Intel hånar Apple – med skådespelaren från "I'm a Mac"-reklamer

Permalänk
Melding Plague

Intel hånar Apple – med skådespelaren från "I'm a Mac"-reklamer

Legendaren Justin Long är tillbaka och han har gjort slut med Apple. "I'm a Mac" är numera en "I'm a ... Justin", som gillar PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel får jobba hårdare för att behålla marknadsandelar antar jag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

haha klockrent ju! Detta ska delas vidare till mina appledyrkare i familjen.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Tänk om pengar kunde ha lagts på R&D istället för pajer till digital pajkastning.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

rolig reklam 😁

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Det är väl inget fel med lite humor.

Apples grundproblem är annars deras monopol på MacOS, som innebär att om man vill köra MacOs så får man välja något av deras ofta egentligen udda modeller. -Väldigt dyra laptops, när vanligt folk mer köper 5000kr modeller.

Många av dessa pc datorer som visades i reklamen var ändå inget för mig, troligen heller inget för de flesta heller. Jag tänker på den med 2st skärmar, iden är bra. Men i praktiken..

Min dröm Apple dator, mobiltelefon, surfplattan etc. Är en som inte har det bästa av allt. Men en 15-16" laptop för runt 12000kr, en 6,7" mobil för runt 7000kr osv. Nu är priset snarare det dubbla på allt och jag tycker det är väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Intel kör hårt med pajkastning när de blir attackerade från alla håll
Detta är pga deras egna inkompetens och lägga fötterna på bordet för att de trodde ingen skulle kunna röra dom.

Kanske ni skulle slösat lika mycket resurser för ca 3+ år sen kanske ni inte skulle varit där ni är idag

Skitföretag

Permalänk

Kul!

Jag tycker det är kul! Lagom elakt, sen tror jag det finns stöd för flera skärmar på Macbook M1 via nån pryl, inte helt säker dock.

Men touch på laptops kommer jag aldrig att vänja mig med.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av blade80:

Intel får jobba hårdare för att behålla marknadsandelar antar jag.

Nja, det sitter Intel i en väldigt stor andel av hp, dell och lenovos utbud. Många miljoner maskiner per år. AMD Ryzen har svårt att ta sig in på företagsmarknaden. Vet inte riktigt varför.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av peterholm1:

Jag tycker det är kul! Lagom elakt, sen tror jag det finns stöd för flera skärmar på Macbook M1 via nån pryl, inte helt säker dock.

Men touch på laptops kommer jag aldrig att vänja mig med.

Docka.. Men det är skit att man måste bära med sig en sådan hela tiden.
Touch på laptops är ibland bra, jag har haft det på flera. Men det handlar om för och nackdelar.
Just nu så har jag en 2 in 1 laptop och då är touch riktigt bra.

Permalänk
Medlem

*Ser Intel klisterlapp* “Oh there is an Intel, nice...” haha so cringe

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Docka.. Men det är skit att man måste bära med sig en sådan hela tiden.
Touch på laptops är ibland bra, jag har haft det på flera. Men det handlar om för och nackdelar.
Just nu så har jag en 2 in 1 laptop och då är touch riktigt bra.

Sen USB-C så är det extern "låda" som gäller även för HP/Dell/Lenovo, allt för att vara så tunn som möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så nice reklam. Diggar Justin.

Permalänk
Medlem

Sellout!

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd

Borde se Galaxy Quest igen.

Permalänk
Medlem

Haha, patetiskt! De har inte ens helt fasats ut ur Apple-produkter, men minsta vink till uppbrott och de beter sig som små barn.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

2 in 1 gör mig snarare ointresserad av en laptop. Men Intel har verkligen get upp, detta är reklam för boomers.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker de va roliga ändå, är ju bara reklam i slutändan.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vad är det med Intel och komma med utspel som de garanterat får käka upp igen?
Finns just nu inget enskilt företag som är så nära som Apple med att ersätta alla prylar från telefon till arbetsstation med en enda enhet i ett ekosystem.
Microsoft har ju försökt med sedan Windows 8. Men försöken är både tafatta och spretiga. Och om de lyckas så är det inte med Intel och x86.

Intel borde lugna ner sig med att bränna broar.

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Borde se Galaxy Quest igen.

Haha, underbar film!

Permalänk
Skrivet av KTL:

2 in 1 gör mig snarare ointresserad av en laptop. Men Intel har verkligen get upp, detta är reklam för boomers.

Och det är lite det som reklamen visar att det finns ett större utbud. Datorer är som bilar, det finns inte en bilmodell som är bäst för alla, vi har alla olika smaker och behov.

För mig är en enklare 15-16" för över 20 000kr för privat bruk ointressant, den måste vara något extrem om jag ska köpa en sådan. Detta när jag istället byter ofta istället för att köra med gammal dålig dritt länge.

Permalänk
Medlem

ja, har man inget teknisk och komma med och ligger efter på alla håll kan man alltid försöka att lägga all pengar på marknadsföring och pajkastning istället för att gör nåt vettigt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad är det med Intel och komma med utspel som de garanterat får käka upp igen?
Finns just nu inget enskilt företag som är så nära som Apple med att ersätta alla prylar från telefon till arbetsstation med en enda enhet i ett ekosystem.
Microsoft har ju försökt med sedan Windows 8. Men försöken är både tafatta och spretiga. Och om de lyckas så är det inte med Intel och x86.

Intel borde lugna ner sig med att bränna broar.

Hur menar du nu? Vilken enda enhet skulle det vara?

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt de var kul på ett bra sätt, precis lagom mycket glimt i ögat på skämten. Så länge man gör de snyggt så tycker jag bara de är positivt med lite tjuvnyp mellan företagen.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpish:

Hur menar du nu? Vilken enda enhet skulle det vara?

Jag har inte sagt att de har den. Men de har bäst förutsättningar.
Kombinationen med att äga gemensam processorarkitektur för hela skalan och äga ekosystemen är oslagbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpish:

Hur menar du nu? Vilken enda enhet skulle det vara?

Jag tror det är svårt att veta exakt utformning av en sådan enhet.

Men det apple har i nuläget är en hårdvara och mjukvara samt ett stort appbibliotek som för alla displaystorlekar. Från klockor till datorer och typ tv-apparater.

Finns väl ingen annan på marknaden som är i det läget?

Permalänk
Medlem

Ja ja, vi har ju iallafall Cavill som en riktig PC Gamer.

Permalänk

Rolig reklam, men den når inte riktigt fullt ut. Jag hade behållt Justin Long att spela "Apple" och sedan hade jag tagit in Henry Cavill för att spela Intel. Det är lite för mesigt att endast ha en avdankad skådis faktiskt.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att Apple numera använder Big Mac-processorer i sina datorer?