Permalänk
Medlem

Soundbar till TV

Jag har en RU7105 och som ni kan misstänka är ljudet skit.

Kan ni rekommendera soundbar för ungefär 1500-2000:- som ska fungera tillsammans med Apple TV. Jag undviker dock soundbars med baslåda i golvet. Ser väldigt fult ut och jag bor i en liten etta. (lite utrymme) Som sagt, soundbars som man lägger på tv-bänken.

Permalänk
Medlem

Du kan nog tyvärr inte förvänta dig något alltför bra i den prisklassen. Och överväg om du inte ska ha sub, det gör väldigt mycket för ljudet. De brukar vara trådlösa så ganska lätta att gömma undan. JBL har några modeller i prisklassen 1200-2000 tex JBL studio. Annars kanske en vanlig Bluetooth högtalare kan vara något? Tex en JBL flip eller Charge.

Permalänk
Medlem

Kanske höjer upp min budget ytterliggare kring 3000:-. Men hur skall kopplingen ske för bästa ljud?

Min tanke:
Apple TV -> HDMI 1
Soundbar -> HDMI märkt med ARC på TV

Eller kopplar man på annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Kanske höjer upp min budget ytterliggare kring 3000:-. Men hur skall kopplingen ske för bästa ljud?

Min tanke:
Apple TV -> HDMI 1
Soundbar -> HDMI märkt med ARC på TV

Eller kopplar man på annat sätt?

Kör själv - Blu ray - A/V receiver (HDMI 2 ARC/eARC) - TV (HDMI 2/ARC/eARC).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Kör själv - Blu ray - A/V receiver (HDMI 2 ARC/eARC) - TV (HDMI 2/ARC/eARC).

Ok, utmärkt.

Kollat lite från svenska Amazon.se. Där finns det hel del billigare än svenska butikerna. Kommer dem fungera här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Ok, utmärkt.

Kollat lite från svenska Amazon.se. Där finns det hel del billigare än svenska butikerna. Kommer dem fungera här?

Du tänker på Volten? USA har väl fortfarande 110V.
Gillar inte den sidan p.g.a att för det mesta står ingen info om grejorna - kanske kan bero vissa lata tillverkare. Man vill ju veta t.ex hur många Watt högtalararna pallar å hur många Ohm dom är på. Tycker inte man ska behöva gå till tillverkarnas hemsida.

Nu skriver jag så här: det borde funka men som jag skrev - dålig info på den sidan.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.