Microsofts förvärv av Bethesda godkänns av EU och USA

Permalänk
Melding Plague

Microsofts förvärv av Bethesda godkänns av EU och USA

Båda involverade myndigheter ger klartecken för ytterligare utökning av Microsofts växande spelfamilj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ny person på kontoret? Hej @landmarks!

Permalänk
Medlem

Nu börjar jättarna positionera sig, så som inom filmbranschen.
Köper upp det som går med en dammsugare.

Detta tar troligtvis längre tid än filmbranschen, men trenden visar åt ett håll.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

hade hoppats EU skulle stoppa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hade hoppats EU skulle stoppa detta

Varför? Bethesda har ju gång på gång visat att de inte helt är med i tiden och Microsoft har ändå som regel gett ut ganska bra titlar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas på ett nytt Fallout som inte heter 76.

Permalänk
Medlem

Är detta kanske början till slutet för Bethesda?
Ser fler nackdelar än fördelar för en spelstudio att sälla in sig i en spelkonsols-tillverkares led

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tripsen:

Kan ju hoppas på ett nytt Fallout som inte heter 76.

Nästa blir Failout - Collectors edition

Nej, jag vet inte vad jag svamlar om, tyckte dock jag var lite fyndig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Varför? Bethesda har ju gång på gång visat att de inte helt är med i tiden och Microsoft har ändå som regel gett ut ganska bra titlar.

Personligen tycker jag att Bethesda alltid har varit överskattade och att alla förändringar bara kan göra saker bättre (därför att de är på botten). Men det kanske bara är jag.

Permalänk
Medlem

Vad jag hört var det inte klart i USA, bara EU?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tripsen:

Kan ju hoppas på ett nytt Fallout som inte heter 76.

Nej det blir Fallout 95, Fallout 98 och sen Fallout Millenium Edition... köp inte den.

Permalänk
Medlem

får hoppas microsoft tvingar dom att pensionera sin gamla slinta spelmotor som de ska fortsätta nöta på med sina nya spel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ThomasLidstrom:

Är detta kanske början till slutet för Bethesda?
Ser fler nackdelar än fördelar för en spelstudio att sälla in sig i en spelkonsols-tillverkares led

Som det sett ut de senaste åren för bethesda så skulle jag snarare kalla det för ”början på en ny framtid”.

Tyvärr har man lyckats slarva bort den forna stjärnglansen man hade och istället gjort några rejäla klavertramp som skadat deras anseende ganska rejält

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190955:

Nej det blir Fallout 95, Fallout 98 och sen Fallout Millenium Edition... köp inte den.

Fallout 7 fixar biffen.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Inaktiv

Och imorgon köper Embracer upp Microsoft.

Känns fortfarande väldigt positivt att just Microsoft köper upp Bethesda, Zenimax, id och vad mer det nu gäller. Hoppas dock att Microsoft arbetar för att få upp kvaliteten på Bethesdas titlar. Hade gärna sett att man möjliggör att få tillbaks gamla utvecklare från de första två spelen, och gärna en remaster av främst de två första titlarna. Bra titlar men för daterade för dagens spelare.

Permalänk
Medlem

Från ett industriperspektiv tror jag detta är skadligt. Det är alltid tråkigt när studior eller ibland utgivare blir uppköpta av giganterna. Men i fallet Bethesda tror jag detta är bra för spelarna vad gäller spelseriernas kvalitet, som under Bethesda varit kanske något av industrins absoluta botten-napp. Jag är också orolig för att moddningsstödet kommer fasas ut sakta på sikt också, vilket bidragit till den charm (och lösning på utvecklarnas till synes inkompetens) och fortsatt liv Bethesdas spel tenderar att ha.

Men det är svårt att veta. Microsoft går liksom inte att lita på. I vissa fall låter de sina studior jobba till synes idealiskt fritt med bra utvecklingsstöd efter lanseringen, medan andra lanseringar är mer rena rama dumpningen.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av m4gnify:

Ny person på kontoret? Hej @landmarks!

Det stämmer bra, jag är senaste tillskottet och därmed också sprillans ny på kontoret. Hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

. Jag är också orolig för att moddningsstödet kommer fasas ut sakta på sikt också.

Vet inte hur det påverkat Minecraft, någon mer insatt som vet? Kan ju vara en indikation.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av landmarks:

Det stämmer bra, jag är senaste tillskottet och därmed också sprillans ny på kontoret. Hej!

Betyder det här att jag officiellt inte är noob längre är ju frågan (som är väldigt of topic, föregår inte med gott exempel här).

Mer on topic:
Microsoft verkar ha förvaltat sina inköp på senare tid med respekt. Om något kan man väl hoppas på att de pushar Bethesda till att inte gör nån dumhet som Fallout 76 igen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Betyder det här att jag officiellt inte är noob längre är ju frågan (som är väldigt of topic, föregår inte med gott exempel här).

Mer on topic:
Microsoft verkar ha förvaltat sina inköp på senare tid med respekt. Om något kan man väl hoppas på att de pushar Bethesda till att inte gör nån dumhet som Fallout 76 igen.

Men du är väl fortfarande nyaste chefredaktören? Så lätt kommer du nog inte undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Betyder det här att jag officiellt inte är noob längre är ju frågan (som är väldigt of topic, föregår inte med gott exempel här).

Mer on topic:
Microsoft verkar ha förvaltat sina inköp på senare tid med respekt. Om något kan man väl hoppas på att de pushar Bethesda till att inte gör nån dumhet som Fallout 76 igen.

Hmm har dom egentligen gjort det? har läst så mycket positivt om detta och alla deras andra studio uppköp, men har det blivit så bra egentligen? Så mycket snack att Microsoft ska släppa så mycket nya bra spel med sina 21 nya studios som dom har köpt upp dom senaste 2-3 åren, men tycker det har kommit väldigt lite intressant från dom.

Dom har inte gjort något dåligt heller förvisso, men känns som där händer väldigt lite. Har dom ens något större spel på gång detta året förutom Halo? Tycker det är så tyst om alla deras nya studios.

Permalänk
Medlem

Det enda jag vill veta ör när nästa elder scrolls kommer....?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nima2001:

Det enda jag vill veta ör när nästa elder scrolls kommer....?

Samma här! Snart tio år sedan Skyrim släptes (11/11 2011) så är verkligen på tiden. Tyckte själv det var långt mellan Morrowind -> Oblivion -> Skyrim men ingenting mot väntan på 6an. Nu finns Online-spelet men det är ju inte den folk väntar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Och imorgon köper Embracer upp Microsoft.

Känns fortfarande väldigt positivt att just Microsoft köper upp Bethesda, Zenimax, id och vad mer det nu gäller. Hoppas dock att Microsoft arbetar för att få upp kvaliteten på Bethesdas titlar. Hade gärna sett att man möjliggör att få tillbaks gamla utvecklare från de första två spelen, och gärna en remaster av främst de två första titlarna. Bra titlar men för daterade för dagens spelare.

förvänta dig inte för mycket. samma företag har valt att använda slutkunden som beta-testare för sin OS.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Vet inte hur det påverkat Minecraft, någon mer insatt som vet? Kan ju vara en indikation.

När Microsoft tog över så gick Minecraft från att vara en rykande sophög i praktiskt taget ständig Alpha, till att få en ny spelmotor och bli en av de första titlarna med RTX-stöd, så utifrån det perspektivet så kommer detta vara bra för Bethesda och alla deras fans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KroesusSork:

Fallout 7 fixar biffen.

Sen kommer Fallout 10 med 200% gui. (anpassad för mobilen)

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Synth:

Vet inte hur det påverkat Minecraft, någon mer insatt som vet? Kan ju vara en indikation.

fortfarande ganska utvecklat modstöd till minecraft fast var bättre före 1.13 som kom 2018 men då hade microsoft redan ägt mojang i 4 år.

v1.12.2 är väl den version med bäst modstöd och utvecklas fortfarande moddar till den versionenpga att den är betydligt mer lättmoddad än senare versioner.

men samtidigt är 1.12.2 relativt innehållslös i jämförelse med dagens minecraft 1.17 eller vad det nu är uppe i.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bernd_P1:

förvänta dig inte för mycket. samma företag har valt att använda slutkunden som beta-testare för sin OS.

Hoppas du själv inser hur svårt det är att supporta oändliga kombinationer mjukvara och hårdvara som ökar för varje sekund. Microsoft gör med tanke på omständigheterna ett mycket bra jobb.

Alla företag använder på sätt och vis sina kunder som testare, perfekta produkter finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hade hoppats EU skulle stoppa detta

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas du själv inser hur svårt det är att supporta oändliga kombinationer mjukvara och hårdvara som ökar för varje sekund. Microsoft gör med tanke på omständigheterna ett mycket bra jobb.

Alla företag använder på sätt och vis sina kunder som testare, perfekta produkter finns inte.

Finns det något annat företag som har sparkat 8000 betatestare och sen infört tvingande uppdateringar för sina nya betatestare/kunder?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.