PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Negativa med att jobba ständig natt.. hinner aldrig med att boka något för att man sover,

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Negativa med att jobba ständig natt.. hinner aldrig med att boka något för att man sover,

Står som bokningsbar fortfarande, men det funkar kanske inte?

Permalänk
Skrivet av henkrik21:

Det nog att avvakta och hoppas på det bästa. I bästa fall kommer man åt Mina Sidor genom att återställa lösenord och använda mailen man köpte med snart samt får mailbekräftelse på beställningen. I värsta fall blir man utan denna gången.

Vad verkar var konstigt för mig är att jag kan inte använda min mail som jag bokade med, för att skapa konto eftersom en konto redan finns med mail addressen men när jag provar att byta lösenörd så får jag ingen mail från de att byta genom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Vad verkar var konstigt för mig är att jag kan inte använda min mail som jag bokade med, för att skapa konto eftersom en konto redan finns med mail addressen men när jag provar att byta lösenörd så får jag ingen mail från de att byta genom...

du kan beställa med ditt telefonnummer

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

du kan beställa med ditt telefonnummer

A ja jag användande min telefonnummer också men fortfarande kan inte se mina sidor eller min bästälning o kan inte logga in till den konto som "borde" finns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebonit:

Står som bokningsbar fortfarande, men det funkar kanske inte?

Nä tyvärr, står bara att varan inte finns kvar så dom har minskat min beställning med -1. Så kan inte lägga till eller gå vidare..

Permalänk

Om man inte hoppar på cdon vågen vad finns det för kommande chanser att få ett Ps5 innan 30e maj?

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min standard edition igår!

Beställd på Webhallen 16/7 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Har inte heller fått något mail men som nämnts ovan kan jag se den på mina sidor.

Nu undrar man ju om CDON har koll på att alla som bokat faktiskt också får en konsol på det satta datumet, eller om de tar emot fler bokningar än de kommer ha konsoler... Eller det kanske inte ens kommer vara någon brist på konsolerna i slutet på maj?

Skrivet av henkrik21:

Beställde på CDON för drygt 2 timmar sedan. Inget mail ännu. Kommer heller inte åt Mina Sidor då jag inte hade något konto. Verkar inte gå att fixa för tillfället. De är nog ganska överbelastade för tillfället kan jag tänka mig. Har iallafall sparat ordernumret så det är bara att hålla tummarna!

Verkar för övrigt fortfarande bokningsbar på deras sida.

Skrivet av ashkocholo:

Jag har samma problem men sparade inte ordernummer eftersom jag tänkte de ska skicka en mail om detta...finns någon som har en solution?

Skrivet av skoldborg:

Tror det är läge att ha lite is i magen och vänta in CDON. De har antagligen ganska högt tryck hos sig just nu.

Jag beställde och betalade direkt med kort. Har inte fått mail. Kunde inte heller återställa lösenord för mina sidor. Till slut kom jag in med ett gammalt lösenord. Jag tror de har nåt fel på sitt mailsystem, så varken kvitton eller lösenordsåterställningar går iväg.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Blocket

Skrivet av Simonth004:

Om man inte hoppar på cdon vågen vad finns det för kommande chanser att få ett Ps5 innan 30e maj?

Man kan hitta även på blocket priserna har gått ner men tror till april månaden så lär dem gå ner ännu mera

Permalänk

Om man inte hoppar på cdon vågen vad finns det för kommande chanser att få ett Ps5 innan 30e maj?

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Om man inte hoppar på cdon vågen vad finns det för kommande chanser att få ett Ps5 innan 30e maj?

Ganska stor fortfarande skulle jag gissa

Permalänk
Medlem

För er som beställt från Amazon: Jag beställde en DE PS5 därifrån den 20:e November och fick notis för ca 10 minuter sedan att ordern hade skickats. Pengarna reserverades på mitt kort förra fredagen.

Era kommer förmodligen skickas inom kort, om dem inte redan har gjort det.

Mvh/

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Ganska stor fortfarande skulle jag gissa

Baserat på rapporter kring leveranser av PS5, så tror jag inte det är allt för goda möjligheter. Åtminstone inte för de som inte är först på låset om man säger så. Det är ju fortfarande dock ytterst begränsade batcher av PS5 som är på ingång kommande veckor/månader.

Dock skiljer det sig nog om man nöjer sig med PS5 Digital Edition eller med läsare. Där den förstnämnda kommer av förklarliga skäl vara enklare att få tag på. Detta är dock endast vad jag själv tror baserat på de rapporter man läser gällande inleveranser samt diverse konversationer med återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Min amazon.se-beställning på SE-varianten som jag gjorde i onsdags ramlade in hos mitt ombud idag vid lunchtid, så var precis och hämtade ut den!

Synd att jag ska lägga golv hela helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

För er som beställt från Amazon: Jag beställde en DE PS5 därifrån den 20:e November och fick notis för ca 10 minuter sedan att ordern hade skickats. Pengarna reserverades på mitt kort förra fredagen.

Era kommer förmodligen skickas inom kort, om dem inte redan har gjort det.

Mvh/

Jag fick notis i måndags och en försändelse dök upp i PostNord appen. Stått helt stilla sen dess...

Permalänk

Nu har jag hämtat min ps5 DE som jag beställde ifrån CDON 16/3 2021, vill bara tacka för tråden som tipsa om sidan när det fanns tillgängligt, hoppas alla andra som söker får sin i närtid!

Permalänk
Medlem

Nu kom bekräftelsen på Mail från CDON👍

Permalänk
Skrivet av Livgardisten:

Nu har jag hämtat min ps5 DE som jag beställde ifrån CDON 16/3 2021, vill bara tacka för tråden som tipsa om sidan när det fanns tillgängligt, hoppas alla andra som söker får sin i närtid!

Vänta so release datomen är inte faktist 30 maj o det är bara preliminary eller?

Edit: Grattis!

Permalänk

Hoppas någon kan ge tips:
Hann inte med Cdons släpp och min sambo fyller nästa vecka. Tror ni det kommer släppas flera Ps5 disc editon inom snar framtid? Under nästa vecka eller början/mitten av April? Vart ska man spana?

Permalänk
Skrivet av jollsker:

Kul att det funkade för några. Skulle vara roligt att veta om det fortfarande fungerade haha. Tror att vi precis gick före i kön

Äntligen har jag fått den! Hämtade precis ut den. Tack som f*n @jollsker för tipset! Lång jakt är äntligen över😊

Permalänk

Det står "behandlas" under min cdon bäställning. Ni som har köpt det från de, betyder att de har själva ps5 o kommer att börja skicka det eller att det är bara preliminary o det kan ta till 30 maj?

Permalänk
Medlem

Fick också bekräftelse på cdon, hype.

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Det står "behandlas" under min cdon bäställning. Ni som har köpt det från de, betyder att de har själva ps5 o kommer att börja skicka det eller att det är bara preliminary o det kan ta till 30 maj?

Det stod leveransdatum 30/5 så gissar på att de har fått information om att de kommer få in en batch med konsoler runt det datumet och skickar ut dem då.

Permalänk
Skrivet av Livgardisten:

Nu har jag hämtat min ps5 DE som jag beställde ifrån CDON 16/3 2021, vill bara tacka för tråden som tipsa om sidan när det fanns tillgängligt, hoppas alla andra som söker får sin i närtid!

Kommer du ihåg om det stod 30 maj som release datum för dig precis som idag? Om det stod då har jag lite mer hopp att få den senare än slutet av maj.

Permalänk
Medlem

På Webhallen kan man nu lägga in PS5 DE i kundkorgen och gå vidare med köp.
Den finns dock inte i lager men jag antar att man hamnar i kö.
För den andra versionen (disc) kan man inte göra samma sak då det står "fullbokat".
Oklart vad detta innebär (DE vs Disc).

Permalänk
Skrivet av Ellieeeen:

Hoppas någon kan ge tips:
Hann inte med Cdons släpp och min sambo fyller nästa vecka. Tror ni det kommer släppas flera Ps5 disc editon inom snar framtid? Under nästa vecka eller början/mitten av April? Vart ska man spana?

Bara att dagligen bevaka webbhallen, amazon, Netonnet, Elgiganten, mediamarkt, komplett, inet, cdon. Säkert glömt någon. Annars är det att betala ”överpris” på någon lycklig som tänkt att tjäna en tusenlapp eller två på andrahandsmarknaden 🙂

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Kommer du ihåg om det stod 30 maj som release datum för dig precis som idag? Om det stod då har jag lite mer hopp att få den senare än slutet av maj.

Der stod eventuellt 16e april, men jag skulle gissa att dom som beställt idag får den nästa vecka.

Edit: CDON verkar vara jävligt driftiga, dock suger ju deras digitala kundtjänst då folk verkar få problem med att få mail, bekräftelse osv, så man får chatta med dom själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Der stod eventuellt 16e april, men jag skulle gissa att dom som beställt idag får den nästa vecka.

Edit: CDON verkar vara jävligt driftiga, dock suger ju deras digitala kundtjänst då folk verkar få problem med att få mail, bekräftelse osv, så man får chatta med dom själva.

Dom som beställt idag? Den går ju inte att beställa ens?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Skrivet av Slinger:

Dom som beställt idag? Den går ju inte att beställa ens?

Det gick att boka under en kort period tidigare idag, men då stod det tydligt att förväntat leveransdatum var 30/5. Så jag förväntar mig inte någon konsol under nästa vecka