Mark Zuckerberg tror inte på Apples kommande VR-satsningar

Permalänk
Melding Plague

Mark Zuckerberg tror inte på Apples kommande VR-satsningar

Delar ut syrliga kommentarer under podcast gällande bland annat Apples framtida AR-headset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det vara för att Facebook nu äger Occulus och vill att deras egna VR ska ses som bättre? Nej.. så kan det inte vara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Jag tro verken på FB VR elller Apples VR.

Tänker inte lägga massa pengar på ett VR, som är lås att man behöver ha ett FB konto för att kunna använda sen vet man inte heller om den är lås på just det konto och vad händer om något troll anmäler än på fb och man blir tempbannad då kanske man inte ens kan använda sitt VR.

Apples VR, känns som det kommer blir lås till deras from av system.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Har Zucken blivit bitter på gamla dagar?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Har Zucken blivit bitter på gamla dagar?

Om man ska tro "Social Network" så har han ju alltid varit ett rövhål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Om man ska tro "Social Network" så har han ju alltid varit ett rövhål.

Då kan han ju ändå ha utvecklats till ett bittert rövhål 😁

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Om man ska tro "Social Network" så har han ju alltid varit ett rövhål.

Ja han är verkligen en obehaglig typ, den sista personen jag skulle vilja dela min personliga data med.

I vilket fall har @Meantek hittat en helt perfekt bild för artikeln!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Så han har lågt pris på headsetet bara för att han har ett så stort hjärta? Wtf? Förväntade mig när jag läste det att han kanske skulle förklara affärsmodellen men han bara glider över det helt.

Hur är det Facebook? Lagrar ni använderens data, som är mycket mer invasiv än vad ni gjort hittils, eller hur gör ni annars för att få headsetet så billigt?

Facebook gör otrolig VR hårdvara, men det är hög tid att andra bolag tar bort deras dominans. Det blir vidrigt när man måste sälja ännu mer av sin själ för att få bra hårdvara.

Permalänk
Inaktiv

Har Apples VR satsning för lite fokus på total övervakning för Zuckerberg's smak kanske?
Eller kan det va så enkelt att han bara vill snacka lite skit om Apple efter att de begränsat Facebooks möjligheter till övervakning?

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt att man tvingar in folk på en social media plattform bara för att kunna använda deras VR headset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Unlike some of the other companies in the space that basically charge premium prices as their business model, one of our core principles is we want to serve everyone. I’m very focused not only on how you can create a good VR and AR device, but how do you make it so it’s $300 instead of $1,000.

Mm goda Mark som endast vill att konsumenten skall betala så lite som möjligt, genom att totalt invandera ens privatliv och sedan omoraliskt sälja datan vidare till tredjeparter som i sin tur gör lite vad de vill med datan. Hoppade själv av facebook i 2016, redan då var det krånligt att få bort min data, man var då tvungen att köra nått greasemonkey script som manuellt scrubbade profilen, sedan vet man ju att trycka delete på en post på facebook betyder bara en flagga i en databas som gör posten osynlig för användare och mig själv, facebook själva har såklart kvar datan föralltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Ganska sjukt att man tvingar in folk på en social media plattform bara för att kunna använda deras VR headset?

Arbetskamraten tänker köpa vr, och sade att occulus går genast bort. Orsaken är detta.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

"Likt ett dagisbarn vars spade stulits i den lokala sandlådan ger han sig nu på ett helt orelaterat Apple-projekt"
Apple-vinklad much? Lyser igenom lite VÄL starkt där kanske?

Bättre ordval /Mod
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugashaka:

Då kan han ju ändå ha utvecklats till ett bittert rövhål 😁

Med ett dåligt PH värde.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Föredetting
Skrivet av FireWaia:

"Likt ett dagisbarn vars spade stulits i den lokala sandlådan ger han sig nu på ett helt orelaterat Apple-projekt"
Apple-vinklad much? Lyser igenom lite VÄL starkt där kanske?

Jag känner inte direkt att jag existerar för att skriva fluff pieces om Apple, nej.

https://www.sweclockers.com/nyhet/31489-eu-uppges-forbereda-r...
https://www.sweclockers.com/nyhet/31382-epic-games-lamnar-in-...
https://www.sweclockers.com/nyhet/30184-facebook-och-microsof...
https://www.sweclockers.com/nyhet/30172-apple-inleder-rattsli...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på Zuckerberg, vilken ondskefull människa.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fast jag tror Apples VR kommer bli grymt! Tänk er M1 i Apple VR helt trådlöst, vilka möjligheter det ger i både upplösning och grafik. Det blir ju som att jämföra en Dacia med en Ferarri. Men prislappen kommer definitivt svida.

Permalänk

Du kan ju vara lite seriösare som "journalist" ändå. Bilden till artikeln verkar uppenbart vara för att förlöjliga allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paulkersey:

Du kan ju vara lite seriösare som "journalist" ändå. Bilden till artikeln verkar uppenbart vara för att förlöjliga allt.

Jag instämmer här, i alla fall om Sweclockers ska fortsätta ha en seriös/professionell ton. Det hade passat bra på till exempel FZ men man är van vid att se en högre nivå här (inget ont om FZ, det handlar bara om vilken framtoning sidan ska ha). Att folk reagerar (inte bara på den här nyheten) är för att det skär sig mot vad man är van vid.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av paulkersey:

Du kan ju vara lite seriösare som "journalist" ändå. Bilden till artikeln verkar uppenbart vara för att förlöjliga allt.

Vad är det han gör då? Han projicerar sina aggressioner från ett projekt som inte gick hans väg och tar ut det på ett annat. Analogin är fullständigt rättvisande.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sockerberg börjar bli en parodi, kan han inte komma på något smartare än att klanka på andra?
Han bör ju kastas in i globalisternas sophög, de vill inte ha honom längre, han har uttjänat sitt syfte.

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Jag tror inte på Zuckerberg, vilken ondskefull människa.

Apples ledare är inte bättre.. låt de slåss, bra för oss kunder.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vad är det han gör då? Han projicerar sina aggressioner från ett projekt som inte gick hans väg och tar ut det på ett annat. Analogin är fullständigt rättvisande.

Är det vad han gör? Han krtiserar i princip Apple för saker som är väldigt populära att kritisera Apple för. Det var inte direkt sandlådenivå på kritiken heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vad är det han gör då? Han projicerar sina aggressioner från ett projekt som inte gick hans väg och tar ut det på ett annat. Analogin är fullständigt rättvisande.

Jag får ändå hålla med dem. Zuckerberg har uttalat sig som effekterna av Apples integritetsvändningar och sen uttalat sig om hur han upplever framtiden för VR och AR. Ingenstans är det "Likt ett dagisbarn vars spade stulits i den lokala sandlådan". Jag upplever ditt sätt att rapportera om detta barnsligt om något. Varför skulle han inte ha rätt att uttala sig om framtiden för VR och AR? Från det jag ser är det ju ni som drar kopplingen till deras integritetsändringar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Apples ledare är inte bättre.. låt de slåss, bra för oss kunder.

De drivs båda av ekonomisk vinning, jag tycker dock på att Apple - åtminstone officiellt - har en bättre inställning till konsumenträtt.

Vi får betala dyrt (både i nypris och genom att vi inte kan reparera själva) för hårdvaran, mot att de inte har som direkt affärsidé att sälja ut vår information - raka motsatsen mot FB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

De drivs båda av ekonomisk vinning, jag tycker dock på att Apple - åtminstone officiellt - har en bättre inställning till konsumenträtt.

Vi får betala dyrt (både i nypris och genom att vi inte kan reparera själva) för hårdvaran, mot att de inte har som direkt affärsidé att sälja ut vår information - raka motsatsen mot FB.

Jag gillar inte Apple alls, men i detta stämmer.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av thadriem:

De drivs båda av ekonomisk vinning, jag tycker dock på att Apple - åtminstone officiellt - har en bättre inställning till konsumenträtt.

Vi får betala dyrt (både i nypris och genom att vi inte kan reparera själva) för hårdvaran, mot att de inte har som direkt affärsidé att sälja ut vår information - raka motsatsen mot FB.

Tänkte på de mänskliga rättigheterna arbetarna (Inte) har i Kina som tillverkar delarna i iPhones m.m... Inte FairTrade eller vad det kallas.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Apple VR/AR kommer vara fokus på arbete och inte nöjen. Zucker kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte ens varför hans kommenterar Apples VR för med ett pris på 25-30K är den riktad mot företag istället för privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag förstår inte ens varför hans kommenterar Apples VR för med ett pris på 25-30K är den riktad mot företag istället för privatpersoner.

Ingen vet vad den kommer kosta, vad den är tänkt att erbjuda eller om den ens släpps, men Ming-Chi Kuo som har ett väldigt bra track record angav för några dagar sen 1000 USD vilket är i linje med en iPhone 12 Pro (och iPhone X/XS/11 Pro om man blickar bakåt).