hade varit spännande om ens gamla online-karaktärer fanns kvar!

Vill minnas att det gick att köra online utanför battle.net för fusk med lokalt sparade karaktärer.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Vill minnas att det gick att köra online utanför battle.net för fusk med lokalt sparade karaktärer.

Det gick och precis som den du citerade skrev så hette det "open battle.net".

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av zidewinder:

Har alla redan glömt bort Warcraft 3 Remastered?
Jag ser framemot spelar recensioner vi spelsläpp 😃

De har ju sagt att moddar skall stödjas i d2 så jag antar att activision äger rättigheterna till de moddar som laddas upp 🙄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Visste jag inte du vet ingen länk till det sitter med 1.14 b och trodde inte det fanns har googlat men hittar inte .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Visste jag inte du vet ingen länk till det sitter med 1.14 b och trodde inte det fanns har googlat men hittar inte .

http://plugy.free.fr/en/index.html

Står ju att den har stöd för 1.14d?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Visste jag inte du vet ingen länk till det sitter med 1.14 b och trodde inte det fanns har googlat men hittar inte .

Använd skiljetecken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av ottoblom:

Visste jag inte du vet ingen länk till det sitter med 1.14 b och trodde inte det fanns har googlat men hittar inte .

Skrivet av NisseG91:

http://plugy.free.fr/en/index.html

Står ju att den har stöd för 1.14d?

Nu har ju du redan fixat länk, men kan tillföra en onödig bekräftelse om att jag använder PlugY med 1.14d Det vill säga den senaste versionen som krävs för att spela på Battle.net.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Ja, det är en bra poäng. Kanske ha en separat instans för gamla karaktärer, bara för nostalgin. Men jag vill nog också ha en total nystart utan gammalt fusk. Blir lite kul att börja helt från scratch också!

Det var många bottar i D2. Brukade köra 8 bottar 24/7, så det blev ju en del. 8 st var dock ingenting i sammanhanget.

Inte sugen på remaster

Permalänk
Medlem

Tror jag har gamla saves liggande på disketter någonstans hos päronen.. blir nog att starta från scratch!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Det var många bottar i D2. Brukade köra 8 bottar 24/7, så det blev ju en del. 8 st var dock ingenting i sammanhanget.

Inte sugen på remaster

Varför kör man bottar?

Permalänk
Skrivet av Moton:

Varför kör man bottar?

För att förstöra sin spelupplevelse och behandla det som ett jobb.