3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Någon som fått från NoN om att :
” Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB art nr 1016320. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.”

Permalänk
Medlem

Om 3080 eagle oC beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

är inte jätte insatt hur script/botar fungerar men är väll ganska svårt o köpa från sidor där du max får köpa 1 per konto via en bot eller script?

Visst kan du ha 4-10 olika konton på personer man känner/litar på. Och ett skript till varje konto. Gärna varsitt ip för att vara på den säkra sidan. Jag kollade lite på skoj och det verkade inte jätte komplicerat att genomföra. Man verkar använda Selenium och har man lite grunder i programmering så fixar man det.
Men jag tror inte bottar förekommer så mycket i Sverige. Men det är ren spekulation.
Hur som haver är det garanterat mer populärt mot Amazon och Newegg.

Permalänk
Skrivet av qaws:

Visst kan du ha 4-10 olika konton på personer man känner/litar på. Och ett skript till varje konto. Gärna varsitt ip för att vara på den säkra sidan. Jag kollade lite på skoj och det verkade inte jätte komplicerat att genomföra. Man verkar använda Selenium och har man lite grunder i programmering så fixar man det.
Men jag tror inte bottar förekommer så mycket i Sverige. Men det är ren spekulation.
Hur som haver är det garanterat mer populärt mot Amazon och Newegg.

Lite så jag känner också. sen att man kan skapa ett konto för sin flickvän/fru osv är väl inte konstigt för just grafikkort, det har ju förekommit sedan länge, men det är klart sitter 10 pers med 2 olika konton så försvinner ju korten ganska så fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Någon som fått från NoN om att :
” Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB art nr 1016320. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.”

I början (September) fick jag två liknande mail. Sedan var det tyst fram tills igår när dom skickade mitt grafikkort.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Iofs så vet vi fortfarande inte om det är Nvida som tjänar pengar på dessa prisökningar, eller om det är återförsäljarna. Jag tror iofs att det är snarare så att ÅF köper till ett visst inköpspris, och sedan höjer de priserna utifrån den lokala efterfrågan. De är ju betydligt mer flexibla i prissättningen och kan justera både upp och ner dagligen. Så, visst, Nvida skrattar säkert, men jag skulle tro att Webhallen, Inet, Komplett, etc. skrattar ännu mer.

Fraktpriserna har väl stigit ganska bra också? Bör ju inte slå så hårt på ett grafikkort dock.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av LV455:

Vet du vilken köplats du har? Jag beställde ett 3080 TUC icke-OC 2020-09-19:

2021-01-05 Köplats 158
2021-02-02 Köplats 90

Det rör ju lite på sig, det är nästan så att man vågar hoppas på ett kort i mars.

26 november hade jag köplats 86, vet inte alls nu. Man måste väl maila dem för att få reda på det? Men isåfall har kön på en månad gått ner 68 platser. Då måste den inte ha gått ner mer än 18 under december + februari tillsammans, annars skulle jag ju haft mitt kort. Dvs detta: https://www.inet.se/produkt/5411673/asus-geforce-rtx-3080-10g... ?

Iofs kanske platserna där över 100+ bara varit folk som avbokat också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om det stämmer att 3080Ti ska ha en crypto hash begränsare som 3060 så kanske vi kan få någon sorts 3080 i år ändå? Jag var inte på bollen när 3080 släpptes och bokade först i december, så jag kanske ska försöka hänga på låset för 3080ti om det faktiskt blir ett släpp i april? Om man får tag på ett för "listpris" så lär det inte vara dyrare än vad ett 3080 kostar i butik om man beställer idag... Skulle vara skönt att slippa konkurrera med miners i alla fall!

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-to-fea...

Drömma går ju, ta höjd för 15000kr+ och mycket begränsad upplaga av 3080Ti.
Tar bara lite tid sen är hash spärren för miners forcerad. Sen kommer 3080Ti ha samma problem som övriga kort med bl.a. brist på komponenter och skall dessa delas med ytterligare ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Någon som fått från NoN om att :
” Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3080 Vision OC 10GB art nr 1016320. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.”

Jag fick samma mail tidigare idag och kontaktade kundtjänst för att fråga, de sa att de hann få in cirka 20 beställningar fler än de hade kort innan systemet hade uppdaterat lagerstatusen på hemsidan (på 10 minuter) och att det nu alltså är en kö på cirka 20 ordrar på det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Jag fick samma mail tidigare idag och kontaktade kundtjänst för att fråga, de sa att de hann få in cirka 20 beställningar fler än de hade kort innan systemet hade uppdaterat lagerstatusen på hemsidan (på 10 minuter) och att det nu alltså är en kö på cirka 20 ordrar på det kortet.

Nice med bara 20 i kö ändå, då bör man kanske få kortet inom några månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Nice med bara 20 i kö ändå, då bör man kanske få kortet inom några månader

Haha jag har hoppet uppe ändå med tanke på att det kortet ändå uppenbarligen levereras i viss mån just nu

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen precis om att mitt ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC skickats. 🎉
Beställde den 7:e Januari.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av photek2k:

Sen skulle det vara intressant att se hur Komplett packar dessa byggen med ett så tungt grafikkort redan monterat utan att det sliter loss något i postens hantering...

Vi packar och fraktsäkrar med Instapak. Detta görs på en stor del av våra datorer där vi anser att det behövs, inte bara de med extremt stora och tunga grafikkort.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Tråden heter "3080&3090 i lager?" håll diskussioner som inte handlar om lagerstatus på 3080/3090 utanför tråden.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Inet update

Update till er som väntar på 3080 tuf Oc ifrån inet.

Beställning lagd 21/9 15:16.
Fick sms idag om att min order plockas

Visa signatur

𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥 𝐜𝐨𝐫𝐞 𝐢𝟕 𝟖𝟕𝟎𝟎𝐤 𝐜𝐨𝐟𝐟𝐞 𝐥𝐚𝐤𝐞 𝟓𝐆𝐡𝐳 | 𝐃𝐞𝐞𝐩𝐜𝐨𝐨𝐥 𝐜𝐚𝐩𝐭𝐚𝐢𝐧 𝟑𝟔𝟎 𝐞𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞 𝐞𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 | 𝐌𝐬𝐢 𝐳𝟑𝟕𝟎 𝐬𝐥𝐢 𝐩𝐥𝐮𝐬 | 𝐜𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐯𝐞𝐧𝐠𝐞𝐚𝐧𝐜𝐞 𝟐𝟒𝐆𝐛 𝟑𝟐𝟎𝟎𝐌𝐡𝐳 | 𝐀𝐬𝐮𝐬 𝐓𝐮𝐟 𝟑𝟎𝟖𝟎 𝐎𝐂 | 𝐌.𝟐 𝟐𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐤𝐢𝐧𝐠𝐬𝐭𝐨𝐧, 𝐬𝐬𝐝 𝟏𝟑𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐚𝐧𝐝 𝟐𝟓𝟎𝟎𝐆𝐛 𝐡𝐝𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐑𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬™ 𝐑𝐌𝟖𝟓𝟎 𝟖𝟎 𝐏𝐋𝐔𝐒 𝐆𝐨𝐥𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐜𝐫𝐲𝐬𝐭𝐚𝐥 𝟓𝟕𝟎𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐠𝐥𝐚𝐬𝐬 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞

Permalänk
Medlem
Skrivet av risby:

26 november hade jag köplats 86, vet inte alls nu. Man måste väl maila dem för att få reda på det? Men isåfall har kön på en månad gått ner 68 platser. Då måste den inte ha gått ner mer än 18 under december + februari tillsammans, annars skulle jag ju haft mitt kort. Dvs detta: https://www.inet.se/produkt/5411673/asus-geforce-rtx-3080-10g... ?

På tal om trollen, fick nu att mitt 3080 är skickat nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBM_Hoffman:

Update till er som väntar på 3080 tuf Oc ifrån inet.

Beställning lagd 21/9 15:16.
Fick sms idag om att min order plockas

Själv har man tydligen plats 8 på ett non-OC som är beställt 20min efter release, men det borde ju komma närmaste månaden hoppas jag. Grattis till kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Detta är väl inte riktigt "i lager", som tråden mer handlar om. Men tänkte sneaka in lite snabbt.

Jag beställde mitt Asus 3080 TUF (non-oc) hos Inet 17 sep 21:36.
För en månad sen hittade jag i "Frågor och Svar", att man kunde fråga efter sin kö plats.

5 jan 11:53 - kö plats 119.
8 feb 09:38 - kö plats 53.

De har betat av 66 kort på en månad, nästan mer än vad jag förväntade mig.
Tänkte det finns alltid någon som är intresserad att veta sånt här, det är ju mer än jag som väntar på kort.

Har man väldigt tur så kanske man kan få kortet nästa månad. *håller tummarna*

Gjorde en ny koll i torsdags. Svaret var väldigt tråkigt.
Min kö plats 1 mars enligt Inet var 50.
Så 3 kort har skickats på en månad.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Gjorde en ny koll i torsdags. Svaret var väldigt tråkigt.
Min kö plats 1 mars enligt Inet var 50.
Så 3 kort har skickats på en månad.

Jag tror mer det är nån som avbokat efter de fått tag på ett annat kort tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Lite så jag känner också. sen att man kan skapa ett konto för sin flickvän/fru osv är väl inte konstigt för just grafikkort, det har ju förekommit sedan länge, men det är klart sitter 10 pers med 2 olika konton så försvinner ju korten ganska så fort...

Går ju även att beställa utan att vara inloggad på något konto för att komma runt detta.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Själv har man tydligen plats 8 på ett non-OC som är beställt 20min efter release, men det borde ju komma närmaste månaden hoppas jag. Grattis till kortet!

Ah så som jag fattat det så har det mesta krutet lagts på oc modellerna Sjukt dock...
Jag håller tummarna för att du ska få ett glatt sms så snart som möjligt, och tack så mycket

Visa signatur

𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥 𝐜𝐨𝐫𝐞 𝐢𝟕 𝟖𝟕𝟎𝟎𝐤 𝐜𝐨𝐟𝐟𝐞 𝐥𝐚𝐤𝐞 𝟓𝐆𝐡𝐳 | 𝐃𝐞𝐞𝐩𝐜𝐨𝐨𝐥 𝐜𝐚𝐩𝐭𝐚𝐢𝐧 𝟑𝟔𝟎 𝐞𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞 𝐞𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 | 𝐌𝐬𝐢 𝐳𝟑𝟕𝟎 𝐬𝐥𝐢 𝐩𝐥𝐮𝐬 | 𝐜𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐯𝐞𝐧𝐠𝐞𝐚𝐧𝐜𝐞 𝟐𝟒𝐆𝐛 𝟑𝟐𝟎𝟎𝐌𝐡𝐳 | 𝐀𝐬𝐮𝐬 𝐓𝐮𝐟 𝟑𝟎𝟖𝟎 𝐎𝐂 | 𝐌.𝟐 𝟐𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐤𝐢𝐧𝐠𝐬𝐭𝐨𝐧, 𝐬𝐬𝐝 𝟏𝟑𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐚𝐧𝐝 𝟐𝟓𝟎𝟎𝐆𝐛 𝐡𝐝𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐑𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬™ 𝐑𝐌𝟖𝟓𝟎 𝟖𝟎 𝐏𝐋𝐔𝐒 𝐆𝐨𝐥𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐜𝐫𝐲𝐬𝐭𝐚𝐥 𝟓𝟕𝟎𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐠𝐥𝐚𝐬𝐬 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

*Tråd rensad*

Tråden heter "3080&3090 i lager?" håll diskussioner som inte handlar om lagerstatus på 3080/3090 utanför tråden.

/Vzano, Moderator

Men borde den kanske istället döpas om till "Leveransstatus 3080/3090" eller något sådant då lagersituationen tenderar att vara obefintlig och allt handlar om köer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBM_Hoffman:

Update till er som väntar på 3080 tuf Oc ifrån inet.

Beställning lagd 21/9 15:16.
Fick sms idag om att min order plockas

Vad hade du för köplats? Jag har också beställt den 21/9 och hade köplats 13 i måndags, inget sms om plockning ännu

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av improwise:

Men borde den kanske istället döpas om till "Leveransstatus 3080/3090" eller något sådant då lagersituationen tenderar att vara obefintlig och allt handlar om köer?

Samma betydelse med andra ord. Snacka om köplats är rimligt för tråden men ta upp nättagg, processorer, FPS, mining och dylik (sånt som blivit rensat) så tappar tråden sitt syfte.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Samma betydelse med andra ord. Snacka om köplats är rimligt för tråden men ta upp nättagg, processorer, FPS, mining och dylik (sånt som blivit rensat) så tappar tråden sitt syfte.

När de finns i lager någonstans eller att det känns nära är det samma betydelse, fram till dess inte. Men kanske lite sent att ändra tråden nu

Permalänk

alla vi som varit utsatta så länge borde ses o skåla efter vi fått korten..

Permalänk

frågade om min plats i kön på asus 3080 rog strix oc idag och låg på 112 jämfört med 132 för nästan en månad sen. depressionen är ett faktum och det är tur jag har en skvätt macallan hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

alla vi som varit utsatta så länge borde ses o skåla efter vi fått korten..

Varför? Vid det läget kommer ni ju sitta i kö på 4000 serien :V)

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär vart beställningarna från Webhallen står på TUF OC? Dom har ju slutat uppdatera och kundtjänst vet ju ingenting. Har själv beställning från 15/10 kl 14:29.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Någon som vet ungefär vart beställningarna från Webhallen står på TUF OC? Dom har ju slutat uppdatera och kundtjänst vet ju ingenting. Har själv beställning från 15/10 kl 14:29.

Jag har 21/9 och ännu inget kort