Datorkomponenter till min cancersjuka styvbror.

Permalänk

Datorkomponenter till min cancersjuka styvbror.

Hej där alla Sweclockers, nu ska jag lägga upp en lite udda annons.
Jag ska börja med lite bakgrundsinformation. Min styvfar är från Turkiet. Han stack från landet då han är ateist och var förföljd i sin by.
Han träffade min mor för 2 år sedan och har varit en del av familjen sedan dess.
Vi har nu äntligen fått tillstånd för att hans barn ska få komma och bo i Sverige och i samband med Coronatest så visade det sig att den äldste grabben har cancer.
Dom är nu fast i Turkiet medans grabben får cellgifter. Jag skulle vilja ha en dator redo till honom när han kommer till Sverige, då han gillar att spela och jag vet att min styvfar inte kommer ha råd att skaffa en till honom då sjukhus är dyra i Turkiet.
Han är också väldigt strikt med att inte ta emot pengar ifrån min mor och kan inte jobba i Turkiet medans han tar hand om grabben.

Ursäkta för den långa läsningen.

Jag tänkte helt enkelt höra om det finns folk där ute som har lite delar som samlar damm som dom skulle kunna tänkte sig skänka. Han spelar mest PUBG, så komponenter som klarar det spelet skulle uppskattas.

Förstår om folk tvekar på att jag skriver sanning och jag ogillar att ens behöva skriva den här annonsen. Om ni vill ha mer detaljer kan ni alltid skicka ett PM.

Mvh Olle.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är nyfiken på om det finns någon orsak till varför ni inte kan betala för dessa delar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Är nyfiken på om det finns någon orsak till varför ni inte kan betala för dessa delar?

Han har ju skrivit det i annonsen? "Jag skulle vilja ha en dator redo till honom när han kommer till Sverige, då han gillar att spela och jag vet att min styvfar inte kommer ha råd att skaffa en till honom då sjukhus är dyra i Turkiet. Han är också väldigt strikt med att inte ta emot pengar ifrån min mor och kan inte jobba i Turkiet medans han tar hand om grabben."

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Han har ju skrivit det i annonsen? "Jag skulle vilja ha en dator redo till honom när han kommer till Sverige, då han gillar att spela och jag vet att min styvfar inte kommer ha råd att skaffa en till honom då sjukhus är dyra i Turkiet. Han är också väldigt strikt med att inte ta emot pengar ifrån min mor och kan inte jobba i Turkiet medans han tar hand om grabben."

Inet bangar nog inte på mammas pengar dock!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Han har ju skrivit det i annonsen? "Jag skulle vilja ha en dator redo till honom när han kommer till Sverige, då han gillar att spela och jag vet att min styvfar inte kommer ha råd att skaffa en till honom då sjukhus är dyra i Turkiet. Han är också väldigt strikt med att inte ta emot pengar ifrån min mor och kan inte jobba i Turkiet medans han tar hand om grabben."

Inte direkt det framgår inte om TS eller någon annan i familjen/närstående har möjlighet att bidra.

Permalänk
Medlem

Turkiet har allmän, subventionerad, sjukvård. Den har genomgått reformer och är idag tillgänglig för alla medborgare.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Han har ju skrivit det i annonsen? "Jag skulle vilja ha en dator redo till honom när han kommer till Sverige, då han gillar att spela och jag vet att min styvfar inte kommer ha råd att skaffa en till honom då sjukhus är dyra i Turkiet. Han är också väldigt strikt med att inte ta emot pengar ifrån min mor och kan inte jobba i Turkiet medans han tar hand om grabben."

Verkar som en dryg gubbjävel som inte vill ta emot lite hjälp eller gåvor till sitt cancersjuka barn!
Märkligt att sonen till hans ankarmamma via proxy till random SweC användare går bra :S

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Fan vad alla ska leka detektiver och forskare här. Har ni inget vettigt att säga så bara håll käften och scrolla vidare. Killen ber om hjälp antigen hjälper ni till eller ignorerar ni det helt. Hur svårt kan det vara?

Modigt av TS att ta steget och fråga om hjälp bland känslokalla människor i dagens samhälle.

Permalänk
Medlem

Kan han inte ta med sig datorn från Turkiet och hit som han spelat PUBG på tidigare?

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

@ostkorvbacon Om du får tag på ett moderkort för AM4 så har jag en Ryzen 1400 som jag kan bidra med.

Har varit andra trådar uppe när folk byggt åt familjer som inte har råd och då gnäller absolut ingen och nu verkar det som dom flesta går apeshit ist...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Verkar som en dryg gubbjävel som inte vill ta emot lite hjälp eller gåvor till sitt cancersjuka barn!
Märkligt att sonen till hans ankarmamma via proxy till random SweC användare går bra :S

Är inte helt ovanligt att folk från delar av världen inte vill ta emot gåvor eller pengar, det är synd men inte direkt ovanligt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk reagerar så mycket, han ber om hjälp med gamla delar som ligger och skräpar. Inte så att han frågar efter ett 3080.. hade jag haft kvar något hade jag kunnat bidra. Men lycka till.