Apple investerar 10 miljarder kronor i europeiskt utvecklingscenter

Permalänk
Melding Plague

Apple investerar 10 miljarder kronor i europeiskt utvecklingscenter

Kompletterar tysk know-how inom strömförsörjning och processorutveckling med trådlös kommunikation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det kostar att "utveckla" ett inlåst och nedlåst ekosystem...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det kostar att "utveckla" ett inlåst och nedlåst ekosystem...

Ja, det gör det.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Sötast

Coolt, trevligt att det är i EU.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att de att de satsar lite här också

Permalänk
Medlem

Låter verkligen som det är för en 100% trådlös framtid

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Ja, det gör det.

Med anledning av den senaste tidens Right to Repair debatt i USA så kan man inte låta bli att undra om utvecklingen i det här fallet egentligen handlar om politisk påtryckning genom ekonomiskt incitament i utbyte mot eftergifter för införande av liknande lagstiftning i EU. Ja, jag är kanske cynisk. Change my mind.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem

De satsar ungefär det de tjänar på en månad av sin systematiska skattesmitning, nåja det är bättre än inget men man kan ju hoppas de tvingas börja skatta som de borde.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Välkommet även om just utveckling inte direkt är vad Europa saknar mest inom den närmaste framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De satsar ungefär det de tjänar på en månad av sin systematiska skattesmitning, nåja det är bättre än inget men man kan ju hoppas de tvingas börja skatta som de borde.

Attans du hann före Med tanke på att Apple har mer stålar än många nationer och ibland inte vet vad de ska göra med sina pengar, tack före sitt grova skattefusk & ekobrott så är det väl det minsta de kunde hitta på att ge tillbaka.

Apple hade (läs har) ju en rolig modell när de skulle öppna upp butiker : Ni får en Apple-butik i er stad / land, men ni kan glömma att vi kommer betala någon lokal skatt. Vi är ju Apple och ni får en Apple-butik! Status!

Permalänk
Medlem

Med tanke på kommande lagar och tryck på Apple och andra amerikanska bolag från Tyskt och EU-håll, smart drag av Apple, lär bli svårare att kriga hårt när man har egna arbetstillfällen att försvara...

Permalänk
Medlem

Ha ha, ni alla är så roliga.
Antingen investerar dom för mycket, för lite eller med en dold agenda.

Apple är helt genomruttet enligt er, oavsett vad dom gör - we get it by now!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Ha ha, ni alla är så roliga.
Antingen investerar dom för mycket, för lite eller med en dold agenda.

Apple är helt genomruttet enligt er, oavsett vad dom gör - we get it by now!

Sektmedlemmarna är alltid lika lätta att hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Ha ha, ni alla är så roliga.
Antingen investerar dom för mycket, för lite eller med en dold agenda.

Apple är helt genomruttet enligt er, oavsett vad dom gör - we get it by now!

Det är din tolkning. Att spekulera i vilken riktning ett företag har stakat ut är inte detsamma som att nödvändigtvis fördöma det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tanax:

Ha ha, ni alla är så roliga.
Antingen investerar dom för mycket, för lite eller med en dold agenda.

Apple är helt genomruttet enligt er, oavsett vad dom gör - we get it by now!

Nej det är inget unikt för Äpplena utan gäller flera andra så kallade techbolag, de lever och växer till stor del på att göra avancerade upplägg för att slippa betala någon skatt alls, Apple, Google eller Amazon spelar ingen roll för de är alla lika fula.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Sektmedlemmarna är alltid lika lätta att hitta

Haha ja verkligen!