Asus lanserar ROG Phone 5

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ROG Phone 5

Den senaste generationens gamingtelefon får 144 Hz-skärm, 6 000 mAh-batteri samt Qualcomm Snapdragon 888-processorer med 5G-stöd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh, en sån hade jag velat ha. Men tydligen ville jag ha en iPhone 12 mini först (jag som använt Android i 12 år)

Kan inte Sweclockers anordna en tävling där man kan vinna denna mobiltelefonen, och sen utse mig som vinnare? 👼

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

ASUS hade varit ett alternativ för mig om de inte var så otroligt dåliga på uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Åh, en sån hade jag velat ha. Men tydligen ville jag ha en iPhone 12 mini först (jag som använt Android i 12 år)

Kan inte Sweclockers anordna en tävling där man kan vinna denna mobiltelefonen, och sen utse mig som vinnare? 👼

Tävling hos FZ

Permalänk
Medlem

Denna lockar mig faktiskt. Känns som den har allt jag är ute efter.

Nuvarande lur är snart fyra år gammal men smålänning som man är fungerar den ju prima ännu så det tar emot att uppgradera då, just pga mitt mobilanvändande egentligen inte kräver någon best som denna. Utan det glider över lite till att jag villhöver en ska jag erkänna. Men ändå.

Den har 3,5mm uttag, stort batteri, inget urkorkat hål i skärmen eller någon ännu mer krystad "notch" i överkant. Då får det hellre vara liten panna och haka på mobilen. Högtalarna riktade mot mig är ett fett plus. Hade det på min förra Xperia och har det på denna, vill gärna inte vara utan det så stort plus att denna har det också. Fingeravtrycksläsare under skärmen ska den ha också tror jag, också en sak jag vill ha i min nästa lur.

Att de inte uppdaterar den i evigheter stör inte mig nämnvärt. De verkar hålla i säkerhetsuppdateringar iaf ser jag folk skriva och det duger gott. Nuvarande mobil, Xperia Xzs, kom med Android 7.1 och uppdaterades till 8.0 bara. Nu är det typ en vanlig XZ fast med bättre kamera iofs, och vanliga XZ kom med 6.0 så de uppdaterade den från 6.0 till 8.0 kan man väl säga sen var det stopp och det är inget jag lider av tex.

Ptja, kort och gott träffar den helt rätt på allt. En sak stör dock. Storleken. Min Xperia är 147x76x9 typ efter en snabb mätning. Och mycket större än så vill jag allvarligt talat inte ha en mobil....gissar att denna är rätt mycket större.

Får fundera lite. Är ju ett tag tills den finns att köpa ändå. Kostar ju...en del också. Finns nog roligare grejer att lägga de pengarna på spontant. Får se som sagt.

*edit *
172x77mm är den alltså. Herrejösses. Får kanske tänka om. Visserligen är den inte direkt bredare än min Xperia och det är ju bredden jag lider av. Kan inte med en hand använda nuvarande mobil speciellt effektivt ens så den ökningen kvittar ju lite egentligen. Men 147mm till 172. Big oof. Får fundera lite som sagt. Fan är det för fickor folk har numera?

Vet att kvinnor inte kunnat ha mobilen i framfickorna på länge. Men nu lär det ju fan bli svårt för män. Jag har byxor med fickor som inte kommer svälja hela det åbäket. Är iofs bara 1,75 men ändå xD
*/edit *

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tycker det är häftigt av Asus att ha dessa lurar, men, då jag inte spelar på telefonen så faller genast en stor del av orsaken till att skaffa en.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LeVvE:

ASUS hade varit ett alternativ för mig om de inte var så otroligt dåliga på uppdateringar.

Tycker detta är ett problem med Android överlag

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

ASUS hade varit ett alternativ för mig om de inte var så otroligt dåliga på uppdateringar.

Kan inget annat än att hålla med. Trevligt med 3.5 hörlursuttag, grym batteritid mm men självklart ska Asus vara sämst på mjukvarudelen. Aura, Armor, GPu-tweak ser ut och känns som att de är gjorda av en praktikant.

Permalänk
Medlem

Mrwhosetheboss gillade prestandan och de nästan oändliga inställningsmöjligheteri denna iallafall, synd bara att kameran bara håller mellanklass kvalitet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Lego Master

Alltså jag gillar den som fan.
Jag vet bara inte vad jag ska ha all kraft till. Jag har en S20 Ultra just nu, och även om den kör Exynos (morr) så är där mer kraft än vad jag egentligen behöver. Om jag spelar på telefonen så är det över GeForce NOW, vilket inte kräver nånting mer än en schysst display egentligen. Visst är det skönt att telefonen är rapp, men det är mest "nice to have".

Vad spelar folk på telefonen som kräver all denna prestanda? Jag vet faktiskt inte. Candy Crush kan ju knappast kräva ett flaggskepp?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Lite småsugen, mest för att kunna spela Genshin och för att SD888 innebär BT 5.2 vilket borde innebära LC3, men... Alltså, seriös fråga - hur fan får folk ner dagens telefoner i jeansfickan? Min Mix 2S är 151mm lång och det är på håret att jag kan sitta ner med den i fickan. ROG Phone 5 är två centimeter längre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Lite småsugen, mest för att kunna spela Genshin och för att SD888 innebär BT 5.2 vilket borde innebära LC3, men... Alltså, seriös fråga - hur fan får folk ner dagens telefoner i jeansfickan? Min Mix 2S är 151mm lång och det är på håret att jag kan sitta ner med den i fickan. ROG Phone 5 är två centimeter längre.

Man får acceptera att telefonen sticker upp en bit. Min S20+ sticker upp 4-5 cm ur fickan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att se någon form av kommentar från Asus hur länge dom kommer leverera säkerhetspatchar och uppgraderingar till telefonen.
Jag tycker helt klart det känns lite trevligare om folk INTE går runt med en massa opatchade telefoner.

Permalänk

Tror nog det är dem riktiga instegstelefonernas decennie som det här skvallrar om. Snart kommer mobil marknaden domineras av något företag som kommer fungera som Nokia gjorde innan smartphones, och att ha en ny mobil med nya funktioner kommer va en meme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Tycker detta är ett problem med Android överlag

Höll med fram tills för några veckor sen eller vad det var, då Samsung gick ut och lovade 4 års uppdateringar. Visserligen inte för hela deras lineup, men klart bättre än resten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Höll med fram tills för några veckor sen eller vad det var, då Samsung gick ut och lovade 4 års uppdateringar. Visserligen inte för hela deras lineup, men klart bättre än resten.

Min Note 8 är pigg och rapp... men inga fler stora uppdateringar efter att den fyllde 2 år, vilket i det fallet betydde 1 uppdatering (de var långsamma med den första uppdateringen då den släppdes med android 8). Otroligt konstig marknadsmodell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Lite småsugen, mest för att kunna spela Genshin och för att SD888 innebär BT 5.2 vilket borde innebära LC3, men... Alltså, seriös fråga - hur fan får folk ner dagens telefoner i jeansfickan? Min Mix 2S är 151mm lång och det är på håret att jag kan sitta ner med den i fickan. ROG Phone 5 är två centimeter längre.

Ja, precis, med en sån här i fickan skulle jag typ kunna ha den som bodycam i vissa jeans

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Min Note 8 är pigg och rapp... men inga fler stora uppdateringar efter att den fyllde 2 år, vilket i det fallet betydde 1 uppdatering (de var långsamma med den första uppdateringen då den släppdes med android 8). Otroligt konstig marknadsmodell.

Ja verkligen, ingenting irriterar mig mer än tillverkare som släpar med sina uppdateringar. Var hela anledningen att jag emigrerade till Apple, här blir jag kvar. Var väl nån nyhet igår om att LG ska skicka ut Android 11 i april...1 år efter release. patetisikt, och det gällde deras Velvet modell eller vad dom nu heter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Lite småsugen, mest för att kunna spela Genshin och för att SD888 innebär BT 5.2 vilket borde innebära LC3, men... Alltså, seriös fråga - hur fan får folk ner dagens telefoner i jeansfickan? Min Mix 2S är 151mm lång och det är på håret att jag kan sitta ner med den i fickan. ROG Phone 5 är två centimeter längre.

Jag håller med. Min huvudtelefon är 158.6mm på längden och den får plats i fickan, men telefonen >160mm får inte plats i fickan om jag ska sitta ned och ha den kvar i fickan

Skrivet av Hulle:

Man får acceptera att telefonen sticker upp en bit. Min S20+ sticker upp 4-5 cm ur fickan.

/hulle.

Om jag skulle sitta ned på ett tåg med den, så känns det iallafall som om jag kommer ha sönder den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag håller med. Min huvudtelefon är 158.6mm på längden och den får plats i fickan, men telefonen >160mm får inte plats i fickan om jag ska sitta ned och ha den kvar i fickan
Om jag skulle sitta ned på ett tåg med den, så känns det iallafall som om jag kommer ha sönder den

Ja alltså jag håller med, det är irriterande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Kan inget annat än att hålla med. Trevligt med 3.5 hörlursuttag, grym batteritid mm men självklart ska Asus vara sämst på mjukvarudelen. Aura, Armor, GPu-tweak ser ut och känns som att de är gjorda av en praktikant.

typiskt asus, avskyr deras programvara på PC med.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

ASUS hade varit ett alternativ för mig om de inte var så otroligt dåliga på uppdateringar.

Tycker att Samsung är lika värdelösa med uppdateringar.
En uppdatering för Android, sedan enbart små säkerhetsuppdateringar då och då i typ två år.
Sedan händer det ingenting.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Tycker att Samsung är lika värdelösa med uppdateringar.
En uppdatering för Android, sedan enbart små säkerhetsuppdateringar då och då i typ två år.
Sedan händer det ingenting.

Vad köper du för telefoner från Samsung då?
Min Galaxy S8 fick 2 android uppdateringar och fortfarande säkerhetsuppdateringar.
Sedan S10? S20? så får telefoner 3 android uppdateringar.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Vad köper du för telefoner från Samsung då?
Min Galaxy S8 fick 2 android uppdateringar och fortfarande säkerhetsuppdateringar.
Sedan S10? S20? så får telefoner 3 android uppdateringar.

Jag har enbart köpt två telefoner från Samsung och jag brukar ha dem åtminstone 4 - 5 år.
Nästa telefon blir INTE en Samsung.
Mestadels för alla "spam-appar" som är förinstallerade och som inte går att ta bort.
På S7 Edge tog de upp nästan hälften av det inbyggda lagringsutrymmet.

Om Googles Pixel-telefoner fanns att köpa i Sverige så skulle jag gjort det istället.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.