Audofil hörlurar med vmoda boompro tips mottages

Permalänk
Medlem

Audofil hörlurar med vmoda boompro tips mottages

Tänkte skaffa mig vmoda boompro och välja några schyssta hörlurar som ska användas till gaming. Vill ha öppen design med ljudbilden, ej slutna. Någon som har bra rekommendation?
Budget, upp till 3000-3500:- för bara hörlurar.

Rekommendera gärna extern ljudkort om ni har förslag då jag kastade GSX 1000 ut från balkongen.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Mest här för att informera om en annan mikrofon som även fungerar med 2,5mm ingång. Därmed behöver du inte utelsuta Sennheiser 560s med mera. Du slipper alltså använda dig av en sån jobbig adapter.
Min polare köpte denna mikrofon och den låter precis lika bra som min egen V-moda som jag använder tillsammans med Philips SHP9500 som jag hittade billigt på AliExpress. Funderar starkt på att byta upp mig till 560s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koofoot:

Hallå!

Mest här för att informera om en annan mikrofon som även fungerar med 2,5mm ingång. Därmed behöver du inte utelsuta Sennheiser 560s med mera. Du slipper alltså använda dig av en sån jobbig adapter.
Min polare köpte denna mikrofon och den låter precis lika bra som min egen V-moda som jag använder tillsammans med Philips SHP9500 som jag hittade billigt på AliExpress. Funderar starkt på att byta upp mig till 560s.

Skulle du säga hd 560s över hd 599/598?

Permalänk
Medlem

Vad söker du för karaktär på dina lurar?
Mycket bas eller mer mer åt referenshållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Vad söker du för karaktär på dina lurar?
Mycket bas eller mer mer åt referenshållet?

Mer åt att höra hur det är tänkt, bryr mig inte om surround 7.1 osv i hörlurar, jag kör stereoläge funkar bäst för mig. Jag lyssnar inte på musik, utan de för gaming. Sneglat på game one men man vill steppa upp ett steg och ha några som man kan bruka länge.

Permalänk
Medlem

Vill du ha lurar du kan ha på dig länge och låter riktigt jävla bra kan jag rekommendera dessa:
https://gradolabs.com/headphones/prestige-series/item/1-sr80e

Och känner du att vill kunna alternera så köp även ett par:
https://www.amazon.se/gp/product/B002LBSEQS/ref=ppx_od_dt_b_a...

De låter riktigt jävla bra för den pengen.
Detta är ju såklart bara personliga reflektioner, båda är raka och fina och pga låg impedans kan de drivas även av din telefon och fortfarande låta väldigt bra.