Sälja Talon Marble Fade i CS GO

Permalänk
Medlem

Sälja Talon Marble Fade i CS GO

Hej,
Eftersom att jag är helt grön i CS nu för tiden ställer jag frågan här.
Sonen fick en kniv i CS, Talon Marble Fade.
Så som jag förstår det så kan bara pengarna man säljer för användas i Steam eller CS.
Men finns det marknadsplatser utanför cs för att sälja?

Permalänk
Medlem

Finns grupper på facebook där man kan sälja för riktiga pengar.

Men viktigt är då att ej skicka över något förrän ni har pengarna på kontot.

Csgo trade Sweden tror jag en av grupperna heter.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naslin:

Hej,
Eftersom att jag är helt grön i CS nu för tiden ställer jag frågan här.
Sonen fick en kniv i CS, Talon Marble Fade.
Så som jag förstår det så kan bara pengarna man säljer för användas i Steam eller CS.
Men finns det marknadsplatser utanför cs för att sälja?

Har ni sålt kniven än?

Den är värd i runda slängar ca 5000kr. Om den har ett speciellt "pattern" så kan priset uppgå till ca 10 000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Har ni sålt kniven än?

Den är värd i runda slängar ca 5000kr. Om den har ett speciellt "pattern" så kan priset uppgå till ca 10 000kr.

Nej den är inte såld än.
När man pratar dessa pengarna antar jag att det är värdet i "spelpengar"?

Permalänk
Viking
Skrivet av Naslin:

Nej den är inte såld än.
När man pratar dessa pengarna antar jag att det är värdet i "spelpengar"?

Nope, det är riktiga pengar, kronor. Grattis till sonen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Hej, det är riktiga pengar som pratas om här i tråden, inte "spelpengar". Du kan gå in på en site https://csgostash.com/ för att få en uppskattning av priset. Priset vilket hänger ihop med vilken "float" eller slitningsgrad ett skin har och vilket mönster vissa skins har. Du kan sälja skins för riktiga pengar antingen via facebookgrupper eller siter såsom skinbaron. Hoppas ni får ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Skicka ett pm om du behöver råd/hjälp om den ska säljas, är tyvärr väldigt lätt att bli scammad. Har hållit på med skins i många år.
Schysst kniv dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nope, det är riktiga pengar, kronor. Grattis till sonen.

Skrivet av Jonjoran:

Hej, det är riktiga pengar som pratas om här i tråden, inte "spelpengar". Du kan gå in på en site https://csgostash.com/ för att få en uppskattning av priset. Priset vilket hänger ihop med vilken "float" eller slitningsgrad ett skin har och vilket mönster vissa skins har. Du kan sälja skins för riktiga pengar antingen via facebookgrupper eller siter såsom skinbaron. Hoppas ni får ett bra pris.

Det låter ju helt galet, han kommer bli överlycklig! 🤓
Jag misstänker att det blir enklast att sälja inom Sverige, med tanke på betalmetod.
Ska kolla upp de siterna som ni delat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krijoh:

Skicka ett pm om du behöver råd/hjälp om den ska säljas, är tyvärr väldigt lätt att bli scammad. Har hållit på med skins i många år.
Schysst kniv dessutom!

Tack!🙏 kan hända att jag droppar ett PM 😊

Permalänk
Medlem

När jag pluggade på högskolan handlade jag med cs-skins som "sommarjobb" 2 somrar.

Svensk grupp på FB
Betalning först

Funkade fint för mig några hundra gånger.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Det låter ju helt galet, han kommer bli överlycklig! 🤓
Jag misstänker att det blir enklast att sälja inom Sverige, med tanke på betalmetod.
Ska kolla upp de siterna som ni delat.

Lugn i stormen nu,

gå INTE in några sidor som folk har delat här bara sådär, använd inte länkar härifrån.

Många scammers gör fake-sidor där ni ska logga in via steam för att sedan sno skinnet, och när det sker finns inget du kan göra åt saken, Valve kommer inte hjälpa. Kolla upp sidan först genom googling att den faktiskt är safe. Jag har inte hunnit läsa genom varenda inlägg här innan jag skrivit detta, utan skriver detta i förebyggande syfte, men min starka gissning är att du kommer hitta minst en användare här som är reggad i mars 2021 bara för att kunna skriva ett inlägg i denna tråd för att försöka få dig att gå in på en felaktig länk.

CSGOstash kan användas för att kolla pris utan att logga in, då gäller det allmänt den typen av kniv.
cs.money kan användas för att se en uppskattning av just din specifika kniv.

Kniven kan säljas på facebook-sidor som CSGOSverige och/eller CSGO Trade (Sverige). Det finns mods på dessa sidor som du kan kontakta för att få hjälp att sälja kniven.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

När jag pluggade på högskolan handlade jag med cs-skins som "sommarjobb" 2 somrar.

Svensk grupp på FB
Betalning först

Funkade fint för mig några hundra gånger.

För mig låter det helt galet att någon är beredd att ge så mycket pengar för ett skin
Jag har själv spelat en hel del CS i mina dagar, men det var tiderna innan man kunde ha skins etc (CS 1.6)

Skrivet av Mithras:

Lugn i stormen nu,

gå INTE in några sidor som folk har delat här bara sådär, använd inte länkar härifrån.

Många scammers gör fake-sidor där ni ska logga in via steam för att sedan sno skinnet, och när det sker finns inget du kan göra åt saken, Valve kommer inte hjälpa. Kolla upp sidan först genom googling att den faktiskt är safe. Jag har inte hunnit läsa genom varenda inlägg här innan jag skrivit detta, utan skriver detta i förebyggande syfte, men min starka gissning är att du kommer hitta minst en användare här som är reggad i mars 2021 bara för att kunna skriva ett inlägg i denna tråd för att försöka få dig att gå in på en felaktig länk.

CSGOstash kan användas för att kolla pris utan att logga in, då gäller det allmänt den typen av kniv.
cs.money kan användas för att se en uppskattning av just din specifika kniv.

Kniven kan säljas på facebook-sidor som CSGOSverige och/eller CSGO Trade (Sverige). Det finns mods på dessa sidor som du kan kontakta för att få hjälp att sälja kniven.

Jag kommer inte gå in på någon sida och logga in med kontot.
Har ansökt om medlemskap i CS:GO Trade Sweden.

Permalänk
Medlem

Här är en bild på skönheten^^

Permalänk
Medlem

Marble Fade hade olika värda "mönster" när jag höll på, så är det säkert fortfarande. Värt att kolla.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om syster/broder forumet Fragzone www.fz.se som handlar om spel däribland CS: GO.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Finns det någon poäng med att behålla skin:et?
Det gör kanske till en annan diskussion, men varför köper man ett skin för så mycket pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Finns det någon poäng med att behålla skin:et?
Det gör kanske till en annan diskussion, men varför köper man ett skin för så mycket pengar?

Om din son spelar mycket så kan det va kul att behålla den en stund. Det är osannolikt att den kommer tappa speciellt mycket värde på kort sikt.

Anledning till att någon köper den är för status. Kul att sätta ihop en "load out" man tycker är snygg och speciell för att det inte är många andra som har skinsen du har.

För att värdera den så behöver du ta redo på vilket float-värde den har, alltså hur sliten den är i spelet, samt vilket mönster den har. Det säkraste är tipset du har fått av andra att kontakta admin i någon av de stora facebook-grupperna för hjälp med dessa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naslin:

Nej den är inte såld än.
När man pratar dessa pengarna antar jag att det är värdet i "spelpengar"?

Priset jag syftar på är värdet i svenska kronor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Lugn i stormen nu,

gå INTE in några sidor som folk har delat här bara sådär, använd inte länkar härifrån.

Många scammers gör fake-sidor där ni ska logga in via steam för att sedan sno skinnet, och när det sker finns inget du kan göra åt saken, Valve kommer inte hjälpa. Kolla upp sidan först genom googling att den faktiskt är safe. Jag har inte hunnit läsa genom varenda inlägg här innan jag skrivit detta, utan skriver detta i förebyggande syfte, men min starka gissning är att du kommer hitta minst en användare här som är reggad i mars 2021 bara för att kunna skriva ett inlägg i denna tråd för att försöka få dig att gå in på en felaktig länk.

CSGOstash kan användas för att kolla pris utan att logga in, då gäller det allmänt den typen av kniv.
cs.money kan användas för att se en uppskattning av just din specifika kniv.

Kniven kan säljas på facebook-sidor som CSGOSverige och/eller CSGO Trade (Sverige). Det finns mods på dessa sidor som du kan kontakta för att få hjälp att sälja kniven.

Scammers finns även på google. De köper reklamplatser som försöker efterlikna de vanligaste legita CS-sidorna. Och hamnar högst upp i bland sökningarna.

Ta kontakt med någon som är insatt. Jag rekommenderar admin på https://www.facebook.com/groups/csgotradeswe/. Det är en sida med 54 000 medlemmar. Det finns andra mindre grupper - se upp för dem.

Permalänk
Viking

Ett alternativ kan vara att sälja kniven på CSGOEmpire och ta ut ca 5000kr i ethereum/bitcoin. Det är förmodligen inte det bästa alternativet, men möjligheten finns.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz