Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Okey ja nu när priset ligger där uppe kan man lika gärna ta Samsungs 🤔förmodligen bättre pixel garanterat.. Men kan såklart ha helt fel

Tänkte exakt samma som dig. Man kan köpa en samsung eller något annat när dem är så dyra just nu

Permalänk
Medlem

ja tråkigt med priset, tar ju lite udden av det. Lutar åt AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Håller med, jag hade kikat på Samsungs g5 istället eller gigabytes tror jag. Hittade själv en beggad LG gn850.

Permalänk
Medlem

Tveklöst så! Det är priset som är selling point, är den inte billigast, så finns massor annat som kan konkurrera teknikmässigt. Bra skärm om den säljs till rätt pris helt enkelt. Är nöjd med min, men hade inte betalat mer för den.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Själv sneglar jag på Gigabytes version av 3440x1440 just nu, då det inte skiljer märkvärt i pris

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Själv sneglar jag på Gigabytes version av 3440x1440 just nu, då det inte skiljer märkvärt i pris

Samma panel om jag inte minns fel. Svive 601 är nog samma den med. (osäker på namnet) den senare är nedsatt på komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Samma panel om jag inte minns fel. Svive 601 är nog samma den med. (osäker på namnet) den senare är nedsatt på komplett

Ja, jo, jag har sett det. Är högst tveksam på själva märket bara, det är ett väldigt noname märke i mina ögon och vore tråkigt att bli missnöjd. Sen vet jag inte hur deras garanti är gällande döda pixlar, kluster etc.

Det vet jag förvisso inte om Gigabyte heller....

Jag är nog en av få på internet som faktiskt gillar Gigabytes fot, Svivefoten ser väldigt klen ut, men är den foten värd 1500:- ?

Många frågor....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Ja, jo, jag har sett det. Är högst tveksam på själva märket bara, det är ett väldigt noname märke i mina ögon och vore tråkigt att bli missnöjd. Sen vet jag inte hur deras garanti är gällande döda pixlar, kluster etc.

Det vet jag förvisso inte om Gigabyte heller....

Jag är nog en av få på internet som faktiskt gillar Gigabytes fot, Svivefoten ser väldigt klen ut, men är den foten värd 1500:- ?

Många frågor....

Mjo.. Förstår det. Jag har en arm jag tänkte lägga den på i så fall.. Men är sjukt kluven jag med, mest för att grafikkortet också blev uppgraderat till ett 3080, blev lite snål.. Mycket att lägga på sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Tveklöst så! Det är priset som är selling point, är den inte billigast, så finns massor annat som kan konkurrera teknikmässigt. Bra skärm om den säljs till rätt pris helt enkelt. Är nöjd med min, men hade inte betalat mer för den.

instämmer verkligen med det här. jag är också nöjd med min skärm men jag betalade 4000kr för den. det är mig veterligen inget som gör den speciell jämfört med alla andra "billiga" ultrawide-skärmar. möjligen det fina utseendet då, ser inte ut som ett rymdskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Mjo.. Förstår det. Jag har en arm jag tänkte lägga den på i så fall.. Men är sjukt kluven jag med, mest för att grafikkortet också blev uppgraderat till ett 3080, blev lite snål.. Mycket att lägga på sig själv.

Sitter idag på en Asus 24" TN 144hz. Den är säkert 5-6 år gammal.

Nog kommer denna skärmen vara bättre förvisso, men vet inte hur jag ska göra 😅

I värsta fall kan man ju skicka tillbaka den iofs...

Fel paneltyp
Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Sitter idag på en Asus 24" TN 144hz. Den är säkert 5-6 år gammal.

Nog kommer denna skärmen vara bättre förvisso, men vet inte hur jag ska göra 😅

I värsta fall kan man ju skicka tillbaka den iofs...

Köpte ny asus 1080p, 240hz för 16 månader sedan 😂.
Bytte från 1440p 165hz då jag fick nån snilleblixt att jag hellre ville ha en snabb skärm och att jag inte tyckte prestandan räckte för 1440p 🤦🏼‍♂️ (jagar nästan alltid hög fps.. Eller gjorde.. Nu vill jag mer ha upplevelse/inlevelse)

Permalänk
Skrivet av xitorz:

Ja, jo, jag har sett det. Är högst tveksam på själva märket bara, det är ett väldigt noname märke i mina ögon och vore tråkigt att bli missnöjd. Sen vet jag inte hur deras garanti är gällande döda pixlar, kluster etc.

Det vet jag förvisso inte om Gigabyte heller....

Jag är nog en av få på internet som faktiskt gillar Gigabytes fot, Svivefoten ser väldigt klen ut, men är den foten värd 1500:- ?

Många frågor....

Nu hade inte jag några problem med min skärm, så vet inte hur deras returer fungerar. Men i övrigt är jag sjukt nöjd med Svive skärm. Pyntade 3400:- för 34C401 och för priset är den rätt oslagbar. Foten är som du inte den robustaste, men det är inte så den är märkbart dålig heller.

Jag slår ett slag för Svive när det gäller instegsmodeller, speciellt nu när priserna verkar ha ökat på andra märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepsimaxad:

Nu hade inte jag några problem med min skärm, så vet inte hur deras returer fungerar. Men i övrigt är jag sjukt nöjd med Svive skärm. Pyntade 3400:- för 34C401 och för priset är den rätt oslagbar. Foten är som du inte den robustaste, men det är inte så den är märkbart dålig heller.

Jag slår ett slag för Svive när det gäller instegsmodeller, speciellt nu när priserna verkar ha ökat på andra märken.

401 är dock 100hz vs 601 som är 144hz
Men, det verkar vara prisvärda skärmar hur som helst, håller med dig helt. Det enda som jag inte hittar direkt info om är typ, pixelgaranti med mera.. men det är väl som med de flesta märken att man vet inte vad som godkänns vid reklamation förrän man väl behöver reklamera

Permalänk
Medlem

Nu har jag den i kundkorgen, får se hur jag känner när jag vaknar imorgon

601:an alltså

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Vågade inte chansa, jag skäms lite men detta kändes mer rätt.

http://www.bilddump.se/bilder/20210314174541-213.238.195.133....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Vågade inte chansa, jag skäms lite men detta kändes mer rätt.

http://www.bilddump.se/bilder/20210314174541-213.238.195.133....

Jag tog just och klickade in Svive skärmen -_- samma panel, men ja.. vi får väl se helt enkelt. bör inte vara några större problem att lämna tillbaka om den är heelt fel ute gällande pixlar samt färger. Är den bra så är det bara kränga iväg 240 skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag tog just och klickade in Svive skärmen -_- samma panel, men ja.. vi får väl se helt enkelt. bör inte vara några större problem att lämna tillbaka om den är heelt fel ute gällande pixlar samt färger. Är den bra så är det bara kränga iväg 240 skärmen

Gillar hur du tänker 😊

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men du vet problemen som VA-paneler brukar kunna lida av, hittar inte det korrekta ordet bara.

"Ghosting" är det ord du tänker på tror jag.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Har varit lite anti ultrawide men börjar nu att ändra mina tankar lite. Denna skärmen är ju mest intressant i nuläget men tittar även på att kanske köpa en Svive PYX 34C601 eller en 801.

Någon som har köpt skärmen ifrån Banggood? De verkar ha den i lager och den kostar runt 4500 och ta hem, så började fundera om det skulle kunna vara ett alternativ. Men skulle ju vilja köpa den av någon svensk handlare så man enkelt kan lämna tillbaka om man inte är nöjd.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Har varit lite anti ultrawide men börjar nu att ändra mina tankar lite. Denna skärmen är ju mest intressant i nuläget men tittar även på att kanske köpa en Svive PYX 34C601 eller en 801.

Någon som har köpt skärmen ifrån Banggood? De verkar ha den i lager och den kostar runt 4500 och ta hem, så började fundera om det skulle kunna vara ett alternativ. Men skulle ju vilja köpa den av någon svensk handlare så man enkelt kan lämna tillbaka om man inte är nöjd.

samma, men insåg att jhag sitter med två skärmar idag så jag får väl "bättre" inlevelse i en del spel tänkte jag och de spel som inte stödjer UW (typ overwatch) får jag spela i windowed, eller fullscreen med black bars.
Ska klart bli intressant iallafall! Jag slog till på PYX 34C601 då det är samma panel i den, och den var nersatt så pass mycket. Får hem den ikväll eller imorgon Sitter fortfarande och är skeptisk menmanb får se helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

samma, men insåg att jhag sitter med två skärmar idag så jag får väl "bättre" inlevelse i en del spel tänkte jag och de spel som inte stödjer UW (typ overwatch) får jag spela i windowed, eller fullscreen med black bars.
Ska klart bli intressant iallafall! Jag slog till på PYX 34C601 då det är samma panel i den, och den var nersatt så pass mycket. Får hem den ikväll eller imorgon Sitter fortfarande och är skeptisk menmanb får se helt enkelt

Jag har en 601 bokad så att jag kan hämta ut den på webhallen precis där jag bor för 4800. Men velar lite ifall jag ska hämta ut den. Vet att den går att få för 300 kr mindre på komplett, så om jag ska köpa får jag se hur jag gör.

Du kan ju skriva en rad ifall det skulle vara helt åt he*vete.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Jag har en 601 bokad så att jag kan hämta ut den på webhallen precis där jag bor för 4800. Men velar lite ifall jag ska hämta ut den. Vet att den går att få för 300 kr mindre på komplett, så om jag ska köpa får jag se hur jag gör.

Du kan ju skriva en rad ifall det skulle vara helt åt he*vete.

Nämn det för Webbis så fixar dom mellanskillnaden ska du se! men skriver när jag vet mer om den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Nämn det för Webbis så fixar dom mellanskillnaden ska du se! men skriver när jag vet mer om den!

Sigh.... När man aktivt väljer inet som är 600:- dyrare bara för man gillar inet #FML

http://www.bilddump.se/bilder/20210317085536-83.187.167.178.j...

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Sigh.... När man aktivt väljer inet som är 600:- dyrare bara för man gillar inet #FML

http://www.bilddump.se/bilder/20210317085536-83.187.167.178.j...

fyfan... Hang in there!! Får förhoppningsvis leverans idag. Hemleverans, så vet inte riktigt vad jag vågar lita på! Iofs kanske lika bra då febern inte riktigt släppt.

EDIT: direkt när jag postat fick jag update att leverans planeras mellan 17 - 22.00. Vila, hinka i sig kaffe så kanske man orkar montera den ikväll -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

fyfan... Hang in there!! Får förhoppningsvis leverans idag. Hemleverans, så vet inte riktigt vad jag vågar lita på! Iofs kanske lika bra då febern inte riktigt släppt.

EDIT: direkt när jag postat fick jag update att leverans planeras mellan 17 - 22.00. Vila, hinka i sig kaffe så kanske man orkar montera den ikväll -_-

Ja.... Valen är inte så många för min del... Pallar inte beställa en till från det billigare stället och sen skicka tillbaka den som inet tänkt leverera... För mycket jobb.

Håller tummar och tår att du orkar montera ikväll 😊

Återkom gärna med feedback sen, skall bli intressant. Allt från paketering till stativet till såklart panelen osv 😊

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Ja.... Valen är inte så många för min del... Pallar inte beställa en till från det billigare stället och sen skicka tillbaka den som inet tänkt leverera... För mycket jobb.

Håller tummar och tår att du orkar montera ikväll 😊

Återkom gärna med feedback sen, skall bli intressant. Allt från paketering till stativet till såklart panelen osv 😊

Jag fixar det Stativet är jag rätt säker på att jag inte kommer använda, då jag har en arm jag tänkt montera den på. MEN.... skulle kunna kika på den lite snabbt, eventuellt montera och skaka lite på bordet får att se hur mycket "wiggle" det är om den visar sig vara väldigt enkel att montera (tyckte min samsung TV var sjukt bökig att få på foten därav osäket HAHA) Skärmar brukar vara sjukt enkla och väger lite mindre än en 65" TV så det bör jag kunna ordna lite fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag fixar det Stativet är jag rätt säker på att jag inte kommer använda, då jag har en arm jag tänkt montera den på. MEN.... skulle kunna kika på den lite snabbt, eventuellt montera och skaka lite på bordet får att se hur mycket "wiggle" det är om den visar sig vara väldigt enkel att montera (tyckte min samsung TV var sjukt bökig att få på foten därav osäket HAHA) Skärmar brukar vara sjukt enkla och väger lite mindre än en 65" TV så det bör jag kunna ordna lite fort!

Haha, tack snälla. Ja det är lite skillnad på 65" TV och 34" monitor 😊

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag fixar det Stativet är jag rätt säker på att jag inte kommer använda, då jag har en arm jag tänkt montera den på. MEN.... skulle kunna kika på den lite snabbt, eventuellt montera och skaka lite på bordet får att se hur mycket "wiggle" det är om den visar sig vara väldigt enkel att montera (tyckte min samsung TV var sjukt bökig att få på foten därav osäket HAHA) Skärmar brukar vara sjukt enkla och väger lite mindre än en 65" TV så det bör jag kunna ordna lite fort!

Suck....

http://www.bilddump.se/bilder/20210317151832-213.238.195.133....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Shit happens, verkar ju vara snabbt löst ändå.

Permalänk
Medlem

Fick hem skärmen. Kartongen var skadad. Öppnade i hopp om att den skulle klarat sig. Men ikke... Suck 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

http://www.bilddump.se/bilder/20210317201556-185.65.135.160.j...
såg redan i trapphuset att det lär bli trubbel filmade och fotade allt, får se om jag åker på det ändå. Ingen erfarenhet av Komplett men har svårt att tänka mig att jag skall behöva mer bevis än det som finns. Har även från Budbee deras "leveransbild", även där ser man tydligt samma hörn på bilden som har en skada.
Bara invänta och se!

P.S läskigt att bilddump använder IP för att generera namn... visst, man sitter på VPN men skumt.