3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Får hoppas på det bästa!
Låter lite oförskämt att säga att jag väntat 3 1/2 månad när jag vet att vissa väntat längre men man tappar verkligen tålamodet desto länge tid de tar /:

Ja, vi är många som väntat i över 5-6 mån...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av bektil:

Bruh haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jodå och vissa var lyriska över snabba leveranser osv, vilket såklart var bra. Men nu är amazon lika otransperanta som lolgianten och liknande. Ännu värre när de tar bort orders på folk utan att infa något. Amazon.se är generellt ett skämt att ha och göra med vs. co.uk/.de/.com av egen erfarenhet...

Ligger själv på 2 jan på samma kort och pris. Hade hoppats ngt skulle hända förra veckan då ngn annan fick sin order borttagen pga för lite likvider tillgängliga på kontot men icke...

Var det ett ”Sold by Amazon”-kort då eller var det en återförsäljare? För amazon är ju precis som cdon en samlingsplats för flera olika företag

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AndreasRTX:

@webhallen

Vill bara ge @webhallen ett MEGA STORT TACK för att dom gett mig falska förhoppningar i kanske 4-5 dagar!

Fick ett beräknat leveransdatum på mitt SUPRIM X 3080 som nu jag försvunnit och jag är tillbaks på ruta 1!

TACK @webhallen

Hej!

Alla bokningar på Suprim X på RTX 3080 har blivit tilldelade kort, enda butik som ännu väntar in sina kort är Emporia.
Hittar ingen Andreas alls bland de som beställt så vet tyvärr inte vem du är i vårt system.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Alla bokningar på Suprim X på RTX 3080 har blivit tilldelade kort, enda butik som ännu väntar in sina kort är Emporia.
Hittar ingen Andreas alls bland de som beställt så vet tyvärr inte vem du är i vårt system.

/Patrik

Hittar du någon Jeanette?
De är just emporia jag valt som butik!
Kan jag kontakta dig på DM eller något?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AndreasRTX:

Hittar du någon Jeanette?
De är just emporia jag valt som butik!
Kan jag kontakta dig på DM eller något?

En av de korten som är påväg till Emporia är tilldelningen till det kontot, såg ditt användarnamn nu också. Så bara att vänta in posten att göra sitt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

My watch is over!

Asus 3080 TUF OC beställt 18:03 från Inet den 21/9 håller på att packas! Eviga väntan är över!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

En av de korten som är påväg till Emporia är tilldelningen till det kontot, såg ditt användarnamn nu också. Så bara att vänta in posten att göra sitt

/Patrik

Ok tack så hemskt mycket för hjälpen Patrik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HighGrade:

Nu har amazon tagit bort min beställning på 3080 EVGA. Ingen information om att de tagit bort beställningen, bara borttagen. Dessutom går det inte att kontakta dom ang. borttagna ordrar då den inte kan refereras. Är grymt förvånad över hur amazon kan vara så hypat när det är nivån sämre än wish eller annan valfri kinabutik. 3,5 månaders väntan och sedan bara bortplockad.
Nu är det bara att fortsätta att vänta på Elgiganten. Blir ett halvår i veckan.

Tog bort min order på evga ftw3 också. fick ett "din beställning är försenad och kommer skickas så fort som möjligt" 10 minuter senare kom ett mail "Ditt amazon konto har blivit spärrat pga av suspekt aktivitet på ditt konto" vilket resulterade i att alla ordrar tagits bort, även fast man verifierar och de låser upp det igen. Lägligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Någon som fått något liknande från webhallen?
Att man får ett beräknat leveransdatum som sedan går tillbaka till ”finns Inte i lager, vi har i dagsläget Inte ett leveransdatum”

Det är standard när det är på väg till butik, detta är helt normalt.

Permalänk
Proffsmoddare

https://www.inet.se/produkt/5411709/asus-geforce-rtx-3090-24g...
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING, 25 999:-

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vill mest ha ett 3060ti, vilket jag försökt få tag på väldigt länge, fast inte i Sverige.. Är det ens värt att försöka få tag på det i Sverige, hur ska man göra då? Vet inte om de går förboka eller ställa sig i någon kö.. Någon som kan hjälpa lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Jag vill mest ha ett 3060ti, vilket jag försökt få tag på väldigt länge, fast inte i Sverige.. Är det ens värt att försöka få tag på det i Sverige, hur ska man göra då? Vet inte om de går förboka eller ställa sig i någon kö.. Någon som kan hjälpa lite?

Ställ dig i kö och välj betala på faktura, så ligger du inte ute med några pengar medan du väntar. Ex. på Alina: https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=GEFORCE%20...

Edit: Eller här, verkar komma in 29/3. https://www.dindator.se/pny-geforce-rtx-3060ti-8gb/cat-p/c/p1...

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Daniel75:

Smärtgränsen verkar inte nådd prismässigt.... 5 nu..

Finns även det med vattenblock 9st
https://www.inet.se/produkt/5411867/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av marling:

Tusan, ville att ni skulle övertala mig om att det var helt fel. Får väl bita i det sura äpplet och betala.. Men börjar inse att valen är begränsade.

Skrivet av Shakermaker:

Beror väl på vad du behöver men du verkar inte spela alltför mycket så varför inte köpa ett 3070 nu?

Skulle du sedan köpa ett 4070 (eller kanske 4080) lär du ändå ha betalat mindre än vad du ger för ett 3090 i dag. Inte minst då ditt 3070 också får ett hyggligt andrahandsvärde.

"Shakermakers" påstående kan vara korrekt att det blir mer ekonomiskt att köpa ett 3070 nu (till ett överkomligt pris) och sen uppgradera till ett 4070/80 och ända betala långt mindre än för ett 3090 idag. 4000-serien kommer förmodligen också vara mer "strömsnål", även om man kan undervolta Ampere-korten.

Som "Gamers" korrekt kommenterade lade de visserligen ut korten till underpriser/introduktionspriser, men prisnivån idag anser jag däremot vara alltför upptrissad för att kunna kallas normal, Strix 3080 tex låg ju på ca 10390 el 10490kr + några hundralappar till, långt in i januari (på Webhallen), så det var ju inte längre en fråga om "introduktionspriser", prishöjningen därefter under 2021 är däremot inflaterad, förenklat pga rådande situation med råvarubrist, Bitcoin-boom, skenande container/fraktkostnader och allmänt pandemin.

Så jag tror (hoppas) att 4000-serien kommer att introduceras under bättre förhållanden utan skenande priser, då förmodligen förhållandet i världen stabiliserats, Bitcoin-boomen lagt sig och många trots allt uppgraderat till 3000-serien, så trycket och därmed priset kommer förmodligen vara mer sunt.

Sen beror det ju på vilken upplösning han spelar i, kör han i 1440p eller under så räcker ju ett 3070 och blir över, även med högsta grafikinställningar, har själv ett 2080 super, som klarar allt i 1440p, och kommer invänta 4000-serien, då jag inte tänker bidra till dagens inflationspriser, och ett 3070 är ju ytterligare lite starkare, speciellt med RT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

https://www.inet.se/produkt/5411709/asus-geforce-rtx-3090-24g...
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING, 25 999:-

Synd att det är så galet dyrt...

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

https://www.inet.se/produkt/5411709/asus-geforce-rtx-3090-24g...
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING, 25 999:-

Jag beställde en men två timmar efter så avbokade jag, 26 papp är för mkt hur jag än vrider och vänder på det.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Skulle det gå att få en uppdatering vilken tillslot som är näst på tur för 3080 TUF Non OC? Det kanske kan ge lite hopp för en som väntat 6 månader om en dag eller så. @Webhallen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Var det ett ”Sold by Amazon”-kort då eller var det en återförsäljare? För amazon är ju precis som cdon en samlingsplats för flera olika företag

Jodå, alla som köpt via amazon.se i tråden har varit fulfilled by Amazon (iallafall runt den tiden), vet inte kring andra modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Jag vill mest ha ett 3060ti, vilket jag försökt få tag på väldigt länge, fast inte i Sverige.. Är det ens värt att försöka få tag på det i Sverige, hur ska man göra då? Vet inte om de går förboka eller ställa sig i någon kö.. Någon som kan hjälpa lite?

Det fanns kort på lager en kort stund idag på inet, antar att du missade fönstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Det fanns kort på lager en kort stund idag på inet, antar att du missade fönstret

Var det inte ett vanligt 3060? Tror jag såg ett 3070 för 8000 med som jag missade med några minuter :/

Permalänk
Medlem

Kom en hel drös so. Faktiskt levde ganska länge. Batch med TUF kort o Aorus. Dock så ligger dom nära 10.000 och det är ju bara galet

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jodå, alla som köpt via amazon.se i tråden har varit fulfilled by Amazon (iallafall runt den tiden), vet inte kring andra modeller.

Fulfilled by Amazon är att det är ett annat företag som säljer men använder amazons lokaler som lager, amazon bara packar och skickar.
Dvs inte sålt av amazon i sig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av seraj5:

Var det inte ett vanligt 3060? Tror jag såg ett 3070 för 8000 med som jag missade med några minuter :/

Ja, ett 3070 för 8500. Vilket kap! Det fanns aldrig några 3060ti, bara vanliga 3060.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Ja, ett 3070 för 8500. Vilket kap! Det fanns aldrig några 3060ti, bara vanliga 3060.

Beställde själv ett 3060 ti tuf så kan bekräfta att det fanns

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Ja, ett 3070 för 8500. Vilket kap! Det fanns aldrig några 3060ti, bara vanliga 3060.

Värkar var lika brist på 3060 ti som rtx 3080 nu har stått ökänt leveransdatum hela tiden på rtx 3060 ti som jag beställde från inet den 25 februari. Men det kommer in rtx 3060 och rtx 3070 kort nästan varje dag.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

[quote postid="18981211" userid="319376" name="McZlatanAndCO"]
Beställde själv ett 3060 ti tuf så kan bekräfta att det fanns
[/quote.
Ahhhh den hade jag gärna köpt 😅

Permalänk
Medlem

Det faktum att det fanns kort på lager borde betyda att det inte finns någon order backlog, eller...? Det är ju lite "lovande" ändå. Det finns fortfarande, flera timmar senare, en del kort på lager på Inet.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av McZlatanAndCO:

Beställde själv ett 3060 ti tuf så kan bekräfta att det fanns

Jaha, kan inte varit där i många minuter då.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989