EVGA 3070 XC3 Ultra mot annat 3070/6800XT/5700XT

Permalänk

EVGA 3070 XC3 Ultra mot annat 3070/6800XT/5700XT

Jag sitter på ett XC3 Ultra inköpt på Tradera, men skulle helst vilja köra vattenkylt. Då EKWB-blocken till just denna PCB verkar dröja undrar jag om någon som sitter på ett kort med vattenkylningskompatibel PCB (eller redan med block?) är intresserad av ett byte?

Kortet har bra och för luft mycket tyst kylning. Jag har därmed inte direkt panik att byta, men skulle det finnas något där ute så... Det är enormt mycket tystare än exempelvis Gigabyte 3070 Vision - som jag däremot, exempelvis, gärna skulle ta i byte då det finns billiga block.

Eventuellt kan ett 6800/6800XT eller 5700/5700XT tas som byte, men i det senare fallet naturligtvis med en del pengar emellan. Mindre om det finns vattenblock till redan, mer om det inte finns.

Kortet har spelats på i mindre än två veckor hittills. Originalkartong samt ursprungsköparens kvitto medföljer.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

har en gigabyte 6800xt gaming oc? pm

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Moderator
Moderator

Har eventuellt ett Gigabyte 3070 Gaming OC att byta, vet dock inte om den PCB:n fungerar?

Var kortet oanvänt när du köpte det?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hm... Ska kolla upp den varianten. Ja, kortet var i obruten förpackning.

Permalänk

Har ett sapphire 5700 xt om det skulle vara intressant. Köpt 2020 06

Permalänk

Det beror på exakt modell, förutsatt att det inte varit klockat/kört mining, och hur mycket du kan tänka dig lägga till.

Daemon: Jag ser ut att ha hittat block till denna, så det är klart intressant. Inväntar PM från draanexle först bara.

Permalänk
Medlem

Vart är kortet köpt?
Jag har några olika 3070 som kan bytas mot.

Permalänk

Köpt på Inet. Beställt 02/17. Vilka kort gäller det?

Permalänk
Medlem

Har ett PowerColor Red Devil 5700XT använt sen 2020 07 och kan lägga på 3000 om det är intressant? Har inte använts för mining eller överklockat mer än att undervolta via adrenaline.

Permalänk

Det är lite för lite, men du har PM.