Att kalla en musikgenre för dålig

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Håller inte med alls, det påtalas bara hur kass och dålig musiken är och att alla som gillar det är idioter. Det är bara så enkelt att dessa personer anser sig själva som gudar och att alla andra som tycker olika är idioter.

Och samma sak med ketchup. Vissa säger alla som väljer Felix är omogna idioter, rikta män och kvinnor väljer Heinz. Nå det säger lite bekantskapskretsar man är i.

Nå jag vet 3st kontroversiella musikstilar idag. Det ena är dansband typ Lasse Stefanz, erotiska låtar, sedan "gangster musik" gjord av barn som knappt har slutat använda blöjor. Bortsett från detta så ser jag inget kontroversiellt på vad man lyssnar på.
Däremot finns det mycket musik som man bör undvika spela högt. Jag har problem med en granne som hela tiden gör det inklusive på natten. Men jag ser det som man själv har problem om man måste spela musik högt, hörlurar har idag både bra ljud och är billiga.

*edit*
Det finns flera youtube prank kanaler där folk spelar musik högt som man ej bör spela högt offentligt och de visar reaktionerna. det är extrem erotisk musik och typ en 30årig grabb som spelar Aqua - Barbie Girl.
Om man är en 30årig kille som vill lyssna på Aqua - Barbie Girl hela dagarna. Fine, men gör det tyst. Folk kommer se ner på en, men det handlar även om mycket annat man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

*edit*

Om man är en 30årig kille som vill lyssna på Aqua - Barbie Girl hela dagarna, fine. Men gör det tyst. Folk kommer se ner på e, men det handlar även om mycket annat man gör.

Menar du att om han lyssnat på metallica eller något annat mer creddigt då hade det varit ok?

Permalänk
Skrivet av Wiinis:

Menar du att om han lyssnat på metallica eller något annat mer creddigt då hade det varit ok?

Detta är inget musik speciellt utan det handlar om precis allt i samhället. Är man en 25årig kille och har en teletubbies t-shit, kanske lyssnar högt på My little ponny, allmänt beter sig konstigt. Så kommer folk se annorlunda på denna.
Man kan tycka detta är helt fel, men vad man själv tycker och hur folk ser på saker är 2 olika saker.

Så om man gör något udda gör det diskret. Jag själv gör mycket diskret som kanske är lite barnsligt.

*edit*
Om man t.ex. älskar denna teletubbies låt vill lyssna den på hela dagarna, använd då tysta hörlurar: https://www.youtube.com/watch?v=FItP77HqV9c

Jag åkte en gång en buss fullt med ungdomar i 16 års åldern som lyssnade på musik riktat åt barn några år äldre och de hade tvärt emot med sig extern högtalare till mobilen. Tro tusan att jag och många såg ner på dessa ungar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Detta är inget musik speciellt utan det handlar om precis allt i samhället. Är man en 25årig kille och har en teletubbies t-shit, kanske lyssnar högt på My little ponny, allmänt beter sig konstigt. Så kommer folk se annorlunda på denna.
Man kan tycka detta är helt fel, men vad man själv tycker och hur folk ser på saker är 2 olika saker.

Så om man gör något udda gör det diskret. Jag själv gör mycket diskret som kanske är lite barnsligt.

*edit*
Om man t.ex. älskar denna teletubbies låt vill lyssna den på hela dagarna, använd då tysta hörlurar: https://www.youtube.com/watch?v=FItP77HqV9c

Jag åkte en gång en buss fullt med ungdomar i 16 års åldern som lyssnade på musik riktat åt barn några år äldre och de hade tvärt emot med sig extern högtalare till mobilen. Tro tusan att jag och många såg ner på dessa ungar.

Att de har en högtalare och spelar hög musik vilket stör andra är en sak, att du ska klanka ner på deras smak eller sätt att vara är en annan. Du får tycka vad du vill men att säga eller visa det tycker jag är förkastligt.
Acceptans för att vi alla har olika smak och tycke för diverse saker kan bli bättre. Speciellt att folk borde hålla käft och låta folk leva sina liv.

Permalänk
Medlem

Alltså, man får lyssna på vad man vill så länge man inte plågar andra med skräpet.
BTW, jag är en 54 årig kille som faktiskt tycker Barbie Girl kan vara kul att lyssna på Det svänger ju!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv

Oavsett om man gillar en viss form av musik eller inte så betyder det ju inte att den är dålig!
Handlar bara om smak.

En form av musik som däremot är under all kritik pissdålig är "svensk förorts rap".
Lallare som klumpar ihop dåliga rim om vapen och all möjlig skit samtidigt som de beklagar sig om hur hård uppväxt just de haft.
Så icke autentiskt.. Måste va extremt jobbigt att växa upp i ett land som sverige där samhället serverar i princip allt.
Det beror dock inte på rap i sig, bara att de flesta "svenska" rappare lider av en total avsaknad av talang.

Permalänk
Skrivet av Wiinis:

Att de har en högtalare och spelar hög musik vilket stör andra är en sak, att du ska klanka ner på deras smak eller sätt att vara är en annan. Du får tycka vad du vill men att säga eller visa det tycker jag är förkastligt.
Acceptans för att vi alla har olika smak och tycke för diverse saker kan bli bättre. Speciellt att folk borde hålla käft och låta folk leva sina liv.

Man får skilja på saker.
Det jag pratar om att folk i allmänhet ser ner och upp på folk p.g.a. olika orsaker. Man kan själv tycka detta är helt fel, men det spelar ingen roll, folk gör detta ändå. Man kan då kämpa för att förändra samhället. Det enklaste folk kan göra är dock att undvika bete sig konstigt offentligt.

Jag själv gör många saker som kan anses vara barnsliga, jag har dock inget behov att hela tiden informera andra om att jag gör detta. Därav blir det aldrig ens en diskussion.
Att ta åt sig för att någon säger att en viss tv-serie är för barn etc, ja det är att vara otroligt lättkränkt. Sedan beror det såklart på hur folk beter sig. Om någon på varenda speltråd i swelclockers skriver att spel bara är för barn, så banna fanskapet då den bara stör.

Alltså att säga att dansband är töntigt, är inte alls samma sak som att gå till personangrepp emot en person som på facebook lägger ut ett dansbandsklipp som den tycker är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Man får skilja på saker.
Det jag pratar om att folk i allmänhet ser ner och upp på folk p.g.a. olika orsaker. Man kan själv tycka detta är helt fel, men det spelar ingen roll, folk gör detta ändå. Man kan då kämpa för att förändra samhället. Det enklaste folk kan göra är dock att undvika bete sig konstigt offentligt.

Jag själv gör många saker som kan anses vara barnsliga, jag har dock inget behov att hela tiden informera andra om att jag gör detta. Därav blir det aldrig ens en diskussion.
Att ta åt sig för att någon säger att en viss tv-serie är för barn etc, ja det är att vara otroligt lättkränkt. Sedan beror det såklart på hur folk beter sig. Om någon på varenda speltråd i swelclockers skriver att spel bara är för barn, så banna fanskapet då den bara stör.

Alltså att säga att dansband är töntigt, är inte alls samma sak som att gå till personangrepp emot en person som på facebook lägger ut ett dansbandsklipp som den tycker är bra.

Du tycker inte det är tragiskt att du måste anpassa dig för att folk kan tycka du är konstig? För att du inte råkar vara i normen?
Vill du klättra i träd som vuxen, lyssna på justin bieber eller lyssna på aqua i regnbågskläder då gör du det. Vill du inte för att det är för jobbigt ja strunta i det då. Men att säga åt folk att anpassa sig och inte göra det som de tycker är roligt är ju hemskt och bara att förtrycka andra för att du inte gör det.

Du kan inte ändra andra - som du skrev - men du kan ändra dig själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon236072:

Oavsett om man gillar en viss form av musik eller inte så betyder det ju inte att den är dålig!
Handlar bara om smak.

En form av musik som däremot är under all kritik pissdålig är "svensk förorts rap".
Lallare som klumpar ihop dåliga rim om vapen och all möjlig skit samtidigt som de beklagar sig om hur hård uppväxt just de haft.
Så icke autentiskt.. Måste va extremt jobbigt att växa upp i ett land som sverige där samhället serverar i princip allt.
Det beror dock inte på rap i sig, bara att de flesta "svenska" rappare lider av en total avsaknad av talang.

Är inte det också en smaksak? I allmänhet så får man ofta nöja sig med lite sämre artister här, det håller jag med om, men när det gäller rapmusik tycker jag personligen att vi ligger rätt bra till. Det är också en smaksak förstås, men jag lyssnar ju hellre på Roffe Ruff än finsk gangsterrap exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Allt jag menar är att du låter ganska aggressiv, och tolkar en önskan som ett krav. Inläggen nedan exempelvis.

Jag tycker inte att jag är aggressiv i min ton, men bestämd och väldigt rakt på sak. Att du tolkar det som aggressivt säger en del.

Skrivet av snajk:

Vad säger att denna person inte respekterar din musiksmak? Att den har en önskan om att du skulle provlyssna något annat?

I mina sociala kretsar så tjatar vi inte på varandra att lyssna på det där, se det här eller smaka på det här om vi inte redan visste på förhand att det fanns ett visst intresse. Tjatar ni ofta på varandra i din umgängeskrets eller?

Skrivet av snajk:

Det är ganska trångsynt att säga att du tycker något är skit utan att veta något som helst om det mer än genren. Det känns lite som när jag försöker få min fyraårige son att smaka på maten. Men till och med han har ju förstått att det är mycket lättare att bara smaka pyttelite innan han gapar ÄCKLIGT! och att det tar udden av mitt argument, som är att man måste smaka först.

Det är också rätt så trångsynt, för att inte tala om trögt, att inte fatta vinken efter typ fem inlägg. Vad i meningen "Tack men nej tack, jag är inte intresserad" är det som du tycker är så svårt att förstå?

Själv så är jag av åsikten att det är inte trångsynt att inte gilla något som någon gillar utan snarare tvärtom, det är trångsynt att inte tycka det är okej med att andra kanske tycker om det. Alla har rätt att gilla vad de gillar och bara för att jag säger att jag inte gillar något som du gillar så gör det inte mig trångsynt. Det gör mig till den jag är och den du är.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nå jag vet 3st kontroversiella musikstilar idag. Det ena är dansband typ Lasse Stefanz, erotiska låtar, sedan "gangster musik" gjord av barn som knappt har slutat använda blöjor. Bortsett från detta så ser jag inget kontroversiellt på vad man lyssnar på.
Däremot finns det mycket musik som man bör undvika spela högt. Jag har problem med en granne som hela tiden gör det inklusive på natten. Men jag ser det som man själv har problem om man måste spela musik högt, hörlurar har idag både bra ljud och är billiga.

Det är nästan lite komiskt. Dansband har alltid varit den mest smutskastade genren, kommer säkert fortsätta vara det så länge den existerar. Jag har dock svårt förstå varför. Många verkar inte förstå vad det handlar om. Dansband spelar musik som man dansar till i första hand, det är musik som är anpassad för just dansandet. Därför kanske den låter lite enahanda när man enbart lyssnar på den. Den är inte riktigt avsedd att enbart sitta och lyssna till så jag kan förstå varför så många missförstår genren. Ändå är det många som gillar den och köper skivor, mest för att det påminner om glädjefyllda stunder på dansgolven.

Jag lyssnar inte själv på dansbandsmusik men har spelat i två olika dansband samt att jag själv dansade oerhört mycket när jag var ung. Jag kan tycka det är tragiskt att du och andra klankar ner på genren bara för att ni inte förstår den.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är nästan lite komiskt. Dansband har alltid varit den mest smutskastade genren, kommer säkert fortsätta vara det så länge den existerar. Jag har dock svårt förstå varför. Många verkar inte förstå vad det handlar om. Dansband spelar musik som man dansar till i första hand, det är musik som är anpassad för just dansandet. Därför kanske den låter lite enahanda när man enbart lyssnar på den. Den är inte riktigt avsedd att enbart sitta och lyssna till så jag kan förstå varför så många missförstår genren. Ändå är det många som gillar den och köper skivor, mest för att det påminner om glädjefyllda stunder på dansgolven.

Jag lyssnar inte själv på dansbandsmusik men har spelat i två olika dansband samt att jag själv dansade oerhört mycket när jag var ung. Jag kan tycka det är tragiskt att du och andra klankar ner på genren bara för att ni inte förstår den.

Håller helt med!
Har själv varit en av alla som tyckt att dansband är skit och gjort mig löjlig över det. Nu i lite mer mogen ålder gillar jag fortfarande inte musiken men kan förstå att andra gör det och att jag gärna hade gjort det för det är många som verkar ha väldigt roligt.
Kanske börjar bli gammal?

Permalänk
Medlem

Visst får man lyssna på vad man vill, så länge man inte spelar det för andra som ej gillar det.
Jag har själv haft en tid i mitt liv då jag lyssnade på en del dansband, sen blev det blandat när man kunde köpa Absolute Dance 1-65 på CD skiva. Sen fastnade jag för Linkin Park och liknande musik. Nu är det väl ungefär detsamma fast det svänger upp och ner i olika gener av Metal. Dansband klarar jag inte av att lyssna på längre.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Du tycker inte det är tragiskt att du måste anpassa dig för att folk kan tycka du är konstig? För att du inte råkar vara i normen?
Vill du klättra i träd som vuxen, lyssna på justin bieber eller lyssna på aqua i regnbågskläder då gör du det. Vill du inte för att det är för jobbigt ja strunta i det då. Men att säga åt folk att anpassa sig och inte göra det som de tycker är roligt är ju hemskt och bara att förtrycka andra för att du inte gör det.

Du kan inte ändra andra - som du skrev - men du kan ändra dig själv.

Det jag skriver ska betraktas som subjektiva observationer som är ett uttryck för hur min världsbild ser ut.

Mina 5 cent som jag ska försöka samanfatta i några korta meningar ursäktar jag om de är otydliga, men att skriva ett utförligt inlägg vore att skriva en uppsats.

Att leva i en drömvärld och verkligheten är två olika saker. Det @lillanakan_i_dammen (enligt mig tolkat) skriver är att det finns normer, som finns av goda anledningar om vi ser historiskt sett, de är även kulturella uttryck för samhället vi lever i. Människan är även ett vanedjur och hjärnan är byggd för att se mönster. Det finns många anledningar till att du, jag och alla andra människor i hela världen placerar andra människor i fack, det är de facto naturligt för en människa att göra så.

Sen kan man ju tycka att det är hemskt, men världen är inte en särskilt trevlig plats. Inte så konstigt heller med tanke på att vi är biologiska varelser styrda av hormoner.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag tycker inte att jag är aggressiv i min ton, men bestämd och väldigt rakt på sak. Att du tolkar det som aggressivt säger en del.

I mina sociala kretsar så tjatar vi inte på varandra att lyssna på det där, se det här eller smaka på det här om vi inte redan visste på förhand att det fanns ett visst intresse. Tjatar ni ofta på varandra i din umgängeskrets eller?

Det är också rätt så trångsynt, för att inte tala om trögt, att inte fatta vinken efter typ fem inlägg. Vad i meningen "Tack men nej tack, jag är inte intresserad" är det som du tycker är så svårt att förstå?

Själv så är jag av åsikten att det är inte trångsynt att inte gilla något som någon gillar utan snarare tvärtom, det är trångsynt att inte tycka det är okej med att andra kanske tycker om det. Alla har rätt att gilla vad de gillar och bara för att jag säger att jag inte gillar något som du gillar så gör det inte mig trångsynt. Det gör mig till den jag är och den du är.

Detta kan vara det mest förvirrande resonemang jag någonsin hört.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Det är helt klart störigt när folk fördömer en hel genre utan att ha lyssnat ordentligt. Samtidigt så skulle jag nog inte påstå att jag är bättre egentligen (fast jag tycker att jag har rätt, så klart), hör jag Beyoncé blir jag förbannad för att jag tycker det är så jävla dåligt. Om nån yngling spelar svensk rap i samma bil som mig så stänger jag av bilstereon snabbare än Ulf Lundell trycker en kebabrulle. Jag fördömer sällan en hel genre dock, även om det finns vissa som i princip alltid stryker mig mothårs (dansband).

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Det jag skriver ska betraktas som subjektiva observationer som är ett uttryck för hur min världsbild ser ut.

Mina 5 cent som jag ska försöka samanfatta i några korta meningar ursäktar jag om de är otydliga, men att skriva ett utförligt inlägg vore att skriva en uppsats.

Att leva i en drömvärld och verkligheten är två olika saker. Det @lillanakan_i_dammen (enligt mig tolkat) skriver är att det finns normer, som finns av goda anledningar om vi ser historiskt sett, de är även kulturella uttryck för samhället vi lever i. Människan är även ett vanedjur och hjärnan är byggd för att se mönster. Det finns många anledningar till att du, jag och alla andra människor i hela världen placerar andra människor i fack, det är de facto naturligt för en människa att göra så.

Sen kan man ju tycka att det är hemskt, men världen är inte en särskilt trevlig plats. Inte så konstigt heller med tanke på att vi är biologiska varelser styrda av hormoner.

Din observation är att vi inte kan förändras? Du vet att det har hänt ganska mycket under historiens gång?

Det finns normer, normer kan förändras och det börjar med dig. Bara för att det ser ut som det gör idag behöver inte betyda att det gör så imorgon. Sen tar det tid med förändring och förhoppningsvis går vissa saker fortare att förändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Din observation är att vi inte kan förändras? Du vet att det har hänt ganska mycket under historiens gång?

Det finns normer, normer kan förändras och det börjar med dig. Bara för att det ser ut som det gör idag behöver inte betyda att det gör så imorgon. Sen tar det tid med förändring och förhoppningsvis går vissa saker fortare att förändra.

Det jag åsyftade var hur det ser ut i dagsläget. Med genmanipulering kan vi absolut förändra våra biologiska förutsättningar. Det vi kan påverka är vår "miljö", dvs det som omger oss och formar vår kultur osv, precis som du skriver.

Mitt lilla "inhopp" och inlägg har inget att göra att jag vill diskutera med någon enskiljd individ egentligen (fast jag har inget emot det heller). Det har mer att göra med att samtalstonen som genomsyrar många diskussioner i dagsläget har en tendens att surna och således snedvrida diskussionen från att vara givande till att fokusera kring känslor eller en uppfattning över att man blivit kränkt. Det är vad jag är frustrerad över, att fokus tas från kärnan i diskussionen och placeras istället på något som den inte ska handla om. Som sagt detta är ett generellt uttryck från mig och min frustration och är inte riktad mot någon enskild individ.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Detta kan vara det mest förvirrande resonemang jag någonsin hört.

Jämnfört med att tycka att det är "trångsynt" att inte vara intresserad överhuvudtaget? Jomenvisst hörru.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Proffsmoddare

Dansband är sämst

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig aktivt gå ut och söka upp diskussioner angående musik jag tycker är dålig. Hur tråkigt liv har man då om man gör det.

Om jag däremot hamnar i ett samtal där detta kommer upp så är det väl inget konstigt att uttrycka sin åsikt om att någonting är dåligt.

Mycket (inte allt) av modern populärmusik skulle jag säga är riktigt dåligt. Det är som att som de har en dator på randomizer som spottar ut sig nästan samma skit om och om igen och så tar dom nån snygg tonåring och fixar i datorn att stackarn inte kan sjunga. Tacka vet jag tiden när datorn inte kunde dölja dina tillkortakommanden utan du var tvungen att faktiskt vara en duktig musiker för att det skulle låta bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Börjar bli lite frustrerad varje gång det pratas om musik på olika håll. Det finns alltid nån som ska vara intolerant och berätta hur dålig den musik just du lyssnar på är. Det verkar vara många som inte förstår eller kan acceptera att alla tycker olika.

Bara för att nån annan inte tycker om den andra personens musikstil så innebär det inte att genren är dålig, utan bara att man tycker om olika saker.

Känner ganska många som lyssnar på rock, deras favorit syssla verkar vara att hata dansband. Helt ok att man inte gillar det nån annan tycker om men man behöver inte klanka ner på en stil bara för att man kan.

Börjar bli ganska tröttsamt så fort ämnet dyker upp och hoppas kunna vända på nå sätt om det nu är möjligt?

Det är väl typ samma fenomen med de flesta andra ämnen i dagens samhälle. Fanboyismen går igen överallt. Nvidia/amd, höger eller vänster partier i politiken, sexualitet, ditt exempel på musik etc. Folk kan inte bara nöja sig med att vara nöjda med sitt utan ska höja sig över andra med att påpeka deras tillkortakommanden snarare än att påvisa sin egen överlägsenhet (vilket jag ändå tycker är bättre). Det är enligt mig trevligare att uttrycka sig i stil med - jag lyssnar på den musiken för att den har avancerad ackordsättning, eller vad det kan vara, istället för att säga -all musik som inte spelas på akustiska instrument är inte äkta musik.

Bemöt fanboyismen med önskemål om bevis på att de är bättre så fattas det ofta argument...