SweClockers medlemmar tycker till om 2020

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Xbox Series X. Äntligen PC prestanda till soffan, till ett mycket bra pris!
Årets datorbutik: Webhallen!
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Att ultrawide skärmar nu är något även vi dödliga kan leka med.
Årets bajsmacka: komponentbrist.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Årets produkt: webkamera
Årets datorbutik: Prisjakt.nu
Årets delismörgås: videomötet
Årets bajsmacka: papperslanseringar/komponentbrist

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Ryzen 5 5600X
Årets datorbutik: Inet för sin julkalender.
Årets galleri: ehm...
Årets delismörgås: Ingen gnäller över att man spenderar mycket tid framför datorn.
Årets bajsmacka: Kryptoboomen

stavfel och förtydliganden
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: -
Årets datorbutik: Inet
Årets galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/15377-8-bit-skarbrada
Årets delismörgås: -
Årets bajsmacka: -

Permalänk
Moderator
Testpilot

Årets produkt: Ryzen 5000
Årets datorbutik: www.amazon.se - (äntligen)
Årets galleri: https://toftakonstgalleri.se/
Årets delismörgås: Att det äntligen är ordentlig konkurrens både på CPU- och GPU-området.
Årets bajsmacka: Att det inte verkar spela någon roll då allting kostar en arm, ett ben och stora portioner värdighet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX 3080
Årets datorbutik: Webhallen
Årets galleri:
Årets delismörgås: Alla nya graikkretsar och Apples M1
Årets bajsmacka: Hittepåpriser av Nvidia och AMD och tillgänglighet för grafikkort

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Ryzen 5000
Årets datorbutik: Inet så klart
Årets galleri: Pass
Årets delismörgås: Att jag överlevt Covid – 19 så här långt
Årets bajsmacka: Tillgång och prissättning på hårdvara

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX 3080
Årets datorbutik: Webhallen såklart!
Årets galleri: Ingen aning
Årets delismörgås: Arbeta hemifrån.
Årets bajsmacka: komponentbrist faller även min röst på.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX3080
Årets datorbutik: Amazon.de
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Allmänt den hårdvara som lanserats i år.
Årets bajsmacka: Tillgången på tidigare nämnd hårvara, speciellt från AMDs håll.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Clima 2020

Tänker...

Är/var detta året vi alla blev begränsade i vår strävan efter "överkonsumtion"...

Inte för att vi ville det utan för att vi var tvungna...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Ryzen 5000
Årets datorbutik: Inet
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Bitcoin kursen
Årets bajsmacka: Covid19

Permalänk

Årets produkt: Ryzen 5000
Årets datorbutik: Beror på, har ett ärende hos webbhallen på ett strulande aorus x570 ultra, blir de löst smidigt så blir de webbhallen
Årets galleri: -
Årets delismörgås: min Ryzen 5900X <3
Årets bajsmacka: Bristen på vettiga grafikkort

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av sthlmskille82:

Årets produkt: Ingen. Ingen går att köpa.
Årets datorbutik: Ingen. Finns inget att köpa där.
Årets galleri: Va?
Årets delismörgås: Va?
Årets bajsmacka: Allt.

Lite kul att du verkar så upprörd över att "inget går att köpa" när du sitter med 15år gammal hårdvara i burken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Årets galleri:nuc64

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vet inte vad du pratar om, jag har mina barn i skola/förskola när jag jobbar... Skulle mamma dra hem ungarna före jag slutat så ser jag till att stänga in mig. Är väl snarare folk som inte fattar att man kan flytta på sig/muta micken som du ska störa dig på. Inte alla föräldrar i allmänhet.

Då missförstod jag ditt inlägg, såhär med restriktioner har jag kollegor och andra jag har videokonferens med som av olika anledningar har barnen hemma då skolor/förskolor är helt eller delvis stängda.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Dr.Mabuse:

Antingen är du omedveten eller så är du undantaget som bekräftar regeln. I det senare fallet finns det ingen anledning att ta åt sig

Skrivet av The-Architect:

Då missförstod jag ditt inlägg, såhär med restriktioner har jag kollegor och andra jag har videokonferens med som av olika anledningar har barnen hemma då skolor/förskolor är helt eller delvis stängda.

Ni måste ju ha kollegor med väldigt dålig självinsikt.
I vårat team är det 4 av 5 som har barn, mellan åldrarna 2-12 år. Aldrig har jag hört mer än ett pip från ungar och sen ett "Vänta lite ska bara flytta på mig/Vänta lite ska bara stänga igen dörren". Sen är det tyst igen.

Utöver det så kör vi alltid med micken avstängd om det inte är så att man själv pratar, för att minimera bakgrundsbrus.

Detta verkar dock alla boomer projekt"ledare" (aka mötes narkomaner) helt strunta i, och även där brukar det vara laptop-mick med max gain igång samtidigt som det är hundar/tallrikar/motorsågar/flygplan som låter hej vilt i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ni måste ju ha kollegor med väldigt dålig självinsikt.
I vårat team är det 4 av 5 som har barn, mellan åldrarna 2-12 år. Aldrig har jag hört mer än ett pip från ungar och sen ett "Vänta lite ska bara flytta på mig/Vänta lite ska bara stänga igen dörren". Sen är det tyst igen.

Utöver det så kör vi alltid med micken avstängd om det inte är så att man själv pratar, för att minimera bakgrundsbrus.

Detta verkar dock alla boomer projekt"ledare" (aka mötes narkomaner) helt strunta i, och även där brukar det vara laptop-mick med max gain igång samtidigt som det är hundar/tallrikar/motorsågar/flygplan som låter hej vilt i bakgrunden.

Du gillar inte att vi gör det enkelt för oss och drar alla föräldrar över en kam men du har inga problem med att göra precis detsamma? Din trovärdighet fick sig just en törn

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du gillar inte att vi gör det enkelt för oss och drar alla föräldrar över en kam men du har inga problem med att göra precis detsamma? Din trovärdighet fick sig just en törn

Tillbakakaka, som det så fint kallas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tillbakakaka, som det så fint kallas.

Okey, du vinner

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Apple M1
Årets datorbutik: Inet (As per usual)
Årets galleri: Tilia
Årets delismörgås: Teardown
Årets bajsmacka: Miners

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Årets produkt: AMD Ryzen 5 5600X
Årets datorbutik: Komplett
Årets delismörgås: Digitaliseringen av arbetsplatserna, att allt fler fått möjlighet att jobba hemifrån.
Årets bajsmacka: PS5-lanseringen, inklusive scalpers

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Ryzen 5000 - grymma prollar och riktigt kul att AMD pressar Intel.
Årets datorbutik: Webhallen - egentligen ingen bra anledning, har bara handlat mest därifrån.
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Hemmajobb - kul att fler företag börjar inse att folk faktiskt kan jobba effektivt hemifrån också.
Årets bajsmacka: Komponentbristen - girighet gjorde det här till ett ännu större problem.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Oculus Quest 2
Årets datorbutik: Båda mina favoritbutiker (inet och Webhallen) har varit lite av en besvikelse för mig 2020 så har ingen vinnare
Årets delismörgås: Att VR blir mer ochmer vanligt i det vanliga hemmet.
Årets bajsmacka: Covid-19

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Årets produkt: AMD 5000 serien - Äntligen flög kronan av huvudet från Intel. Synd att de inte lyckades göra samma sak mot nVidia gällande GPUer.
Årets datorbutik: Inet - De är helt enkelt bra
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Att det blev backloggens år och att vi äntligen fått ett äkta 4K kort i form av RTX 3080.
Årets bajsmacka: Scalpers, Covid och RTX 3090 (pga det jävligt löjliga priset).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Årets delismörgås: RISC-V
Årets bajsmacka: Covid

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Oculus Quest 2
Årets datorbutik: Webhallen
Årets galleri: timpelay - Fractal ERA
Årets delismörgås: ARM (RISC)
Årets bajsmacka: Komponentbrist och scalpers som utnyttjar läget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX 3080
Årets datorbutik: Webhallen
Årets galleri: Raspberry-Piano
Årets delismörgås: Hemarbete när det fungerar
Årets bajsmacka: Att bra ultrawide support är fortfarande sällsynt

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Zen 3
Årets datorbutik: Inet
Årets galleri: EKAN P166 MMX - Min andra dator 1997
Årets delismörgås: PC gaming revival
Årets bajsmacka: Covid

Permalänk
Hjälpsam

Årets produkt: RTX3080
Årets datorbutik:
Årets galleri:
Årets delismörgås: Prestandalyften på de nya grafikkorten.
Årets bajsmacka: Bristen på grafikkort.

edit skall man lämna det tekniska är bajsmackan Covid 19 och delismörgåsen vaccinet mot Covid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX3080
Årets datorbutik: Webhallen
Årets galleri:
Årets delismörgås:
Årets bajsmacka: Komponentbrist rent generellt sett.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide