Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad är det för något?

Laddsladd, väska och stativ/hållare till Pokémon Ball Plus.

Bollen (som ej ingår) funkar som handkontroll i Pokémon Let's Go samt tillsammans med Pokémon Go för att samla monster och items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Laddsladd, väska och stativ/hållare till Pokéball Ball Plus.

Bollen (som ej ingår) funkar som handkontroll i Pokémon Let's Go samt tillsammans med Pokémon Go för att samla monster och items.

Tack för informationen. Ett fint pris, i så fall.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Konsolgrävare

Pokémon presents:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Arceus har man väntat läänge på. Sinnes att de inte har satsat på ett open world rpg innan. Men såg väldigt tomt ut, och grafiken var väl lite sisådär, så håller tummarna att de lyckas dra ihop något fint till 2022. Var länge sen jag var taggad på ett Pokémonspel faktiskt.

Pearl & Diamond var inget superhäftigt, fortsätter lira originalen på DS.

Snap vet jag inte vad jag känner för ännu, inte särskilt imponerad än så länge, kanske ändras längre fram.

Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja min switch, får man mer för den äldre versionen som kan moddas lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Arceus har man väntat läänge på. Sinnes att de inte har satsat på ett open world rpg innan. Men såg väldigt tomt ut, och grafiken var väl lite sisådär, så håller tummarna att de lyckas dra ihop något fint till 2022. Var länge sen jag var taggad på ett Pokémonspel faktiskt.

Pearl & Diamond var inget superhäftigt, fortsätter lira originalen på DS.

Snap vet jag inte vad jag känner för ännu, inte särskilt imponerad än så länge, kanske ändras längre fram.

Tyckte grafiken såg horribel ut, vad var grejen med låga upplösningen lixom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Tyckte grafiken såg horribel ut, vad var grejen med låga upplösningen lixom?

Ja, det var ju inte mycket att hurra för som sagt, men förhoppningsvis lyckas dem fixa till det inom ett år innan release Även FPS:en var under all kritik. De borde definitivt granskat trailern bättre innan de visade den. Vissa scener rör ju sig vissa karaktärer i typ 10-15 fps haha.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Karazhan:

Funderar på att sälja min switch, får man mer för den äldre versionen som kan moddas lätt?

Om de senast sålda på Tradera är något att gå på så verkar 3-3.5 kkr verkar vara vad du kan vänta dig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag betalade 3700:- häromdagen för en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Ja, det var ju inte mycket att hurra för som sagt, men förhoppningsvis lyckas dem fixa till det inom ett år innan release Även FPS:en var under all kritik. De borde definitivt granskat trailern bättre innan de visade den. Vissa scener rör ju sig vissa karaktärer i typ 10-15 fps haha.

Trodde först det var Nintendo 3DS-spel

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av StuntmanMike:

Jag betalade 3700:- häromdagen för en ny.

Då bör ju runt 3 kkr vara mer rimligt för en bättre begagnad, men ibland är Tradera rätt märkligt. Folk betalar ibland nypris för begagnade saker.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Då bör ju runt 3 kkr vara mer rimligt för en bättre begagnad, men ibland är Tradera rätt märkligt. Folk betalar ibland nypris för begagnade saker.

Det har ju periodvis varit svårt att få tag på nya Switch:ar, vilket drivit upp begagnatpriset. Men just nu verkar det som att Switch:ar är det enda som det inte är brist på, med stora mängder i lager i butikerna. Möjligtvis att folk betalar mer för begagnade om de får med en spelsamling också.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det går nu att boka Monster Hunter amiibo via nintendo.de Dessa figurer går endast att beställa via My Nintendo.

https://www.nintendo.de/Suche-/Suche-299117.html?q=Myra%20ami...

Permalänk
Medlem

Verkar som Bloomberg har info om Switch Pro med OLED-display (720p), 4K när inkopplad till TV och "ska" släppas till julsäsongen i år.

Permalänk
Medlem

Idag kom denna på posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Verkar som Bloomberg har info om Switch Pro med OLED-display (720p), 4K när inkopplad till TV och "ska" släppas till julsäsongen i år.

Hade varit så nice om nya switch körde spelen i högre FPS och upplösning. Kan ibland känna att vissa spel lider väldigt mycket av hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Okej, så min flickvän fyller snart år. Jag har köpt:
- Switch Super Mario Edition
- Monster Hunter Pro Controller
- Xenoblade Chronicles
- Mario Kart 8
- BotW

Tidigare har hon gillat nyare Final Fantasy och hon har ävet ett N64 med Zelda, Mario Kart, Pokémon Stadium från barndomen.

Jag hade tänkt mig fyra spel. Vad skall färdigställa kvartetten? Jag har ju ett JRPG, ett mäktiskt single-player och ett grymt MP. Jag tänker mig ett till VS eller co-op (hade varit kul). Vad hade ni sagt? Jag själv lär ju spela minst lika mycket på denna och har knappt erfarenhet av Nintendo. JRPG är inte riktigt min grej.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Okej, så min flickvän fyller snart år. Jag har köpt:
- Switch Super Mario Edition
- Monster Hunter Pro Controller
- Xenoblade Chronicles
- Mario Kart 8
- BotW

Tidigare har hon gillat nyare Final Fantasy och hon har ävet ett N64 med Zelda, Mario Kart, Pokémon Stadium från barndomen.

Jag hade tänkt mig fyra spel. Vad skall färdigställa kvartetten? Jag har ju ett JRPG, ett mäktiskt single-player och ett grymt MP. Jag tänker mig ett till VS eller co-op (hade varit kul). Vad hade ni sagt? Jag själv lär ju spela minst lika mycket på denna och har knappt erfarenhet av Nintendo. JRPG är inte riktigt min grej.

Beror ju helt på vilken typ av spel hon gillar.
Här är några förslag

Fire Emblem: Three Houses - Väldigt bra turn-based strategy spel med bra story
Bravely Default II - Om hon gillade final fantasy kan du i inte gå fel här
Pikmin 3 - Unikt ur Nintendos verkstad, också kul att spela ihop
Mario 3D World - Trevligt platformspel som man kan plocka upp några minuter här och där, kan spelas u multiplayer också
Mario 3D all-stars - Nostalgisk samling, här kan bara du avgöra om hon skulle uppskatta denna samling eller inte
Mario Odyssey - Typ bästa "Mario Platformer" på konsollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Okej, så min flickvän fyller snart år. Jag har köpt:
- Switch Super Mario Edition
- Monster Hunter Pro Controller
- Xenoblade Chronicles
- Mario Kart 8
- BotW

Tidigare har hon gillat nyare Final Fantasy och hon har ävet ett N64 med Zelda, Mario Kart, Pokémon Stadium från barndomen.

Jag hade tänkt mig fyra spel. Vad skall färdigställa kvartetten? Jag har ju ett JRPG, ett mäktiskt single-player och ett grymt MP. Jag tänker mig ett till VS eller co-op (hade varit kul). Vad hade ni sagt? Jag själv lär ju spela minst lika mycket på denna och har knappt erfarenhet av Nintendo. JRPG är inte riktigt min grej.

Overcooked är kul när man är flera, men då bör ni ha Switch till TVn.

Hade hon Star Wars Racer till N64? Jag hade det och fick nostalgikänslor, väldigt bra port också.

Captain Toad: Treasure Tracker är ett kul pusselspel.

Är det New Super Mario Bros. du menar när du skriver Super Mario? Bra val i så fall, jag och min sambo älskar det.

Permalänk
Inaktiv

Stardew Valley och Golf Story.

Permalänk
Medlem

Super smash är kul.
Speciellt om man är flera, galet kaotiskt men det är kul när man lärt sig och man är på samma nivå.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Beror ju helt på vilken typ av spel hon gillar.
Här är några förslag

Fire Emblem: Three Houses - Väldigt bra turn-based strategy spel med bra story
Bravely Default II - Om hon gillade final fantasy kan du i inte gå fel här
Pikmin 3 - Unikt ur Nintendos verkstad, också kul att spela ihop
Mario 3D World - Trevligt platformspel som man kan plocka upp några minuter här och där, kan spelas u multiplayer också
Mario 3D all-stars - Nostalgisk samling, här kan bara du avgöra om hon skulle uppskatta denna samling eller inte
Mario Odyssey - Typ bästa "Mario Platformer" på konsollen

Skrivet av tBiorrith:

Overcooked är kul när man är flera, men då bör ni ha Switch till TVn.

Hade hon Star Wars Racer till N64? Jag hade det och fick nostalgikänslor, väldigt bra port också.

Captain Toad: Treasure Tracker är ett kul pusselspel.

Är det New Super Mario Bros. du menar när du skriver Super Mario? Bra val i så fall, jag och min sambo älskar det.

Skrivet av anon5930:

Stardew Valley och Golf Story.

Skrivet av Molotov:

Super smash är kul.
Speciellt om man är flera, galet kaotiskt men det är kul när man lärt sig och man är på samma nivå.

Tack för alla svar! Skall kolla in dem. Lutar åt Odyssey eller Smash. Vad jag menade var att det var en speciell färgutgåva på Switch som kallas Super Mario. Den är blå/röd. Inget spel medföljde dock.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Blev sugen på att återvända till Animal Crossing i veckan. Slutade spela för åtta månader sedan enligt spelet. Allt såg ut som senast, tills jag besökte mitt idag ganska tomma hem. Trodde först jag blivit rånad men grejerna verkar ha hamnat i inventory.

Får se om det blir att fortsätta att spela. Minns att det var svårt att komma av mig från spelet, att spela spelet en stund varje dag blev en svårrubbad rutin.

Någon som fortfarande spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev sugen på att återvända till Animal Crossing i veckan. Slutade spela för åtta månader sedan enligt spelet. Allt såg ut som senast, tills jag besökte mitt idag ganska tomma hem. Trodde först jag blivit rånad men grejerna verkar ha hamnat i inventory.

Får se om det blir att fortsätta att spela. Minns att det var svårt att komma av mig från spelet, att spela spelet en stund varje dag blev en svårrubbad rutin.

Någon som fortfarande spelar?

Har inte spelat på ett par månader, men när jag såg denna video om vår-uppdateringen blev jag sugen på att återvända!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev sugen på att återvända till Animal Crossing i veckan. Slutade spela för åtta månader sedan enligt spelet. Allt såg ut som senast, tills jag besökte mitt idag ganska tomma hem. Trodde först jag blivit rånad men grejerna verkar ha hamnat i inventory.

Får se om det blir att fortsätta att spela. Minns att det var svårt att komma av mig från spelet, att spela spelet en stund varje dag blev en svårrubbad rutin.

Någon som fortfarande spelar?

Jag kände att det blev snabbt ett beorende.
Morgonrutinen under hela förra semesterperioden så kände att jag behövde lägga ifrån mig det. Vågar nog inte ta upp det faktiskt för jag är rädd att jag kommer döda alldeles för mycket tid.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Har inte spelat på ett par månader, men när jag såg denna video om vår-uppdateringen blev jag sugen på att återvända!

https://youtu.be/nvbyLgIRWwY

Blev det av?

Skrivet av Sidde:

Jag kände att det blev snabbt ett beorende.
Morgonrutinen under hela förra semesterperioden så kände att jag behövde lägga ifrån mig det. Vågar nog inte ta upp det faktiskt för jag är rädd att jag kommer döda alldeles för mycket tid.

Några dagar senare känner jag verkligen att detta inte är något jag vill fastna i igen. Mysigt att vara tillbaks i spelet, skönt med de där dagliga rutinerna att utföra i spelet, och stunderna på dagen då jag är in och spelar. Hakade på stals metaspelet i söndags, jag gillar allmänt stonks/börsen, men jag känner verkligen inte att jag kan motivera tiden. Känns lite som jag tagit AC så långt jag kan i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev det av?

Har laddat ned uppdateringen, konverterat min sparfil och spelat ett par timmar. Men inte mer än så.
Det här med att sitta flera timmar per dag som förut kommer nog inte igen. Men ett återbesök då och då kanske.

Permalänk
Medlem

Jag söker tips på handkontroll till Switchen. Helst mycket billigare än orginal men som har hyfsad kvalité.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C