Zoom Escaper – ljudbiblioteket för dig som vill slippa onlinemöten

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Intressant, jag föredrar zoom i möten. Teams är enligt mig osmidigt, segt och inte responsivt alls. Äter prestanda vid videomöten. Likt Skype for business gjorde. Tycker dom skulle behöva bygga om det från grunden. Det är såklart en mer komplett plattform än zoom.

Jag har nog inte hört någon som föredrar Zoom framför Teams tidigare. Jag känner inte igen dina problem alls faktiskt.
Men det är bäst ihop med O365 och en bra uppkoppling förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Beror också lite på vilka ögon man använder för att syna och påstå att det är oprodiktivt. Att någon deltagare har någort som denne anser viktigare än mötet kan ju bero på att man upplever själva mötet som oroduktiv tid. Jag har suttit på på mer än ett sådant ska du veta

Det är faktiskt väldigt få som är duktiga på att hålla i ett möte och som lyckas få någon vettig avkastning på investerad tid....

Exakt min poäng, att du deltar i ett möte där du anser ditt deltagande ej är produktivt för företaget innebär således att antingen du missförstår din funktion, möteskallaren missförstår din funktion eller möteskallaren missförstår sin funktion i maskineriet.

Det finns generellt för många möten mellan arbetstagare och ofta med fler/fel deltagare än lämpligt. Enda mötestypen i mitt tycke där det bör strösslas med deltagare är första delen i riskanalyser.

Jag tycker denna möteskultur ihop med kaffet och mailandet däremellan genererar en god portion passivitetsstress hos medarbetare. Det blir så segdraget och alla blir medberoende i varandras produltivitetsförfall. Man säger att det är för mycket att göra och att det saknas folk men granskar alla vad man åstadkommit under en snittvecka går det ofta en lättsedd cirkel runt arbetarna där man väntar på varandra i olika frågor och där allt jobb egentligen bara kunde genomförts för länge sen om korrekt arbetsledning och klara förväntningar mellan funktioner funnits och fungerat.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Vilket jävla trams. Jobba inte där då om det är så hemskt med lite möten? I slutändan så förstör du bara för dig själv. Oavsett om det är en arbetsplats eller skola. Du lär dig inget av detta och det är bara ett slöseri med tid.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av sCaz:

Exakt min poäng, att du deltar i ett möte där du anser ditt deltagande ej är produktivt för företaget innebär således att antingen du missförstår din funktion, möteskallaren missförstår din funktion eller möteskallaren missförstår sin funktion i maskineriet.

Det finns generellt för många möten mellan arbetstagare och ofta med fler/fel deltagare än lämpligt. Enda mötestypen i mitt tycke där det bör strösslas med deltagare är första delen i riskanalyser.

Jag tycker denna möteskultur ihop med kaffet och mailandet däremellan genererar en god portion passivitetsstress hos medarbetare. Det blir så segdraget och alla blir medberoende i varandras produltivitetsförfall. Man säger att det är för mycket att göra och att det saknas folk men granskar alla vad man åstadkommit under en snittvecka går det ofta en lättsedd cirkel runt arbetarna där man väntar på varandra i olika frågor och där allt jobb egentligen bara kunde genomförts för länge sen om korrekt arbetsledning och klara förväntningar mellan funktioner funnits och fungerat.

Du har helt rätt och generellt finns det otroliga förbättringar/effektiviseringar att göra på området. AI/automation kommer hjälpa oss lösa mycket av det på sikt men andra utmaningar lär dyka upp istället...

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Balconette:

Det här med AGC är ett påfund av ren ondska. Det rycker i mikrofonreglaget hela tiden. Är jag tyst en stund och börjar prata är mikrofonen så högt inställt andra deltagare hoppar till. För flera andra så går det knappt att höra vad de säger, för alla "förbättringssteg" efter AGC grötar till ljudet så det inte går att höra orden. I extrema fall så går AGC nedåt konstant tills det knappt hörs överhuvud taget när de pratar.

Så sant som det var sagt. Döm om min ilska och uppgivenhet när jag insåg att det inte ens är någon idé att hjälpa folk sätta en rimlig gain.

Citat:

Jag köpte en studiomikrofon! till en vän för att kunna höra vad denne sade eftersom ljudet blev så grötigt i den dåvarande mikrofonuppsättningen, men det visade sig att AGC någonstans som inte går att hitta i Windows vred ner ljudnivån till obefintligt istället. Omstart av datorn ger tillbaka ljudet men över tid så kryper det nedåt igen till obefintligt.

Om mikrofonen istället används till att spela in ljud i ett ljudprogram, då pratar vi god ljudkvalité. Men har vännen haft ett videomöte så fungerar det inte längre.

Det problemet har inte jag och min Blue Yeti Nano med Teams på Ubuntu iallafall. Använder inte Teams på Windows, men det enda problem jag varit med om där är att CS:GO vid varje uppstart sätter gainen till 100 % (⇒ teammates får hörselskador; 29 % är neutral gain på Yeti Nano) om man inte har t ex voice_mixer_volume 0.29 i sin autoexec.

Min erfarenhet är att AGC-problem generellt sett är värre i Windows än i Ubuntu, men Teams i Chrome är helt oanvändbart även i det sistnämnda OS:et.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Intressant, jag föredrar zoom i möten. Teams är enligt mig osmidigt, segt och inte responsivt alls. Äter prestanda vid videomöten. Likt Skype for business gjorde. Tycker dom skulle behöva bygga om det från grunden. Det är såklart en mer komplett plattform än zoom.

Sitter i ett Teamsmöte nu där jag har 9st videoströmmar igång:

Tycker inte det drar någon speciell prestanda.

Visa signatur

Ny signatur!