Corsair AX850 80+Gold modular semi-passive PSU

Permalänk
Moderator
Moderator

Corsair AX850 80+Gold modular semi-passive PSU

Hej!

Funderar på att avyttra trotjänaren som mest samlar damm just nu på grund av att jag gått ned till SFX där möjligt och alltid varit tämligen overkill för det jag använt det till.

Agget i sig behöver kanske ingen närmare presentation men det är relativt kompakt (160mm) så det har funkat rätt fint i små chassin som tar ATX-agg, t.ex. Core 500 i mitt fall, innan jag gick ned till SFX. Alternativt ger bra med plats för ventilation/kabeldragning i osv. i större chassin.

När jag väl använt det så har det suttit i små system och inte belastats nämnvärt, uppskattningsvis maxat någonstans kring ~250W under load med stock-klockad cpu tillsammans med ett GTX 1070.
Har mestadels använts i korta perioder vid nya byggen och så, ett tag till min passiva HTPC på 10W TDP (J1900) när pico-agget gav upp.

Alla kablar, möjligtvis med undantag för floppy, är med.
Anledningen till intressekoll är att jag inte har någon brådska att bli av med det utan kan behålla som pålitlig resurs. Fått bud jag kan tänka mig så tar bort intressekoll.

80+ Gold
Semi-passivt
Fullt modulärt

Kan tänka mig att leverera till dig om du bor i närheten enl. överenskommelse.

Mvh

Läs hela annonsen här

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

mycket viktigt att veta åldern

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fiendedräparen:

mycket viktigt att veta åldern

Hej!

Vet inte åldern på rak arm tyvärr, återkommer om jag hittar kvittot.

Edit: Dum fråga kanske men är det strikt ålder eller drifttid som är viktigt?

Mvh

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Det är egentligen drifttid som är viktigt men bra att veta när den är köpt så man vet vilken specifikt det är. Vet att min HX850 kommit i lite olika exemplar genom åren men hetat samma sak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Hej!

Vet inte åldern på rak arm tyvärr, återkommer om jag hittar kvittot.

Edit: Dum fråga kanske men är det strikt ålder eller drifttid som är viktigt?

Mvh

det är ålder som är viktigt.
drifttid nån jag inte känner påstår är irrelevant.
missförstå mig rätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fiendedräparen:

det är ålder som är viktigt.
drifttid nån jag inte känner påstår är irrelevant.
missförstå mig rätt

Ingen fara, är här för att lära mig. Vad skulle ålder spela roll? Det är inte direkt en VHS det här. Åldras väl inte om det inte används?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fiendedräparen:

det är ålder som är viktigt.
drifttid nån jag inte känner påstår är irrelevant.
missförstå mig rätt

Jag förstår självklart, har ju ingen räknare på agget direkt. Det var bara en generell fråga från min sida.

Skrivet av Anthraxious:

Ingen fara, är här för att lära mig. Vad skulle ålder spela roll? Det är inte direkt en VHS det här. Åldras väl inte om det inte används?

Han menar nog på att jag kan säga att jag använt den 1 timme eller 10 000 timmar, det går inte att bevisa så därför är ålder en bättre indikator.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Jag förstår självklart, har ju ingen räknare på agget direkt. Det var bara en generell fråga från min sida.

Han menar nog på att jag kan säga att jag använt den 1 timme eller 10 000 timmar, det går inte att bevisa så därför är ålder en bättre indikator.

jepp jepp bra.
ja hittar du kvitto så säg till

Permalänk
Medlem

Öppnar på 400:- då

Visa signatur

1337

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Jag förstår självklart, har ju ingen räknare på agget direkt. Det var bara en generell fråga från min sida.

Han menar nog på att jag kan säga att jag använt den 1 timme eller 10 000 timmar, det går inte att bevisa så därför är ålder en bättre indikator.

Ja absolut, där håller jag med, men generellt sett är det drifttid som är det faktiska egentligen. Sen om man ljuger om det elelr inte är en annan femma. Har sj ett agg som är typ 11 år gammalt men rullar på än utan problem, dock som tidigare sagt så har den förra datorn bara stått i typ 2 år och inte gjort ngnting egentligen. Men för en köpare så är det ändå 11 år som gäller. Det förstår jag.

Permalänk
Medlem

500:- upphämtning

Visa signatur

NiaZ

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Köpt annat

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cassan0va:

Känns som ett helt ok bud, tar bort intressekollen.

Kan skicka det först på måndag så låter annonsen ligga till dess.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.