Xbox Game Pass får kostnadsfri tillgång till EA Play

Permalänk
Melding Plague

Xbox Game Pass får kostnadsfri tillgång till EA Play

Microsoft sparar inte på krutet i sin expansion av Xbox Game Pass och inkluderar nu tillgång till hela EA Play.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hade redan en massa EA spel med gamepass så vad är nytt?

Permalänk
Medlem

Trevligt, dags o testa Star Wars Squadrons då!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Konsolgrävare

Rekomenderar starkt att kolla in denna tråd för er som är sugna på att skaffa Xbox Game Pass Ultimate:

34 månader Xbox Game Pass Ultimate för ca 1000kr (ordinarie pris 4590kr)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mass Effect Remake ja tack.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Underbart, har tidigare haft Xbox, PS3, PS4. Har nu bytt till Xbox igen (Series X) med Gamepass, och detta är så grym affärsidé från Microsoft. När jag för första gången (förra veckan) gick in på Gamepass via Xbox så förstod/upptäckte jag hur sjukt mycket pengar jag betalat för spel till PS4 som nu fanns på Gamepass, räknade ihop det hela (mest för skoj skull); landade på 3.200 kr.

IOM denna summa så bara på dom spelen, så hade det inneburit 23 månader med Gamepass, och då hade jag haft massa andra spel också. Men, men, så här kanske man inte kan räka. Har laddat hem ett 10 tal barnspel också, förut fick man chansa på Playstation om det var något att ha utifrån Trailer och gameplay på Youtube.

Jag är bara så glad över Gamepass, det bästa som uppfunnits, heja Microsoft

Permalänk
Medlem

Faktiskt oväntat. Det kommer ju innebära att nästan alla kommer tag bort sin EA Play subskription, så det måste vara en permanent lösning för annars har EA skjutit sig själva i foten. För gruppen som kvarstår som potentiell kund tillhör jag visserligen till, vi som inte kör Windows, där Xbox Game Pass inte är ett alternativ. (Linux i mitt fall.) Men det är ingen stor skara. Visst, EA Play är mycket billigare men har svårt att se många köra med subskription till EA Play men inte Xbox Game Pass.

Själv har jag en del att gå igenom i min spel backlog i vilket fall... Så har ingen subskription till någon av de.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Faktiskt oväntat. Det kommer ju innebära att nästan alla kommer tag bort sin EA Play subskription, så det måste vara en permanent lösning för annars har EA skjutit sig själva i foten. För gruppen som kvarstår som potentiell kund tillhör jag visserligen till, vi som inte kör Windows, där Xbox Game Pass inte är ett alternativ. (Linux i mitt fall.) Men det är ingen stor skara. Visst, EA Play är mycket billigare men har svårt att se många köra med subskription till EA Play men inte Xbox Game Pass.

Själv har jag en del att gå igenom i min spel backlog i vilket fall... Så har ingen subskription till någon av de.

Nja EA får antagligen betalt av Microsoft så de skjuter sig inte i foten direkt. Plus gamla användare är ju kvar, de blir bara länkade via sina Xbox-konton.

Men Valve kanske blir lite purkna med tanke på att EA Play och EA-titlar nyligen kommit tillbaka till Steam-marknaden.

Permalänk
Lego Master

Är det nån som faktiskt lyckats länka kontona? Jag har gått igenom inställningarna i både Xbox-appen, EA Desktop och Origin. Hittar inte ett skit.

EDIT:
ÄH! 2pm PT, dvs 22:00 här i svenskland.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Faktiskt oväntat. Det kommer ju innebära att nästan alla kommer tag bort sin EA Play subskription, så det måste vara en permanent lösning för annars har EA skjutit sig själva i foten. För gruppen som kvarstår som potentiell kund tillhör jag visserligen till, vi som inte kör Windows, där Xbox Game Pass inte är ett alternativ. (Linux i mitt fall.) Men det är ingen stor skara. Visst, EA Play är mycket billigare men har svårt att se många köra med subskription till EA Play men inte Xbox Game Pass.

Själv har jag en del att gå igenom i min spel backlog i vilket fall... Så har ingen subskription till någon av de.

Man ska också lägga till att detta är EA Play det rör sig om, inte EA Play Pro. Så alla deras nya spel kommer inte komma till Gamepass. EA Play är bara äldre titlar oftast. Dom stora titlarna brukar kräva EA Play Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Jag hade redan en massa EA spel med gamepass så vad är nytt?

Det har funnit sett tag på konsolerna med inte på pc versionen av game pass.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Man ska också lägga till att detta är EA Play det rör sig om, inte EA Play Pro. Så alla deras nya spel kommer inte komma till Gamepass. EA Play är bara äldre titlar oftast. Dom stora titlarna brukar kräva EA Play Pro.

Bra poäng jag inte visste om. Frågan är om inte de flesta kommer nöja sig med EA Play.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Nja EA får antagligen betalt av Microsoft så de skjuter sig inte i foten direkt. Plus gamla användare är ju kvar, de blir bara länkade via sina Xbox-konton.

Självklart får de betalt. Men det jag syftar på till att det kommer vara en permanent lösning är att om de skulle dela sig så "tappar" de alla aktiverade subskriptions som har flyttats över till Xbox Game Pass.

Det svåra med en subskriptions service är ju att få folk att skriva upp sig, inte att hålla kvar dem som redan gjort det. Då måste de få alla som fått EA Play genom Game Pass in igen i deras subskription. Nu skriver ju folk upp sig till Microsofts betaltjänst istället för deras.

Det är därför att jag tror detta är en långsiktig lösning. Annars hade flera flyttat över sina betalningar till Game Pass som sedan EA måste få att återaktivera igen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

betyder det här NHL till PC? Förmodligen absolut inte, men kanske!?!? Nää.. dags att drömma ett tag till 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag köpte Game Pass ett par dagar innan denna kombo skulle släppas för att mitt EA Play hade gått ut. Dagen kom och dom förskjöt det.

Nu är min sub slut när det släpps.

Xbox-appen på PC sög totalt, kommer aldrig röra skiten igen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag köpte Game Pass ett par dagar innan denna kombo skulle släppas för att mitt EA Play hade gått ut. Dagen kom och dom förskjöt det.

Nu är min sub slut när det släpps.

Xbox-appen på PC sög totalt, kommer aldrig röra skiten igen.

Jag var så nära att köpa till att ha på datorn.. Och sen eventuellt skaffa en series s till sonen att ha. Men känns mindre värt nu när du skriver såhär..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag var så nära att köpa till att ha på datorn.. Och sen eventuellt skaffa en series s till sonen att ha. Men känns mindre värt nu när du skriver såhär..

Jag kan inte påstå att appen suger. Visst, det finns saker att önska. Men överalag tycker jag den fungerar och gör det den ska.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Alrik:

Jag var så nära att köpa till att ha på datorn.. Och sen eventuellt skaffa en series s till sonen att ha. Men känns mindre värt nu när du skriver såhär..

Skrivet av 1Z3C0LD:

Jag kan inte påstå att appen suger. Visst, det finns saker att önska. Men överalag tycker jag den fungerar och gör det den ska.

Använd GOG Galaxy för att härja med spelen istället. Visst, den öppnar den specifika klienten när man ska installera eller uppdatera nåt, men för att browsa spel är den betydligt bättre.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Antar det är "good" Shit att köpa xbox live+gamepass för drygt tusenlappen i 3 år? Kanske ska passa på medans det går.

Permalänk

Verkar som att gamepass börjar bli en mer självklarhet

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Självklart får de betalt. Men det jag syftar på till att det kommer vara en permanent lösning är att om de skulle dela sig så "tappar" de alla aktiverade subskriptions som har flyttats över till Xbox Game Pass.

Det svåra med en subskriptions service är ju att få folk att skriva upp sig, inte att hålla kvar dem som redan gjort det. Då måste de få alla som fått EA Play genom Game Pass in igen i deras subskription. Nu skriver ju folk upp sig till Microsofts betaltjänst istället för deras.

Det är därför att jag tror detta är en långsiktig lösning. Annars hade flera flyttat över sina betalningar till Game Pass som sedan EA måste få att återaktivera igen.

Ah jo det har du rätt i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Jag hade redan en massa EA spel med gamepass så vad är nytt?

EA Play har funnits för konsol ett tag nu men inte för PC detta är första gången PC får det.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Är det nån som faktiskt lyckats länka kontona? Jag har gått igenom inställningarna i både Xbox-appen, EA Desktop och Origin. Hittar inte ett skit.

EDIT:
ÄH! 2pm PT, dvs 22:00 här i svenskland.

Lyckades inte heller imorse... Ok då vet jag.

Permalänk
Medlem

Haha helt galet bra. MS ger sig inte innan total dominans äger. Anticonsumer trash som Sony har inget att sätta emot. Med MS brillianta affärs ide = games for us - options: xbox family = happy gamers = cash for them!
Fullkomligt älskar allt MS gör dessa dagar!!

Permalänk
Medlem

Undrar hur snart Microsoft köper upp hela EA? Har en känsla av att Microsoft suktar efter sportlicenserna som EA sitter på.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av frong:

Jag köpte Game Pass ett par dagar innan denna kombo skulle släppas för att mitt EA Play hade gått ut. Dagen kom och dom förskjöt det.

Nu är min sub slut när det släpps.

Xbox-appen på PC sög totalt, kommer aldrig röra skiten igen.

Vadå sög totalt? Vad är det som du inte hittar i appen?

Skrivet av Alrik:

Jag var så nära att köpa till att ha på datorn.. Och sen eventuellt skaffa en series s till sonen att ha. Men känns mindre värt nu när du skriver såhär..

Nån slumpmässig främlings helt onyanserade inlägg på internet ger dig tillräckligt mycket "confirmation bias"?

Skrivet av Jonathan460:

Verkar som att gamepass börjar bli en mer självklarhet

Verkligen. Förstår inte varför Microsoft håller fast vid "100+ games". Det är ju typ 500 spel som ingår nu på konsol, och 259 spel på PC, och nu lite fler med EA-spelen. Säg 300.

Skrivet av NorthLight:

Haha helt galet bra. MS ger sig inte innan total dominans äger. Anticonsumer trash som Sony har inget att sätta emot. Med MS brillianta affärs ide = games for us - options: xbox family = happy gamers = cash for them!
Fullkomligt älskar allt MS gör dessa dagar!!

Hehe fick du en stroke halvvägs genom inlägget?

Skrivet av underd0g76:

Undrar hur snart Microsoft köper upp hela EA? Har en känsla av att Microsoft suktar efter sportlicenserna som EA sitter på.

Dom har råd. EAs börsvärde är 37miljarder USD, och MS har 73miljarder cash netto.

Men vill dom verkligen köpa EA?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Undrar hur snart Microsoft köper upp hela EA? Har en känsla av att Microsoft suktar efter sportlicenserna som EA sitter på.

Ja det är riktiga kassakor, och med tanke på hur fruktansvärt lite arbete EA lagt på titlarna det senaste årtiondet i förhållande till intäkterna är det ju helt klart intressanta rättigheter.

Hur stora är EA i förhållande till exempelvis Bathesda?

Permalänk
Medlem

EA Play kostar ju 20 kr per månad så så jäkla fantastiskt är det väl inte. Men allt man går igång på är väl bra antar jag 😄

Permalänk
Medlem

De är för lata för att slanga upp skärmdumpar så de kan behålla sin tjänst. "Empire of sin" verkade intressant men det är bara omslaget man får ta del av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

De är för lata för att slanga upp skärmdumpar så de kan behålla sin tjänst. "Empire of sin" verkade intressant men det är bara omslaget man får ta del av.

Vad pratar du om, varför behövs en massa skärmdumpar? Menar du alla tillgängliga spel så finns det flera sidor som brukar publicera sådan information vad jag kommer ihåg.