Intel avslöjar framtidsplaner den 23 mars

Permalänk
Melding Plague

Intel avslöjar framtidsplaner den 23 mars

Efter en dryg månad på jobbet tar Intels nya VD till orda. Den 23 mars presenteras riktningen framåt för processorjätten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*Har insett att datorer är en flopp, börjar tillverka skor istället.*

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Spretcher:

*Har insett att datorer är en flopp, börjar tillverka skor istället.*

Fotsvett Inside?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Spretcher:

*Har insett att datorer är en flopp, börjar tillverka skor istället.*

Kan endast tillverka i storlek 14...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av UndaC:

Kan endast tillverka i storlek 14...

dat burn doe

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Dom ska sluta göra processorer och lägga all fokus på grafikkort och fingeravtrycksläsare!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem

Intel sadlar om och blir Apple för 20 år sedan istället.

Bara kolla på hur de kopierar Apple, genom den senaste reklamrekryteringen av Justin Long, och hur de i princip erkänt att Apple, ett "livsstilsföretag", lyckas producera bättre CPU:er än de själva. Uppenbart är det alltså ett bättre sätt att driva ett företag som tillverkar CPU:er, så det är bara att starta Xerox-maskinerna och börja kopiera. (Nu menar jag Xerox Alto, inte fotokopiatorn.)

Om 20 år får vi se resultatet, och Intel kommer äntligen att kunna leverera en CPU som kan konkurrera med de senaste ARM-processorerna på marknaden. Men innan dess ett jäkla fokus på mobiltelefoner, surfplattor, och genomskinlig plast, som om några år ersätts av borstad aluminium.

Är det inte dags för mer genomskinlig plast igen! Min Steelseries Sensei Ten har en undersida av genomskinlig plast, känns mysigt smygretro!

Pat Gelsinger i en turtleneck. Sanna mina ord, det kommer vi få se. Bara så länge han inte avlider en tragiskt förutsägbar och förebyggbar död av cancer som han försökt bota m.h.a. en frukterian-diet först.

Det återstår dock att se om Intel kan knappa in på försprånget som "it just works"-Nvidia har för att bli Apple för 20 år sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Är det inte dags för mer genomskinlig plast igen! Min Steelseries Sensei Ten har en undersida av genomskinlig plast, känns mysigt smygretro!

Nä du, genomskinligt aluminium!
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_oxynitride

(det är inte aluminium egentligen, det är aluminiumoxynitrid)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meathim:

Nä du, genomskinligt aluminium!
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_oxynitride

(det är inte aluminium egentligen, det är aluminiumoxynitrid)

Aha, kanske skulle testa prata in i musen för röststyrning någon gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Kan endast tillverka i storlek 14...

Passar mig utmärkt, har svårt att hitta skor...

Permalänk
Medlem

Trevligt värre!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Snusfri

Alder Lake blir sista CPU'erna som bygger på x86.
Q4 2022 kommer Intels första ARM64 CPU's samt moderkort.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas på info om DG2.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv

Led runt ihs kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Alder Lake blir sista CPU'erna som bygger på x86.
Q4 2022 kommer Intels första ARM64 CPU's samt moderkort.

De har ju redan flera arm processorer de använder de redan i specialkort där arm kan göra nytta på special uppgifter
hoppas verkligen inte de lägger ut tillverkning utan släpper in fler för tillverkning hos sig istället. Tror inte det vore nåt bättre med tillverkning hos samsung eller tsmc & deras kapacitet, skulle nog bara leda till ännu mer väntan på grafikkort, mobileländet eller andra chip

Visa signatur

Arne Berg