3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av haze54:

Hur får du notis om detta så fort , jag sitter 24/7 känns det som men ser aldrig dessa ?

Jag råkade nog bara titta in vid rätt tillfälle helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Väntar själv på ultra-versionen av detta kort på inet. Har de någon transparens ang köplats? (Förstår att den datum som står just nu endast är en mycket grov uppskattning)

Ja, det är bara att chatta eller maila till kundsupporten så ger dom dig din köplats :-). Jag sitter själv på plats 14.

Permalänk
Medlem

FML, ytterligare påminnelse från amazon.se om att ordern är forsenad från "order-update@amazon.se". Hjärtat orkar inte mer. De kan väl bara hålla tyst tills något faktiskt händer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

FML, ytterligare påminnelse från amazon.se om att ordern är forsenad från "order-update@amazon.se". Hjärtat orkar inte mer. De kan väl bara hålla tyst tills något faktiskt händer...

Vilket kort och vilket beställningsdatum?

Permalänk

Idag kunde jag hämta ut mitt ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC från webhallen.

Butik: Webhallen
Kort: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Beställt: 2020-09-17 20:42

Hoppas det hjälper andra som väntar på samma kort från webhallen.

Permalänk
Skrivet av proppskixd:

Ja, det är bara att chatta eller maila till kundsupporten så ger dom dig din köplats :-). Jag sitter själv på plats 14.

38... Luktar senare i Q2 för min del(!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Vilket kort och vilket beställningsdatum?

TUF non OC, 2 jan.

Permalänk
Medlem

Det är lite stört att man tittar in i den här tråden flera gånger varje dag trots att man fått sitt kort. Men är det någon som har koll på hur tilldelningen av kort ser ut i resten av världen? Hur ligger de större länderna till som USA, UK och Tyskland?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Någon i tråden som fått sitt EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3?

Min kö rör sig inte särskilt mycket på inet

32 på inet och dom hade uppdaterat listan idag, antar kanske att dom skickat ut några?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

TUF non OC, 2 jan.

Fick samma mail om samma kort. Men det där kortet kommer jag allt vänta på med tanke på att den "bara" gick på 8.2k!

Permalänk
Medlem

Såg att jag har ett Strix 3090 OC för 20.490kr att hämta i butik,men jag har redan ett.
Måste glömt att avboka

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag vill nog köpa det av dig.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Verkar ha tagit totalstopp för webhallens 3080 TUF OC.. Ska man vara lite konspiratorisk så känns det nästan är medvetet från Asus etc att dra ner på tillverkningen av 3080 TUF OC t.ex i förmån till 3080 Strix korten, där marginalerna antagligen är bättre och man har knappt några lanseringspriser kvar att uppfylla. Medan vi är ca 300 i kön kvar på webhallen enbart med 3080 TUF OC för 7990:-.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/skane/nvidia_grafikkort/9452064...

Kom o köp haha

obs ej min annons.

Borttagen nu??

Permalänk
Medlem

Fick mitt Asus 3080 TUF Non OC från Amazon automatiskt avbokat idag, beställt 2 jan, för att det inte fanns täckning på kortet när de skulle dra pengar. Chattade med svensk support och de kunde inte göra något, dom tyckte jag skulle hålla utkik om produkten dyker upp i lager igen och fick 50 kr på nästa köp...helt värdelöst. Slarvigt av mig men helt skadat att beställningen annulleras helt och hållet tre månader efter beställning utan någon chans till ny betalning.

Så om ni som ligger med beställningar på Amazon, se till att ha pengar på kontot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jabbado:

Fick mitt Asus 3080 TUF Non OC från Amazon automatiskt avbokat idag, beställt 2 jan, för att det inte fanns täckning på kortet när de skulle dra pengar. Chattade med svensk support och de kunde inte göra något, dom tyckte jag skulle hålla utkik om produkten dyker upp i lager igen och fick 50 kr på nästa köp...helt värdelöst. Slarvigt av mig men helt skadat att beställningen annulleras helt och hållet tre månader efter beställning utan någon chans till ny betalning.

Så om ni som ligger med beställningar på Amazon, se till att ha pengar på kontot...

Wow. I feel for you. Amazon är så grymt opersonliga..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jabbado:

Fick mitt Asus 3080 TUF Non OC från Amazon automatiskt avbokat idag, beställt 2 jan, för att det inte fanns täckning på kortet när de skulle dra pengar. Chattade med svensk support och de kunde inte göra något, dom tyckte jag skulle hålla utkik om produkten dyker upp i lager igen och fick 50 kr på nästa köp...helt värdelöst. Slarvigt av mig men helt skadat att beställningen annulleras helt och hållet tre månader efter beställning utan någon chans till ny betalning.

Så om ni som ligger med beställningar på Amazon, se till att ha pengar på kontot...

Det sjukaste är ju att de försökte dra för dig före mig som beställde den 1a!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Det sjukaste är ju att de försökte dra för dig före mig som beställde den 1a!

Det kan inte vara så att din order hanteras paralellt och att de hade nog med lagerpåfyllnad för båda era ordrar?

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Nämen oj! Kämpar mot reflex att beställa, när nåt för en gångs skull finns i lager. Behöver inget själv just nu, men min inre scalper blev sugen på att klicka hem den.
Kan. Stå. Emot.

Visa signatur

1: Ryzen 5 5600x, ASRock b450 Pro4, 32GB 3.2GHZ RAM, Noctua D-15, 1TB & 500GB A2000 SSD, NVidia 3070 Founders Edition, Kolink Enclave 600W
2: Ryzen 5 3600, Asus ROG Strix B450F Gaming, 32GB 3.2GHz Ram, 1TB A2000 SSD, ASUS Radeon RX5700, Corsair 650W
3: Ryzen 5 3600, Gigabyte B450m DS3H, 32GB 3.2GHZ RAM, 1 TB Samsung QVO SSD, Asus GTX 1070 Dual, Corsair CV550

Tur att man har barn att bygga burkar åt. Funderar på att bygga en till ungarnas hamster med... :)

Permalänk
Medlem

Fick mitt asus 3080 oc idag från webhallen. 7999kr beställt 21 oktober, hämta i butik.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Fick mitt asus 3080 oc idag från webhallen. 7999kr beställt 21 oktober, hämta i butik.

Grattis! Det är ett trevligt kort.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Fick mitt asus 3080 oc idag från webhallen. 7999kr beställt 21 oktober, hämta i butik.

Strix eller TUF?

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk

Jag vet inte om det hjälper någon och faktum är att jag har lite omotiverat dåligt samvete för att jag lyckades få tag på ett 3080 utan kö eller förbokning.

Får några veckor sedan var jag sjuk i två dagar och satt och kollade de stora elektronikkedjorna lite då och då. Helt plötsligt kom det upp EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra i sökningen på Elgiganten med förväntat leverans 5/3.

Jag drog en chansning och beställde, 10999:- gick det på. Tänkte att det skulle dröja men fick kortet 9 dagar efter beställning och en vecka tidigare än väntat.

Jag vet inte hur det är med de andra handlarna men Elgiganten visar antingen status ”ej i lager” i svart text eller ”beräknad leverans” i grönt. När korten var slut försvann de från sidan helt och hållet. De som finns där i sökningen just nu är alla utan bekräftat datum och går inte att boka/ köpa.

Om ni har möjligheten, gå in lite då och då under dagarna och sök på ”rtx 3080” så kanske ni har turen och timingen med er till slut.

Det var värt pengarna för mig även om jag aldrig tänker lägga de pengarna på en komponent igen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Strix eller TUF?

Tuf varianten

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Fick mitt asus 3080 oc idag från webhallen. 7999kr beställt 21 oktober, hämta i butik.

Menar du inte 21 september?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Menar du inte 21 september?

Det kan ju vart ett avbokat kort? När man valt hämta i butik så kan det gå till nästa på tur, så dom ej behöver forsla kort fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

Verkar som att @webhallen uppdaterat totala kön på TUF non-OC i alla fall, dock inte intervallen som Patrik gjorde.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Det kan ju vart ett avbokat kort? När man valt hämta i butik så kan det gå till nästa på tur, så dom ej behöver forsla kort fram och tillbaka.

Funkar det så? För jag har ett TUF 3080 OC beställt 15:e okt. Men hämtning i butik går alltså före det?
Och WH verkar inte uppdatera sin TUF sida längre eller? (har inte hängt med i tråden på ett tag, läs gett upp)

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Skrivet av Lineker:

Funkar det så? För jag har ett TUF 3080 OC beställt 15:e okt. Men hämtning i butik går alltså före det?
Och WH verkar inte uppdatera sin TUF sida längre eller? (har inte hängt med i tråden på ett tag, läs gett upp)

Ja, det funkar så. Men, jag är ganska säker på att han som skrev nyss beställde sitt kort i September och inte Oktober som han skrev.
Kollar man på den lista som finns, så är 21 Oktober runt plats 350-ish eller så. Tveksamt att det har blivit ett sådant stort hopp för att någon hoppat av kön.

När Patrik lämnade sa han att det tyvärr inte blir uppdateringar lika ofta. Men 3080 Tuf Oc har uppdaterats en eller två gånger sedan han lämnade sin tjänst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Ja, det funkar så. Men, jag är ganska säker på att han som skrev nyss beställde sitt kort i September och inte Oktober som han skrev.
Kollar man på den lista som finns, så är 21 Oktober runt plats 350-ish eller så. Tveksamt att det har blivit ett sådant stort hopp för att någon hoppat av kön.

När Patrik lämnade sa han att det tyvärr inte blir uppdateringar lika ofta. Men 3080 Tuf Oc har uppdaterats en eller två gånger sedan han lämnade sin tjänst.

Ok tnx, håller med. Han måste skrivit fel månad. Får bli ett 4080 OC år 2022 istället.

Visa signatur

Frakk!!