Permalänk
Medlem

Custom PSU Cables

Hej!
Jag gör specialgjorda kablar för nätaggregat, mest för sff chassi. Om du behöver en speciell längd eller färg för specialmodell PSU så kan jag fixa det! Om du är intresserad så skicka ett PM eller skriv här i tråden.

Vet inte om priset men det blir billigare än cablemods pslatecustoms etc.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

om jag helt tappat bort mina gamla, kan du ändå göra nya? har du någon prisbild?
EVGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

om jag helt tappat bort mina gamla, kan du ändå göra nya? har du någon prisbild?
EVGA

Jag behöver pinout diagram för den. Kanske kan jag hitta den på nätet. Jag behöver veta modellen.
Priset berör på modell, kabellängd etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puddpudd:

Jag behöver pinout diagram för den. Kanske kan jag hitta den på nätet. Jag behöver veta modellen.
Priset berör på modell, kabellängd etc.

EVGA 1300w G2 - saknar jag vissa kablar till... vet att mina kablar från EVGA 750w G3 passar, så fungerar för tillfället men hade ju varit bra med fler
på nått sätt har jag ett tredje 750w evga som jag inte hittar kablar till men har dom jag behöver just nu... men blir drygt ifall man behöver dubbla pcie eller mb kablar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

EVGA 1300w G2 - saknar jag vissa kablar till... vet att mina kablar från EVGA 750w G3 passar, så fungerar för tillfället men hade ju varit bra med fler
på nått sätt har jag ett tredje 750w evga som jag inte hittar kablar till men har dom jag behöver just nu... men blir drygt ifall man behöver dubbla pcie eller mb kablar...

Okej. Vad vill du att jag ska göra för dig:)

Permalänk
Medlem

Hade behövt en till moderkortet kabel 🤔 4 - 8 pins.
Iofs hade det varit coolt med mb + pci också med färg om du gör sånt?
Är ju löning 🤔🤣🤣🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puddpudd:

Hej!
Jag gör specialgjorda kablar för nätaggregat, mest för sff chassi. Om du behöver en speciell längd eller färg för specialmodell PSU så kan jag fixa det! Om du är intresserad så skicka ett PM eller skriv här i tråden.

Vet inte om priset men det blir billigare än cablemods pslatecustoms etc.

Läs hela annonsen här

Skrivet av Disney:

EVGA 1300w G2 - saknar jag vissa kablar till... vet att mina kablar från EVGA 750w G3 passar, så fungerar för tillfället men hade ju varit bra med fler
på nått sätt har jag ett tredje 750w evga som jag inte hittar kablar till men har dom jag behöver just nu... men blir drygt ifall man behöver dubbla pcie eller mb kablar...

Har ett precis likadant agg. Hittade du något diagram så du kunde skapa kablar? Isf är jag intresserad av att köpa någon

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Vilka färger och passar kablarna i kabelkam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av odimac:

Vilka färger och passar kablarna i kabelkam?

Som "default" har jag grå och svarta sleeves. Men jag kan beställa vilken färg och typ av kabelkam du vill.

Jag är inte ett företag jag gör detta som hobby.

Felskriv
Permalänk
Medlem

Såg diskussionen och tänkte bara bidra med ett pinout-diagram för evga's modeller.

https://pc-mods.com/blogs/psu-pinout-repository/evga-psu-supe...

Skall gälla för:
SuperNOVA G2
SuperNOVA G3
SuperNOVA G5
SuperNOVA GP
SuperNOVA GM
SuperNOVA PQ
SuperNOVA P2
SuperNOVA T2

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Såg diskussionen och tänkte bara bidra med ett pinout-diagram för evga's modeller.

https://pc-mods.com/blogs/psu-pinout-repository/evga-psu-supe...

Skall gälla för:
SuperNOVA G2
SuperNOVA G3
SuperNOVA G5
SuperNOVA GP
SuperNOVA GM
SuperNOVA PQ
SuperNOVA P2
SuperNOVA T2

Kanon! Tack så mycket. Sparat för framtid projekt.

Permalänk
Medlem

Hur är kvalitet på dessa du gör?
När jag byggde min ghost så tänkte jag beställa från någon sån känd säljare men läste mycket negativ kritik från användare på reddit så avstod med tanke på risken när det gäller ström.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur är kvalitet på dessa du gör?
När jag byggde min ghost så tänkte jag beställa från någon sån känd säljare men läste mycket negativ kritik från användare på reddit så avstod med tanke på risken när det gäller ström.

Jag gjorde för 3 personer hittils, inga klagomål iaf:)
Om du frågar om materialkvalite köper jag kablarna från mdpc-x(17awg). Sleeve från Stylingwebben men jag kan köpa från Mdpc-x också. Kontakt och terminaler är Molex, kommer från USA(Mauser).