Permalänk
Medlem

Köpråd 34 tum ultrawide

Är på jakt efter en 34 tum ultra wide skärm och har en budget på runt 5000. Skärmen ska främst användas till webbutveckling.

Kikat på Xioami MI Curved Gaming Monitor 34" med den finns bara i lager för 5300:- Finns det några andra skärmar som jag borde kika på istället i den här prisklassen eller är Xioamin bästa valet ännu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Är lite i samma sits, MSI:n och första Sviven går bort för mig när de "bara" är 100Hz.
Swive går bort överlag pga den hemska loggan
Trevligt med IPS på Acer, men bara 75Hz.
Lenovon ser inte dum ut dock.

Jag har börjat tänka om lite och kikar lite på denna Dell:en (32" dock). Men kan nog vara en bra kombo för utveckling / spel i övrigt. Dessutom HDR.
https://www.amazon.de/-/en/S3220DGF-QHD-HDR-Curved-Gaming-Mon...

Denna LG:n ser spontant trevlig ut med, dock inte i lager just på Amazon där jag fann den.
https://www.amazon.de/-/en/LG-Curved-Gaming-Monitor-Black/dp/...

Permalänk
Medlem

Jag kanske är kräsen men hade aldrig i livet valt en VA panel om inte jag bara ska spela. En skärm köper man inte så ofta så kanske spara lite till?

Tänk, det är ju skärmen man hela tiden tittar på - till skillnad från sina ram-minnen

Jag räknar så här: Säg den kan kosta 11000kr och ska hålla i 5 år minst
365dagar grr 5 år = 1825 dagar
Delar det med 11000kr så blir det typ 6kr om dagen. Låter inte så hemskt egentligen?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag kanske är kräsen men hade aldrig i livet valt en VA panel om inte jag bara ska spela. En skärm köper man inte så ofta så kanske spara lite till?

Tänk, det är ju skärmen man hela tiden tittar på - till skillnad från sina ram-minnen

Jag räknar så här: Säg den kan kosta 11000kr och ska hålla i 5 år minst
365dagar grr 5 år = 1825 dagar
Delar det med 11000kr så blir det typ 6kr om dagen. Låter inte så hemskt egentligen?

Jag är inte så jättekräsen med bildskärmar och lägger hellre pengarna på annat även om jag är med på hur du menar 🙂