Permalänk
Medlem

Sector Alarm

Hej, undrar om någon har koll på om man kan förhandla ner månadspriset hos Sector Alarm om man ringer in för att "säga upp" avtalet? Likt man kan göra med mobil, bredband m.m.

Tar gärna emot era erfarenheter!

Permalänk
Medlem

Väldigt sent svar men jag passar på att svara och hijacka tråden....
Förra gången de höjde priset så ringde jag och sa upp det. Jag fick då en månadskostnad på 399kr istället för 529.

Men nu är det dags igen, nytt mail.... IGEN.... Om prishöjning..
Är det någon här som har varit kund 4-5 år och som inte deletat alla mail från Sector alarm och kanske kan söka i inkorgen hur ofta de höjer priset?
Funderar på att ringa och säga upp igen, för jag tycker det är galet hur ofta de höjer priserna

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Min granne prutade ner från 400 till 250 kr i månaden sommaren 2020. Vi har just nu en månadskostnad på 394 och jag ska precis ringa och säga upp / pruta. Mina argument kommer vara: p.g.a Pandemin är vi hemma mest hela tiden, vi har haft abonnemanget i snart två år och dom har inte gjort ett enda ryck eller haft ett enda larm. Känns helt enkelt inte värt pengarna. Skulle dom inte vilja pruta så fimpar jag abonnemanget.

På våra snart två år som kund så har dom höjt priset en gång (ca 15 kr) och det gjordes nästan exakt på 1-årsdagen så jag förväntar mig snart en höjning till.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag har varit kund ca 5 år och jag tror att detta är den 6e höjningen jag fick mail om nu inatt. Kan även vara den 5e.
Men jag reagerade på att innan höjningen för ca 1 år sen hade de höjt priset 2 gånger på ett år året innan.
De gör små små höjningar som folk gör en axelryckning åt, däremot ganska ofta.

Tror det finns massa trådar här på SweC om att köpa eget larm å koppla till valfri larmcentral, ska nog spana in de trådarna

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma bekymmer, de höjde priset. Då hamnade jag på 250 kr/månad istället. Men argumentet varför jag har kvar mitt larm är just att använda brandvarnaren i kombination med kamera. Är man inte hemma så slipper man förmodligen att huset brinner ner (kanske)

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Sötast

Hur motiverar de sina prishöjningar?
Man betalar väl hårdvaran till största del själv och sedan endast för tjänsten, right?

Utvecklas tjänsten så pass mycket varje år att de måste öka priset eller handlar det helt enkelt om att vaddera chefernas plånböcker genom att trycka på folks rädslor för inbrott? (Vem är då tjuvarna? )

Nä men, sedär... vad oväntat. Större utdelning till styrelse å vd...

De gör högre vinst varje år efter höjning också....

Ren ocker för att göda plånböcker då alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur motiverar de sina prishöjningar?
Man betalar väl hårdvaran till största del själv och sedan endast för tjänsten, right?

Utvecklas tjänsten så pass mycket varje år att de måste öka priset eller handlar det helt enkelt om att vaddera chefernas plånböcker genom att trycka på folks rädslor för inbrott? (Vem är då tjuvarna? )

https://i.imgur.com/pvxHbN5.png

Nä men, sedär... vad oväntat. Större utdelning till styrelse å vd...

De gör högre vinst varje år efter höjning också....

Ren ocker för att göda plånböcker då alltså

Skulle nog inte se att det utvecklas, eller ja det gör det säkert, men om man kör med samma grejer hemma som när man skaffade larmet så har ju dom inte utvecklats något, utan man får bara betala mer och mer för äldre och äldre grejer.

Drog precis iväg ett mail till dom för att se om dom kan göra om våran kostnad, annars säger jag upp det

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy5k:

Hej, undrar om någon har koll på om man kan förhandla ner månadspriset hos Sector Alarm om man ringer in för att "säga upp" avtalet? Likt man kan göra med mobil, bredband m.m.

Tar gärna emot era erfarenheter!

Min far ringde för att säga upp sitt sector alarm efter tidigare misslyckade försök att få ner priset.
(Han var helt inställt på att säga upp det innan samtalet)

Helt plötsligt fick han ner det från 499 till 250.
Han tog dealen och har haft så i två år nu tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur motiverar de sina prishöjningar?
Man betalar väl hårdvaran till största del själv och sedan endast för tjänsten, right?

Utvecklas tjänsten så pass mycket varje år att de måste öka priset eller handlar det helt enkelt om att vaddera chefernas plånböcker genom att trycka på folks rädslor för inbrott? (Vem är då tjuvarna? )

https://i.imgur.com/pvxHbN5.png

Nä men, sedär... vad oväntat. Större utdelning till styrelse å vd...

De gör högre vinst varje år efter höjning också....

Ren ocker för att göda plånböcker då alltså

Åh nej! Ett företag som betalar lön till styrelse och vd.. sjukt!

Såhär ser Webhallens motsvarighet ut:

Och Inet:

Är det dags för bojkott kanske? Suuuck!

Permalänk
Medlem

Ringde och sa upp i år igen.. fick 110kr rabatt denna gång så valde att stanna som kund. Så istället för ca 550 i månaden som verkar vara standard kostar de fr.o.m nästa månad 310.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Säger man upp så får man tjuvpåhälsning rätt snart därefter...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Säger man upp så får man tjuvpåhälsning rätt snart därefter...

okej?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hört talas om ironi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy5k:

Hej, undrar om någon har koll på om man kan förhandla ner månadspriset hos Sector Alarm om man ringer in för att "säga upp" avtalet? Likt man kan göra med mobil, bredband m.m.

Tar gärna emot era erfarenheter!

funkar precis som med alla andra aktörer, månadskostnaden ökar med en viss % varje år (står i ditt avtal om man läser det finstilta) samt ända sättet att komma från detta är med någon form av bindningstid.

Sen är det bara att ringa och förhandla men sen är det lite som att spela på lotto, en person på kundtjänst kanske ger dig 50kr mindre i månadskostnad medans en annan ger dig 200kr mindre. sen tyvärr handlar det om att man faktiskt säger upp det annars om man inte blir nöjd. och i ditt fall hade jag rekommenderat att ta fram ett pris från Verisure eller annat bolag och kom med (försök ta från ett bolag som har bättre komponenter) så har man större chans att få ett bättre pris

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av chksix:

Säger man upp så får man tjuvpåhälsning rätt snart därefter...

Som när glasmästaren ger sin son och hans kompisar slangbellor

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Min granne prutade ner från 400 till 250 kr i månaden sommaren 2020. Vi har just nu en månadskostnad på 394 och jag ska precis ringa och säga upp / pruta. Mina argument kommer vara: p.g.a Pandemin är vi hemma mest hela tiden, vi har haft abonnemanget i snart två år och dom har inte gjort ett enda ryck eller haft ett enda larm. Känns helt enkelt inte värt pengarna. Skulle dom inte vilja pruta så fimpar jag abonnemanget.

På våra snart två år som kund så har dom höjt priset en gång (ca 15 kr) och det gjordes nästan exakt på 1-årsdagen så jag förväntar mig snart en höjning till.

Hur gick det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Hört talas om ironi?

Nej, berätta mer.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy5k:

Hur gick det?

Dom gick ner 100 kr.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Dom gick ner 100 kr.

Hur många uppkopplade enheter har du?

Ja har 2 dörrmagneter. 1 ir detektor, 3 kamera detektorer samt 2 brandvarnare. Tror mitt nya pris blir 305kr/mån

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hur många uppkopplade enheter har du?

Ja har 2 dörrmagneter. 1 ir detektor, 3 kamera detektorer samt 2 brandvarnare. Tror mitt nya pris blir 305kr/mån

Hmm, då fick du bättre pris än mig. Jag har 2 dörrmagneter. 1 ir detektor, 2 kamera detektorer samt 1 brandvarnare.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har varit kund ca 5 år och jag tror att detta är den 6e höjningen jag fick mail om nu inatt. Kan även vara den 5e.
Men jag reagerade på att innan höjningen för ca 1 år sen hade de höjt priset 2 gånger på ett år året innan.
De gör små små höjningar som folk gör en axelryckning åt, däremot ganska ofta.

Tror det finns massa trådar här på SweC om att köpa eget larm å koppla till valfri larmcentral, ska nog spana in de trådarna

Men om du redan har larm kan du väl koppla det till nån annan ?
Samt larmet funkar väl ändå, bara att det inte går till centralen, eller ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en fråga på ämnet Sector Alarm och hoppar in i denna tråd. Om jag är fel ute så kan väl moderator/admin vänligen flytta mig till rätt tråd.

Jag och min sambo har nyligen köpt hus där det finns ett befintligt hemlarm från Sector Alarm installerat. Larmet är friköpt/avbetalt och tillhör fastigheten. Jag har fått en prisuppgift på 369 kr/månad av Sector Alarm för att ansluta det till deras larmcentral/-tjänst. Vi har samtidigt jämfört med andra billigare alternativ för att ansluta till fristående larmcentraler.
Är det någon här som har erfarenhet av att ansluta ett hemlarm från Sector Alarm till annan larmcentral? Är det möjligt att göra och har det fungerat lika bra? Eller har det varit komplikationer och ej riktigt kompatibelt med andra larmcentraler?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Sorry för att jag väcker tråden på nytt men jag köpte ett nytt hus som har ett väldigt gammalt system av sector alarm. Jag krävde att jag ville ha det senaste produkterna i vilket de svarar på att det är minst lika bra. Om det var minst lika bra så finns det väl ingen anledning till att de har bytt ut delarna tänker jag.

Vet vi vad skillnaden är? Systemet är idag 20 år gammalt.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Sorry för att jag väcker tråden på nytt men jag köpte ett nytt hus som har ett väldigt gammalt system av sector alarm. Jag krävde att jag ville ha det senaste produkterna i vilket de svarar på att det är minst lika bra. Om det var minst lika bra så finns det väl ingen anledning till att de har bytt ut delarna tänker jag.

Vet vi vad skillnaden är? Systemet är idag 20 år gammalt.

Den nya har säkerligen någon form av smart hem integreringm iom att de e poppis nu för tiden.

Plus en 20 år gammal modell tillverkas troligen inte längre och ersatts av en nyare modell som faktiskt tillverkas idag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Den nya har säkerligen någon form av smart hem integreringm iom att de e poppis nu för tiden.

Plus en 20 år gammal modell tillverkas troligen inte längre och ersatts av en nyare modell som faktiskt tillverkas idag.

Ah! Juste! Precis, lite så som jag misstänkte. Men deras säljargument var lite att de ville ha kvar de gamla delarna och låta mig betala för det. Tack!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Ah! Juste! Precis, lite så som jag misstänkte. Men deras säljargument var lite att de ville ha kvar de gamla delarna och låta mig betala för det. Tack!

Sector alarm är lite scam varning över desutom.

deras info de ger stämmer inte iaf inte i hela sverige.

har för mig de skriver/säger upp till 40 min utryckningstid på securitas vakten som ska rycka ut.
Är mer tur om han är där innom 40min verkligheten är snarare ca upp till 2timmar eller mer beroende på hur nära vaktbilen är för tillfället och om denne redan är upptagen med annat.

brorsans fjälla jobbar på securitas och enligt henne så var utryckningstiden här iaf 2 timmar och inte prioriterat på hemlarm så kan ta ännu längre.

och nej du ska givetvis inte betala ett öre för deras gammla utrustning om den redan är utköpt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dashio:

Sorry för att jag väcker tråden på nytt men jag köpte ett nytt hus som har ett väldigt gammalt system av sector alarm. Jag krävde att jag ville ha det senaste produkterna i vilket de svarar på att det är minst lika bra. Om det var minst lika bra så finns det väl ingen anledning till att de har bytt ut delarna tänker jag.

Vet vi vad skillnaden är? Systemet är idag 20 år gammalt.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Den nya har säkerligen någon form av smart hem integreringm iom att de e poppis nu för tiden.

Plus en 20 år gammal modell tillverkas troligen inte längre och ersatts av en nyare modell som faktiskt tillverkas idag.

Det som inte ska förringas är att 20 år gamla sensorer har tappat känslighet. Det är inte omöjligt att de inte löser ut när det väl gäller. Jag hade då inte kört vidare på någon annans abonnemang med så gamla grejer. Du är ny kund, nya grejer eller så kan man vända sig till annat bolag.

Sedan tror jag väl att den avskräckande faktorn med en varningsskylt gör mer än den faktiska utryckningen som ofta är på tog för långsam och lågt prioriterad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det som inte ska förringas är att 20 år gamla sensorer har tappat känslighet. Det är inte omöjligt att de inte löser ut när det väl gäller. Jag hade då inte kört vidare på någon annans abonnemang med så gamla grejer. Du är ny kund, nya grejer eller så kan man vända sig till annat bolag.

Sedan tror jag väl att den avskräckande faktorn med en varningsskylt gör mer än den faktiska utryckningen som ofta är på tog för långsam och lågt prioriterad.

det också.

vanliga brandvaranre har jag för mig rekommenderas ska bytas typ var 5e år eller nått för den tappar känslighet och ganska troligt att även en uppkopplad brandvarnare använder iaf en liknande sensor så efter typ 20 år är den ev inte äns fungerande längre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det som inte ska förringas är att 20 år gamla sensorer har tappat känslighet. Det är inte omöjligt att de inte löser ut när det väl gäller. Jag hade då inte kört vidare på någon annans abonnemang med så gamla grejer. Du är ny kund, nya grejer eller så kan man vända sig till annat bolag.

Sedan tror jag väl att den avskräckande faktorn med en varningsskylt gör mer än den faktiska utryckningen som ofta är på tog för långsam och lågt prioriterad.

oj, hade faktiskt ingen aning om att de kunde tappa känslighet. Det var smart argument. Ska ta med det!
jag tänkte precis så! Alright det känns tryggt!

Skrivet av Rouge of Darkness:

det också.

vanliga brandvaranre har jag för mig rekommenderas ska bytas typ var 5e år eller nått för den tappar känslighet och ganska troligt att även en uppkopplad brandvarnare använder iaf en liknande sensor så efter typ 20 år är den ev inte äns fungerande längre.

Jaha Herregud, då borde det nästan vara krav på att de ska byta var 5e år
Tack!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Tror bolaget togs upp i 200 sekunder...😊 De blåste folk på nåt sätt (minns inte hur)...blåset gick i lås 🔓 ...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃