Jag installerade appen från min VPN, vilket är Strong VPN, men det borde vara samma för alla och jag vet inte just den är bättre eller sämre än andra, men den funkar för Hulu i alla fall vilket inte alla VPN:er gör. Den hittades inte när jag sökte på appar i CC:ns butik men i datorns webbläsare kunde jag välja att installera den på CC:n.
Jag kanske hade kunnat installera Hulu-appen via butiken men då hade jag behövt ändra region eller skapa nytt konto eller så, så jag sket i det och körde på sideloading. För att få det att funka fick jag först aktivera utvecklarläget på CC:n, sen installera en filhanterare som kan installera appar, jag valde File Commander från MobiSystems då det är en ganska välkänd app. Sen behöver man gå in och tillåta den appen att installera appar, har man inte gjort det så får man ju frågan om man vill göra det när man försöker så det var inte komplicerat.
Sen tog jag ned Hulu-appen från apkmirror.com, senaste funkade utan problem. Jag laddade upp denna till OneDrive, loggade in på OneDrive i File Commander och installerade den.