Död skärm Yamakasi Catleat 27" skänkes

Permalänk
Medlem

Död skärm Yamakasi Catleat 27" skänkes

Tyvärr har något hänt med min skärm så den är stendöd. I samband med en flytt hände antagligen något med den så den startar inte alls. PSUn ger rätt utslag på multimetern så felet är antagligen i skärmen.

Panelen är en IPS LG-panel med upplösning 2560x1440, 27".
Det är en väldigt fin bild på den vanligtvis, det var mycket snack om dem när de kom för att de använde samma panel som Apples mac-skärmar, men till ett lägre pris.

Ingångar är endast DVI.

Något för den som är duktigare på att diagnostisera hårdvara än vad jag är, kanske är det bara någon sladd som är glapp eller något enkelt som behöver lödas om, men jag har ingen aning. Har öppnat den 1 gång för att se efter men såg då inget speciellt som såg konstigt ut.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej, jag är intresserad av att göra ett försök att laga skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangeh:

Tyvärr har något hänt med min skärm så den är stendöd. I samband med en flytt hände antagligen något med den så den startar inte alls. PSUn ger rätt utslag på multimetern så felet är antagligen i skärmen.

Panelen är en IPS LG-panel med upplösning 2560x1440, 27".
Det är en väldigt fin bild på den vanligtvis, det var mycket snack om dem när de kom för att de använde samma panel som Apples mac-skärmar, men till ett lägre pris.

Ingångar är endast DVI.

Något för den som är duktigare på att diagnostisera hårdvara än vad jag är, kanske är det bara någon sladd som är glapp eller något enkelt som behöver lödas om, men jag har ingen aning. Har öppnat den 1 gång för att se efter men såg då inget speciellt som såg konstigt ut.

Läs hela annonsen här

Jag tänkte bara tipsa om att prova att ta loss och ansluta dom tunna flatkablarna som ansluts till panelen.
Hade en polare med en catleap som hade problem och det avhjälptes problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag tänkte bara tipsa om att prova att ta loss och ansluta dom tunna flatkablarna som ansluts till panelen.
Hade en polare med en catleap som hade problem och det avhjälptes problemet.

Tack jag ska testa detta! Annars hör jag av mig till dig ByteBitten

Permalänk
Medlem

Norpar gärna om föregående backar ur. Hade behövt en reservnätdel till min koreamonitor

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt som Beltet trodde, någon form av glapp. Så jag tar bort annonsen för tillfället och ser om den håller sig!

Öppnade och pillade på alla kontakter och så började den leva igen. Kanske dyker den ändå upp på marknaden om ett tag

Permalänk

Så bra, då löste dig sig för dig.